Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 82

Onderwerp: Chiptuning Audi A1 1.2 TFSI

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Leeftijd
    35
    Posts
    40
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Chiptuning Audi A1 1.2 TFSI

    Wanneer mijn Audi A1 straks geleverd wordt ben ik van plan de auto te gaan chiptunen. Ik heb op het forum inmiddels meerdere 'tune bedrijven' voorbij zien komen en heb zelf ook enkele bedrijven bekeken.

    Ik zie echter dat er verschil in vermogen zit en trekkracht bij verschillende aanbiers, de prijs verschilt soms erg veel en bij sommige zit er geen garantie op de motor bij.

    Mijn vragen zijn dan ook:
    - Is er een bepaald chiptune bedrijf echt vooruitstrevend op de rest of komt het allemaal op het zelfde neer?
    - Kan ik voor geen enkel garantie probleem meer bij mijn Audi dealer terecht?
    - Zijn er ook negatieve gevolgen door chiptuning? Ik hoorde iets over meer slijtage?
    - Waar zit het prijsverschil hem bij verschillende bedrijven vooral in: garantieregeling?
    - Kent iemand een chiptune bedrijf in omgeving randstad met een goede reputatie en garantie regeling? De meeste bedrijven hebben namelijk garantie op de motor, maar komen je auto niet halen op het moment dat het bedrijf dan in Groningen zit schiet dat niet zo op ;-)

  2. #2

    Standaard Re: Chiptuning Audi A1 1.2 TFSI

    Heb je de zoekfunctie al geraadpleegd?

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Leeftijd
    35
    Posts
    40
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Chiptuning Audi A1 1.2 TFSI

    Ja, maar kwam niet echt antwoord tegen op bovenstaande vragen! Meer tunen in het algemeen en dingen over of het uberhaupt mogelijk was bij sommige bedrijven de 1.2 TFSI motor te tunen..

  4. #4
    kena's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    51
    Posts
    308
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Chiptuning Audi A1 1.2 TFSI

    Wellicht dat je hierover even contact moet opnemen met Pedro Hartog van Hartog Tuning. Hij kan je er alles over vertellen. Daarbij is hij samen met Jeroen Dik van JD Engineering in mijn opinie het best van Nederland op het gebied van VAG Tuning.
    Audi A1 Sport Edition 1.4 TFSI CoD S-tronic (Extra's: Zwarte dakbogen, Dark pakket, Bagage- en opbergpakket, Elektrisch inklapbare buitenspiegels, Panoramadak, lederen sportstuurwiel met schakelpaddels, Parkeerhulp achter, Afneembare trekhaak)

  5. #5

    Standaard Re: Chiptuning Audi A1 1.2 TFSI

    Ben je hier al verder mee inmiddels? Ik rijd zelf A4 met een 2.0TFSI en wil die niet echt tunen, maar voor mijn vriendin hebben we een Golf met 1.2TSI besteld en die kan wel een oppepper gebruiken! 

    Als je iets meer weet, kun je dan wat laten horen?

    JD


  6. #6
    XXXXXXX
    Guest

    Standaard Re: Chiptuning Audi A1 1.2 TFSI

    De golf 1.2 motor is al prima te tunen, tot zo'n 140pk bij Abt als ik me niet vergis.

  7. #7
    Bert A4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.659
    Kudos
    44
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Chiptuning Audi A1 1.2 TFSI

    Wel eerst ff 5000km inrijden!

  8. Ad
  9. #8
    masters's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    371
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Chiptuning Audi A1 1.2 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xander15 Bekijk Berichten
    De golf 1.2 motor is al prima te tunen, tot zo'n 140pk bij Abt als ik me niet vergis.
    bij JD ook

    Audi A3 1.2 TFSI Pro line S

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Chiptuning Audi A1 1.2 TFSI

    Op de duitse site van ABT staat een duidelijke beschrijving, ze kunnen er 115 pk uithalen voor schrik niet 1499 euro!

  11. #10

    Standaard Re: Chiptuning Audi A1 1.2 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Inamoni Bekijk Berichten
    Op de duitse site van ABT staat een duidelijke beschrijving, ze kunnen er 115 pk uithalen voor schrik niet 1499 euro!
    mmm Vreemd, hierboven het filmpje van JD waar er 140 pk uitgehaald wordt. En ook maar voor 700 euris. Blijf het raar vinden dat ABT...
    Gr Davitamontje A1 1.4 PLB S-Tronic xenon

  12. #11
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Chiptuning Audi A1 1.2 TFSI

    Abt is de enige tuner met behoud van fabrieksgarantie. Dat betekent dat ze conservatief tunen én een flink bedrag reserveren voor eventuele claims (en omdat ze weten dat mensen het toch wel betalen).
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  13. #12

    Standaard Re: Chiptuning Audi A1 1.2 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Abt is de enige tuner met behoud van fabrieksgarantie. Dat betekent dat ze conservatief tunen én een flink bedrag reserveren voor eventuele claims (en omdat ze weten dat mensen het toch wel betalen).
    Wil je niet echt tegenspreken Tom want weet bijna wel zeker dat jij 10 keer meer weet over audi's dan ik, maar op de site van mijn dealer staat ook nog OCT tuning. Ook deze is volgens mij met behoud van garantie...
    Gr Davitamontje A1 1.4 PLB S-Tronic xenon

  14. #13
    Devorah's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    200
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Chiptuning Audi A1 1.2 TFSI

    JD is erkend door de Importeur. Geen probleem. Gewoon je Audi daar laten tunen.

    Ik vroeg het voordat ik 5 jr. geleden mijn A4 Turbo Quattro wilde kietelen en nu weer nu ik de 1.2 A1 heb gekocht.
    Audi A1 Sport Edition 1.4 TFSI CoD S-tronic (Extra's: Zwarte dakbogen, Dark pakket, Bagage- en opbergpakket, Elektrisch inklapbare buitenspiegels, Panoramadak, lederen sportstuurwiel met schakelpaddels, Parkeerhulp achter, Afneembare trekhaak)

  15. #14
    kena's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    51
    Posts
    308
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Chiptuning Audi A1 1.2 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Abt is de enige tuner met behoud van fabrieksgarantie. Dat betekent dat ze conservatief tunen én een flink bedrag reserveren voor eventuele claims (en omdat ze weten dat mensen het toch wel betalen).
    Het is geen fabrieksgarantie. De importeur Pon's Automobielhandel B.V. geeft dan garantie. Veel dealers (waaronder PON Dealer en Sanato) tunen bij JD Engineering.
    Audi A1 Sport Edition 1.4 TFSI CoD S-tronic (Extra's: Zwarte dakbogen, Dark pakket, Bagage- en opbergpakket, Elektrisch inklapbare buitenspiegels, Panoramadak, lederen sportstuurwiel met schakelpaddels, Parkeerhulp achter, Afneembare trekhaak)

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2013
    Leeftijd
    43
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Chiptuning Audi A1 1.2 TFSI

    IK heb goede ervaring met Zipptuning , zij chippen m naar 132 pk ! ( das 46 pk meer ) voor 400 / 500 euri's Geloof echter niet de verhalen van ''hij gaat minder verbruiken bij een zelfde rijstijl'' deze zijn niet waar . Voordat ik me liet bekeren tot de kerk van Audi reed ik BMW , zowel mijn 116i als mijn 325i laten chippen , lekker meer vermogen , maar verbruik van de 325i ging van 1 op 11 naar 1 op 9 , ook als ik alleen maar 80 km wegen reed . Ik ga eind oktober mijn audi a1 1.2 ophalen , en alhoewel de sijging in pk echt vet is twijfel ik nog vanwege de hogere verbruikskosten . . . Ik zou zeggen kijk opt linkje : http://www.ziptuning.nl/Chiptuning/A...68.html#header

  17. #16
    Sepster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    52
    Posts
    562
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Chiptuning Audi A1 1.2 TFSI

    Ik heb 1.2 van mij getuned middels een tmc powerbox ( nee das geen goedkope ebay meuk ....) en heb nu 120 pk en 220 nm....(althans dat zou ie moeten hebben ...zekerheid heb je pas na een rollenbank test )...en hij voelt /is stukken vlotter ....en het rijd zeer prettig ...even inhalen op de snelweg ...makkie ....ongetuned was dat minder makkelijk !!
    Mijn keuze voor deze box ligt ook in het fabrieks garantie verhaal ......de box is zo weer te verwijderen en is niet traceerbaar ...maar zodra mijn fabrieks garantie verlopen is ga ik zeker naar Jd ..of Hartog ...1 van beide ..,tis niet dat dit nu niet bevalt ..maar ik geloof dat je alle parameters beter softwarematig kunt tunen ,en zo een mooier /beter resultaat kunt behalen ...
    P.s de box van tmc is identiek aan een box van speedbuster....alleen de prijzen verschillen nog al .

    Mvg Sepster

  18. #17

    Standaard Re: Chiptuning Audi A1 1.2 TFSI

    Ben ik niet met je eens ! bij mij vorige a4's de eerste 2008 laten tunnen door zip werd hij echt zuiniger .mist zelfde rijstijl ,dit was bij mijn a4 avant 2011 abt ook het geval

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door satria wibawa Bekijk Berichten
    IK heb goede ervaring met Zipptuning , zij chippen m naar 132 pk ! ( das 46 pk meer ) voor 400 / 500 euri's Geloof echter niet de verhalen van ''hij gaat minder verbruiken bij een zelfde rijstijl'' deze zijn niet waar . Voordat ik me liet bekeren tot de kerk van Audi reed ik BMW , zowel mijn 116i als mijn 325i laten chippen , lekker meer vermogen , maar verbruik van de 325i ging van 1 op 11 naar 1 op 9 , ook als ik alleen maar 80 km wegen reed . Ik ga eind oktober mijn audi a1 1.2 ophalen , en alhoewel de sijging in pk echt vet is twijfel ik nog vanwege de hogere verbruikskosten . . . Ik zou zeggen kijk opt linkje : http://www.ziptuning.nl/Chiptuning/A...68.html#header

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    22
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Chiptuning Audi A1 1.2 TFSI

    Heb mijn A1 laten kietelen bij ATM chiptuning. Zit nu echt op 130 pk en is iets zuiniger geworden. Afhankelijk van de wind, zie ik waardes van 1:16-17 bij 120 km . Dan hoeft het geen wind in de rug te zijn. Ook superbenzine geeft meer vermogen en iets zuiniger verbruik.
    Heb €300 betaald en rij nu al 10000 km naar volle tevredenheid.

  20. #19
    Bert A4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.659
    Kudos
    44
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Chiptuning Audi A1 1.2 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door satria wibawa Bekijk Berichten
    IK heb goede ervaring met Zipptuning , zij chippen m naar 132 pk ! ( das 46 pk meer ) voor 400 / 500 euri's Geloof echter niet de verhalen van ''hij gaat minder verbruiken bij een zelfde rijstijl'' deze zijn niet waar . Voordat ik me liet bekeren tot de kerk van Audi reed ik BMW , zowel mijn 116i als mijn 325i laten chippen , lekker meer vermogen , maar verbruik van de 325i ging van 1 op 11 naar 1 op 9 , ook als ik alleen maar 80 km wegen reed . Ik ga eind oktober mijn audi a1 1.2 ophalen , en alhoewel de sijging in pk echt vet is twijfel ik nog vanwege de hogere verbruikskosten . . . Ik zou zeggen kijk opt linkje : http://www.ziptuning.nl/Chiptuning/A...68.html#header
    Zipptuning is de slechtste tuner van Nederland.
    En ze stelen software.
    Dat is algemeen bekent.

    Gewoon naar Hartog of JD gaan.

    En een goede tuner kijkt naar het hele plaatje.
    En zal dus geen grote praat doen over de pk,s
    Laatst gewijzigd door Bert A4; 25-08-13 om 16:06.
    A4 -B6-1.9tdi-170pk- katvervanger-egr dicht-hartogtuning 18inch

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2013
    Leeftijd
    43
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Talking Re: Chiptuning Audi A1 1.2 TFSI

    Bedankt voor alle reacties !

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rietb219 Bekijk Berichten
    Heb mijn A1 laten kietelen bij ATM chiptuning. Zit nu echt op 130 pk en is iets zuiniger geworden. Afhankelijk van de wind, zie ik waardes van 1:16-17 bij 120 km . Dan hoeft het geen wind in de rug te zijn. Ook superbenzine geeft meer vermogen en iets zuiniger verbruik.
    Heb €300 betaald en rij nu al 10000 km naar volle tevredenheid.
    Dit klinkt erg goed , ik ga es kijken bij ATM , zeker de verbruiks cijfers spreken me erg aan ! (y) :-) Ik hoop dat dat voor mij ook zo zal gaan werken , som heb ik de indruk dat mensen hun slechte verbruikscijfers niet toe durven geven , maar misschien komt die scepsis voort uit mijn teleurstellende ervaring met chiptunen van mijn vorige beemertje . . .
    Laatst gewijzigd door satria wibawa; 26-08-13 om 06:28.

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •