Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Tik bij schakelen (versnelling 1, 2 & 3)

  1. #1
    Klerkx's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    32
    Posts
    13
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Tik bij schakelen (versnelling 1, 2 & 3)

    Beste mede Audi bestuurders,

    Ik rij nou een jaar in mijn A1 1.2, ben er wat dat betreft heel tevreden mee.
    Alleen nou hoor ik telkens een kleine tik als ik verander van mijn versnelingen (1, 2 & 3).
    Baal er wel van wat ben net uit mijn garantie, nou was mijn vraag is hier iets bekent van?
    Of moet ik de auto gewoon naar de dealer brengen? De auto rijdt prima, alleen begin mezelf er een beetje aan te iriteren.
    Alvast bedankt voor de reacties.

    Mart

  2. #2
    madfred's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    66
    Posts
    1.549
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Tik bij schakelen (versnelling 1, 2 & 3)

    Ik zou gewoon naar de dealer gaan en kijken of ze een of andere vorm van coulance willen toepassen. Daarnaast is er natuurlijk de optie om naar één van de hier bekende Audi experts (Coen Donkers, Hartog etc) te gaan. Die zijn per definitie goedkoper dan de dealer, maar als er coulance wordt toegepast kan dat natuurlijk anders uitvallen.
    Those who think they know everything are an annoyance to those of us who do.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2017
    Posts
    30
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard re: Tik bij schakelen (versnelling 1, 2 & 3)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Klerkx Bekijk Berichten
    Beste mede Audi bestuurders,

    Ik rij nou een jaar in mijn A1 1.2, ben er wat dat betreft heel tevreden mee.
    Alleen nou hoor ik telkens een kleine tik als ik verander van mijn versnelingen (1, 2 & 3).
    Baal er wel van wat ben net uit mijn garantie, nou was mijn vraag is hier iets bekent van?
    Of moet ik de auto gewoon naar de dealer brengen? De auto rijdt prima, alleen begin mezelf er een beetje aan te iriteren.
    Alvast bedankt voor de reacties.

    Mart
    Dag Mart,

    Ik hoor ook iedere keer als ik schakel die "tik" heb al eens onder de motorkap gekeken terwijl er uit stilstand wordt geschakeld en ik zie een metalen "arm" zal ik maar zeggen bewegen als ik schakel de tik komt ook hiervan, ik weet niet of dit normaal is of slijtage ofzo. heb jij ondertussen een antwoord wat het was? graag had ik het gehoord van jou, of iemand anders die misschien weet wat het is? Alvast bedankt!

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2017
    Posts
    30
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard re: Tik bij schakelen (versnelling 1, 2 & 3)

    Dag beste mensen,

    Voor misschien wat meer duidelijkheid heb ik een foto van internet gehaald en aangekruist waar het geluid vandaan komt. ik zou morgen ook gerust een filmpje kunnen maken als dat beter zou zijn! Op foto kan je het metalen stuk zien wat heen en weer beweegt en tijdens het schakelen komt hier dan ook het eenmalig "tik" geluidje van.

    Alvast bedankt!audi.jpg

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •