Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: 1.2tfsi remmen upgraden

  1. #1
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Post 1.2tfsi remmen upgraden

    Ik ga volgend week met de a1 naar JD en moet binnenkort denk ik ook mijn remblokken/schijven vervangen. Staat pas 35k op, wordt veel binnen de stad mee gereden. Maar op de snelweg bij hard remmen (van bijv 130 naar 100) trilt het stuur.

    Nu zat ik gelijk te denken om de remmen te upgraden, gezien er ook een flinke vermogensstijging plaats zal vinden. Passen de 1.4tfsi remschijven + blokken er probleemloos onder?
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  2. #2
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: 1.2tfsi remmen upgraden

    Mijn ervaring is dat betere schijven en blokken in de originele maat ook al een leuke verbetering kunnen geven.

  3. #3
    Mspeed's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    302
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.2tfsi remmen upgraden

    Kijk hier eens.
    Als de mijne nodig zijn ga ik hier een setje van bestellen.:

    http://www.ebcshop.nl/catalog/100625/bouwjaar-2010-2012
    Audi A3 1.4TFSI 150pk S-line

    https://www.facebook.com/michael.kneppel

  4. #4
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: 1.2tfsi remmen upgraden

    Ik heb goede ervaringen met ;
    1) "standaard" Zimmermann geperforeerde sportschijven met Ferodo DS2500 op m`n oude B4 A4 1.8 turbo (piepen en geven aardig wat remstof);
    2) In Nederland CNC geboorde Zimmermannschijven met ceramische remblokken op m`n huidige 200 turbo quattro. (piept niet en bijna geen (zichtbaar) remstof)

  5. #5

    Standaard Re: 1.2tfsi remmen upgraden

    Vermogensstijging betekent niet dat je ineens betere remmen nodig hebt. Behalve natuurlijk als je je rijstijl (lees; snelheid) gaat veranderen natuurlijk..
    Ik vind die schijven van ebcshop aardig aan de prijs, 250€ voor een setje schijven voor..

    Waarschijnlijk heb je nu de 256mm schijven (PR-code PR-1ZG, staat op eerste pagina van je serviceboekje). Ombouwen naar de 288mm schijven (PR-code PR-1ZC) is misschien een leuk idee. Voor ~€50 heb je een set TRW/Bosch/BREMBO remschijven van 288mm. Voor ~€35,- heb je een bijpassende set TRW/Bosch/Textar blokken. Maar de ankerplaat en remklauwen zijn wel anders bij de 288mm versie.

    Naar mijn mening/As far as I know: groeven zijn interessant bij (race)blokken die 'troep' achterlaten, gaten voor het verminderen van gewicht en snellere slijtage, grotere schijven worden minder snel warm (minder fading)

    Zoals @Quattro_Vaassen al aangeeft, betere blokken helpen een hoop voor betere remkracht. Realiseer je wel dat dat soms gepaard gaat met piepen..
    Laatst gewijzigd door Nenna; 01-05-15 om 16:06.


  6. #6
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: 1.2tfsi remmen upgraden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Vermogensstijging betekent niet dat je ineens betere remmen nodig hebt. Behalve natuurlijk als je je rijstijl (lees; snelheid) gaat veranderen natuurlijk..
    Ik vind die schijven van ebcshop aardig aan de prijs, 250€ voor een setje schijven voor..

    Waarschijnlijk heb je nu de 256mm schijven (PR-code PR-1ZG, staat op eerste pagina van je serviceboekje). Ombouwen naar de 288mm schijven (PR-code PR-1ZC) is misschien een leuk idee. Voor ~€50 heb je een set TRW/Bosch/BREMBO remschijven van 288mm. Voor ~€35,- heb je een bijpassende set TRW/Bosch/Textar blokken. Maar de ankerplaat en remklauwen zijn wel anders bij de 288mm versie.

    Naar mijn mening/As far as I know: groeven zijn interessant bij (race)blokken die 'troep' achterlaten, gaten voor het verminderen van gewicht en snellere slijtage, grotere schijven worden minder snel warm (minder fading)

    Zoals @Quattro_Vaassen al aangeeft, betere blokken helpen een hoop voor betere remkracht. Realiseer je wel dat dat soms gepaard gaat met piepen..
    Grotere schijven (en blokken) geven een groter oppervlak waarmee geremd kan worden. Grotere schijven hebben een groter oppervlak waardoor ze in theorie meer warmte af kunnen geven, maar tegen fading lijkt me alleen het formaat niet (genoeg) helpen.
    Gaatjes (en groeven) daarentegen kunnen gassen die ontstaan bij hoge temperaturen van je blokken afvoeren, dit gaat wel fading tegen! Mijn ervaring met groeven is dat dit meer geluid kan maken. Gaatjes en groeven kunnen ook beter je remstof afvoeren.

    In theorie zullen de gaatjes idd gewichtsbesparing opleveren..al zal dat te verwaarlozen zijn. Temperatuur, gassen en remstof afvoeren, daar zijn ze voor "uitgevonden"!

  7. #7

    Standaard Re: 1.2tfsi remmen upgraden

    Oké, ik meen ergens gelezen te hebben dat het afvoeren van gassen en remstof nauwelijks meer nodig is bij nieuwe remblokken. Anyway, gaatjes hebben ook echt nadelen. En laten we niet vergeten dat TS het heeft over een A1 met (na tuning) ~140pk met voornamelijk stadsgebruik...

  8. Ad
  9. #8
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 1.2tfsi remmen upgraden

    Hmmm dan toch eerst kijken voor betere remblokken voordat ik naar andere schijven etc toe ga. Ook wil ik eerst mijn "trillende stuur" bij hard remmen oplossen....kromme schijven na 35k lijkt mij stug.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    40
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1 SB

    Standaard Re: 1.2tfsi remmen upgraden

    Ik heb mijn A1 2.0tdi ook laten chippen (nu 190pk 420nm) en ik vind dat de standaard schijven en blokken onder de A1 meer dan voldoende bijten, ook op hogere snelheid.
    Audi A1sb s-line 2.0tdi 190pk/420nm

  11. #10
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: 1.2tfsi remmen upgraden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Hmmm dan toch eerst kijken voor betere remblokken voordat ik naar andere schijven etc toe ga. Ook wil ik eerst mijn "trillende stuur" bij hard remmen oplossen....kromme schijven na 35k lijkt mij stug.
    Hoeveelheid km`s maakt niks uit voor evt. kromme schijven.
    Kromme schijven worden trouwens vaak verward met lokaal deposito van ingebrande remstof (altijd met voet op de (hete) rem voor verkeerslicht e.d.) Je krijgt dan een door ingebrand remstof e.d. een verdikking op de schijf die aanvoelt als trillen. Dit kan zomaar, ook na weinig km`s, een oorzaak zijn.

  12. #11
    Quattro_Vaassen
    Guest

    Standaard Re: 1.2tfsi remmen upgraden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cob22 Bekijk Berichten
    Ik heb mijn A1 2.0tdi ook laten chippen (nu 190pk 420nm) en ik vind dat de standaard schijven en blokken onder de A1 meer dan voldoende bijten, ook op hogere snelheid.
    Lekker vermogen en koppel zeg!!

    Bite zal je zeker wel hebben, maar houden ze het ook goed vol als ze heel heet worden (fading e.d.)?
    De wijze waarop je rijdt, en op welke soort wegen weegt vind ik idd wel mee in de afweging andere ("beter") spul te monteren.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    40
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1 SB

    Standaard Re: 1.2tfsi remmen upgraden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quattro_Vaassen Bekijk Berichten
    Lekker vermogen en koppel zeg!!

    Bite zal je zeker wel hebben, maar houden ze het ook goed vol als ze heel heet worden (fading e.d.)?
    De wijze waarop je rijdt, en op welke soort wegen weegt vind ik idd wel mee in de afweging andere ("beter") spul te monteren.
    Dat klopt, het leuke daaraan vind ik zelf dat ik de s-line versie heb (onderstel, velgen + interieur) zonder de s-line bumpers, enigste dat je ziet is de standaard dubbele uitlaat en dan verwachten ze vaak niet dat die zo snel is en ook snel blijft ver boven de ''legale'' snelheden. (Wat daarbij fijn is de 2.0tdi is vrij zeldzaam in de A1 en nu die uit het gamma geschrapt is zal dat ook zo blijven)

    Ik moet zeggen mijn vorige auto was een seat ibiza 19.tdi en daarmee vaak last van kromme schijven (een keer zelfs op geen 10 000 km) als je door omstandigheden de pech had op de autosnelweg 2/3 maal achter elkaar hard moest remmen was het om zeep, die remmen kregen gewoon veel te weinig koeling waren maar net voldoende en als je dan door een plas kwam dan was het weer van dat -> meestal de eerste keer liet ik die terug vlakken daarna pas vervangen.
    (In het begin geloofden ze mij niet en weten ze het aan mijn rijstijl maar na onderzoek bleek gewoon dat ik gelijk had, had niks met rijstijl te maken alleen met het feit dat de remschijven te heet bleven).


    Nu bij de A1 ondanks het XDS, het gewicht in de snuit van de 2.0tdi (merk je echt wel), moet ik zeggen (met gemiddeld 35000 km per jaar, veel autosnelweg -> hogere snelheden) dat fading niet voorkomt onder normale omstandigheden. Ook al moet je 2/3 maal fors door remmen kan die dat goed hebben, natuurlijk het zijn geen circuit remmen maar het geeft mij voldoende vertrouwen.
    Nu ik weet niet exact welke diameter schijven ik voor heb, maar ze zijn wel fors bemeten. Mijn 16 inch winter velg past maar net dan krijg ik geen vinger meer tussen de velg en de remschoen.
    Laatst gewijzigd door Cob22; 22-05-15 om 10:33.
    Audi A1sb s-line 2.0tdi 190pk/420nm

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •