Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 27 van de 27

Onderwerp: A1 met veel mankementen

  1. #21
    madfred's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    66
    Posts
    1.550
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Veel onderhoud / pech met mijn Audi A1

    Je kan altijd pech hebben. Ik heb zelf al heel lang Audi gereden en eigenlijk nog nooit blijven stilstaan met pech. Wel een keer het bekende 1.9TDI probleem met de verstuivers kabel maar dan kun je nog wel rijden. Mijn vrouw rijdt nu in mijn vorige Audi A4 B6, de kilometerteller staat inmiddels op 490.000. Originele accu, startmotor, dynamo, koppeling. Alleen de airco heb ik compleet vervangen, en natuurlijk het reguliere onderhoud. Daarnaast een keer de vrijloop koppeling van de dynamo vervangen, twee keer een achter remklauw gereviseerd, carterpan vervangen (aanvaring met verkeersdrempel) en dat is het volgens mij wel zo'n beetje.
    Ik heb zelf nu een B8, ook geen grote problemen tot nu toe. Parkeersensor defect, slot uit elkaar gehad om te repareren. Met andere woorden, normaal gesproken vind ik Audi een betrouwbaar merk, weinig grote problemen. Natuurlijk lees je veel over problemen, maar dat is niet alleen bij Audi zo. Pak maar eens een willekeurige Franse auto en bekijk hoeveel elektronische problemen die hebben.
    Those who think they know everything are an annoyance to those of us who do.

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2015
    Posts
    38
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Veel onderhoud / pech met mijn Audi A1

    Heel vervelend voor je. Maar helaas kan ik de problemen die jij ondervind niet beamen. Mijn vrouw rijdt nu ongeveer 2,5 jaar in een A1 1.4. uit 2011. Naast regulier onderhoud en 1x een keyless sensor van de achterklep vervangen te hebben heeft haar auto echt helemaal geen (motorische) problemen. Voor mijn werk rijd ik regelmatig in diverse merken auto's en elke keer als ik op zondag met haar auto naar mn moeder mag rijden valt t mij op hoe goed dat ie start en rijdt. Wel doe ik sinds een jaar of wat om de 5000 km zo'n Wynns Injector cleaner bij de benzine en sinds dien loopt de motor echt heel rustig stationair. Daarvoor liep ie ook al mooi rustig, maar af en toe met een kleine hapering (niks ernstigs of zo). En wat madfred hierboven zegt over Franse auto's klopt. Mn eigen auto een Megane uit 2013 staat alweer bij de garage voor weer een motorische/electronische storing waar ze niet uit kunnen komen.

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    141
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Veel onderhoud / pech met mijn Audi A1

    Je hebt 3 pechgevallen gehad waarvan er maar 1 daadwerkelijk aan de auto te wijden is, namelijk de bougiekabels. Accu kan bij elke auto gebeuren, net als die band. Dat is niet inherent aan Audi.

    Wel vervelend voor je! Hopelijk nu probleemloos verder

  4. #24
    Martin_'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    72
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Veel onderhoud / pech met mijn Audi A1

    Mijn vrouw rijdt een Audi A1 sportback Proline S. Inmiddels 5 jaar. Welliswaar zeer weinig km's, maar, totaal geen problemen. Hoe heeft de vorige eigenaar met de auto omgegaan. Heeft de auto altijd zn beurten gehad. Ook eens met de vorige schrijver, slijtage onderdelen hou je altijd, en dat loopt op naarmate je meer km's maakt.
    Audi A4 (B9) / Limousine / 252pk / Quattro / Sport Proline S / 19" PQI / Daytona

  5. #25
    peterkr's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Posts
    403
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Veel onderhoud / pech met mijn Audi A1

    Ik heb 5,5jaar lang een A1 gehad met alle plezier en geen problemen, het enige wat er voorbij kwam was de modificatie van de distributie ketting.99235kmzonder problemen of mankementen. Ik zag net dat de auto opnieuw gekocht is door een nieuwe eigenaar en hoop dat hij net zoveel plezier er aan heeft als ik had.

    En voor jou hoop ik dat er betere tijden komen voor je auto en dat je er ook met alle plezier van mag genieten.
    VW golf 7 GTD tornado rood met Oettinger velgen.
    Audi Cabriolet 2.6 V6 met hardtop.


  6. #26
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Veel onderhoud / pech met mijn Audi A1

    Ook onze Misano Rode/zwarte bogen 1.2l Admired A1 van 3,5 jaar oud ( met weinig km.) geen enkel probleem tot heden, behalve dan de "klevende" raamrubbers, wat een bekend euvel is met weinig echte PERMANENTE oplossingen naar wij begrepen hebben.
    Start en rijdt prima, en alle gebruikte materialen binnen (bekleding, knoppen, dashboard etc) en buiten (lak en andere aan klimaat onderhevige onderdelen) nog steeds in nieuwstaat !!
    Laatst gewijzigd door merelmaassluis; 01-02-17 om 13:34.
    Q3 SportBack 45TFSI-e PHEV, 245PK/400Nm. S-tronic, ProLine S , Daytona Grijs, sportstoelen, Sunroof, 360 Camera, Parkeerhulp, Inklap.spiegels, zwart glanspakket, Privacy Glas, trekhaak, Velgen 19" AudiSport, S-line leer, B&O geluid etc...

  7. #27
    RBo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    1.302
    Kudos
    5
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Veel onderhoud / pech met mijn Audi A1

    @merelmaassluis, plakkende rubbers is een oplossing voor. Zijn vorige maand onder garantie allemaal vervangen voor een aangepaste versie van een ander rubber soort op onze A1. Zie ook topic plakkende rubbers.
    Audi S5 Sportback 3.0 TFSI 2018 Navarra Blue
    Audi A1 Sportback Advanced 30 TFSI 01-2023 Mythoszwart Metallic
    (Sold) Audi A5 Sportback Competition plus 1.8 TFSI 06 - 2016 Daytonagrey

  8. Ad
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •