moet goed komen :)
bij het parkeren even om de auto met een medewerker om te zien of hij er strak bij staat
Afdrukvoorbeeld
moet goed komen :)
bij het parkeren even om de auto met een medewerker om te zien of hij er strak bij staat
Heb inmiddels de A1 een nachtje laten logeren bij de dealer. De monteur heeft geluisterd naar het geluid en geeft aan dat het geluid hoort. Het is dus niet de distributieketting, kettingspanner of nokkenasversteller. De monteur geeft aan dat de "ratel" zeker niet de ketting is, dat zou veel luider klinken en rauwer. Wat het wel is? De olie zakt in de nacht weg uit de motor, en die oliedruk moet voor de nokkenasversteller bij het starten weer in korte tijd opgebouwd worden.
nee hoor dit hoort zo .. dit heb ik eerder gehoord :(
reparatie is straks voor jou kosten 1200,- dan zien ze je graag terug na de garantie periode
dan rateld hij niet meer maar dat terzijde
Ik zou hem ook nog laten nakijken door een betrouwbare VAG- specialist.
Dank voor de tip! Maar nu dat het zwart op wit vanuit de dealer staat maak ik me niet zo een zorgen. Daar zou ik een door Audi gecertificeerde dealer op moeten kunnen vertrouwen. :)
De dealer gaf trouwens aan dat er wel eens coulance op wordt geboden als de ketting vervangen zou moeten worden. De Audi moet dan wel altijd dealer onderhouden zijn. Weet niet of ze een VAG specialist daar onder rekenen?
Het woord coulance heeft de importeur PON een hekel aan, zijn genoeg verhalen over bekend.
Vooral als de ketting versprongen is of gebroken waardoor dan de motor in de soep draait dan moet je flink je best doen om coulance te krijgen.
En wat verstaan ze onder coulance? 10% korting op de reparatie?
Dan is de specialist nog steeds veel goedkoper!
Indien mogelijk blijf ik verweg van de stealer:lol:
de ketting vervangen is ook het geld niet die is maar ongeveer 50 euro het is de rest en het arbeid loon
ook ik heb een ratel cq rammel zodra ik start, kettingmodificatie is uitgevoerd, en bij na vraag blijkt het in mijn geval een hitteschiltje te zijn...poeh..gelukkig dus niks spannends.
Ik heb nu ook al een aantal maanden last van deze ratel bij het starten, soms wel en soms niet. ik lees nu zoveel verschillende dingen op het internet dat ik niet meer weet wat te geloven. Ik lees hier en daar dat van 2014 er een "vernieuwde" ketting in de 1.2/1.4tfsi's zou moeten zitten, is dit nu effectief zo?
Kan iemand nu eens duidelijkheid kunnen brengen over deze zaken? zijn er mensen die achter 2014 nog het bekende ketting probleem hebben gehad? Zit hier een overspring beveiliging op? Zou mij al wat meer geruststellen.
Heb dit probleem dan ook tijdens een onderhoud bij de dealer aangekaart en heeft dit niet kunnen horen en ook niet geconstateert bij het uitlezen van de wagen. Volgens de dealer zou het met de verse olie en oliefilter misschien wel opgelost kunnen zijn. hierna het geluid een paar weken niet gehoord maar is nu terug, nog altijd maar af en toe.
Als er een probleem is met ketting is dit dan ook effectief gewoon uit te lezen? komt er een foutmelding? het is allemaal wat vaag.
Ondertussen is de wagen ook al stage 1 gechipt en heb eigenlijk nog tot augustus garantie. het probleem heb ik echter wel al gemeld voor dat deze gechipt was weet dus ook niet of ze hier moeilijk over gaan doen...
graag wat meer ervaringen en verduidelijking over de bouwjaren na 2014 dus.. Alvast Bedankt!
(Audi A1 1.2 tfsi 2014 60000km)
Ik zie dat je laatste reactie Alden jaar geleden is. Ben je er nog achter gekomen wat het bij jouw was.