Wat een geweldige DIY! Complimenten heren! Wat ben je ongeveer kwijt aan materiaal?
Dit is zeker een mod die ik ook zou willen. Maakt je auto toch weer een stukje completer
DIY van de alarm inbouw op de A1 3 deurs van mij en op de 5 deurs Sportback van @RBo
Als eerste een foto van de onderdelen zoals ik ze opgehaald heb bij de dealer/ bij een onderdelenbedrijf heb kunnen kopen.
Draad.jpgAlarm hoorn (8).jpgAlarm hoorn (6).jpgAlarm hoorn (4).jpgAlarm hoorn (3).jpgAlarm hoorn (1).jpgAlarm hoorn (9).jpgAlle onderdelen.jpg
Omdat we de pinnetjes die op de draad en in connector komen apart kopen, gebruiken we deze tang om ze erop te knijpen:
Crimptang.jpg
Scheelt een hoop tijd en euro's, kabelboompjes maken we zelf, vinden we leuk
Als eerste maken we de kabelboompjes, we moeten er 3 maken:
1 voor de deur, hier komt de deactiveringsschakelaar van het alarm in, wordt aangesloten op de T32j stekker die in het portierregelapparaat bestuurderszijde gaat.
1 van alarm hoorn, deze komt onder de paravan.
1 van de bewegingsmelder in het interieur
we beginnen met het kabelboompje van de deactiveringsschakelaar in de deur.
Wat hebben we nodig?
-1x deactiveringsschakelaar 4H0962109 6PS (6PS=soul zwart)
-1x stekker deactiveringsschakelaar 6R0972930
-0.35 mm2 draad
-000979009E 3x, of zoals in ons geval 6x N90764701
-harige tape
De pin bezetting hiervoor is als volgt:
T32J (stekkerportierregelapparaat) -> T10 (stekker deactiveringsschakelaar 6R0972930)
10 -> 1
20 -> 3
Er komen in totaal 4 pinnen in de stekker van de deactiveringsschakelaar, 2 in de T32J stekker, en de plus en min natuurlijk, hiervoor hebben we 3 opties in totaal.
optie 1 zoals ik gemaakt heb:
pin 10 op stekker 6R0972930 gaat naar de plus (pin 2 grijs/zwart) van de handgreepverlichting in de deur.
pin 5 op stekker 6R0972930 gaat naar de massa (pin 1 bruin) van de handgreepverlichting in de deur.
Voordeel hiervan, is dat wanneer de deur open gaat, de handgreepverlichting brand en dus ook de verlichting van de deactiveringsschakelaar in de deur, vind ik wel zo mooi in het donker.
Installatie deactiveringsknop (31).jpg
LET OP! deze optie is alleen te gebruiken wanneer er een affabriek lichtpakket in de auto aanwezig is, is dit niet dan moet je optie 2 of 3 gebruiken!
optie 2:
Hiervoor heeft @RBo gekozen. Omdat er op zijn auto geen affabriek lichtpakket aanwezig is, heeft hij een andere plus en min moeten pakken, ook geen probleem.
T32J (stekkerportierregelapparaat) -> T10 (stekker deactiveringsschakelaar 6R0972930)
10 -> 1
20 -> 3
pin 10 op stekker 6R0972930 gaat naar de plus (pin 1 blauw/grijs) van de raamschakelaar in de deur.
pin 5 op stekker 6R0972930 gaat naar de massa (pin 5 bruin) van de raamschakelaar in de deur.
LET OP!
Hierdoor werkt de knop ook perfect, alleen is er geen verlichting in het donker, er is namelijk geen lichtpakket aanwezig in de auto. Volgens @RBo geen probleem, knop is nog prima te zien door de interieurverlichting in de auto.
Elsawin schema's van raamschakelaar en deactiveringsknop:
Deactiveringsschakelaar.pdfSchermafbeelding 2016-01-03 om 19.41.18.png
Optie 3:
deze optie is NIET getest maar zou moeten werken, ook zou de verlichting zo moeten werken:
T32J (stekkerportierregelapparaat) -> T10 (stekker deactiveringsschakelaar 6R0972930)
10 -> 1
20 -> 3
pin 10 op stekker 6R0972930 gaat naar de plus (pin 2 grijs/zwart) in de T32j stekker in portierregelapparaat, wanneer deze pin niet aanwezig is dan 1x 000979009E gebruiken en bijpinnen in de T32j stekker, wanneer wel aanwezig, deze draad bij solderen.
pin 5 op stekker 6R0972930 gaat naar de massa, deze kun je van een massapunt pakken bij bijvoorbeeld de raamschakelaar (pin 5 bruin.) hierna moet je met vcds nog coderen op handgreepverlichting in module 42 portierregelapparaat bestuurderszijde.
Elsawin schema's van raamschakelaar en deactiveringsknop:
Portiergreepverlichting.pdfDeactiveringsschakelaar.pdf
Fotos van het maken van de kabelboom van de deactiveringsschakelaar:
Kabelboompjes maken (1).jpgKabelboompjes maken (5).jpgKabelboompjes maken (6).jpgKabelboompjes maken (7).jpgKabelboompjes maken (8).jpgKabelboompjes maken (10).jpgKabelboompjes maken (12).jpgKabelboompjes maken (13).jpgKabelboompjes maken (14).jpgKabelboompjes maken (2).jpgKabelboompjes maken (3).jpgKabelboompjes maken (4).jpgKabelboompjes maken (15).jpg
Vervolgens installeren we de knop in het deurpaneel, hiervoor maken we eerst het deurpaneel los.
Het deurpaneel zit vast met 4 schroeven, zoals te zien is op de foto, om 2 schroeven te zien moet je het afdekkapje bij de klink van de deur loshalen en de afdekkap handgreep:
Installatie deactiveringsknop (39).jpg
Installatie deactiveringsknop (34).jpgInstallatie deactiveringsknop (35).jpgInstallatie deactiveringsknop (36).jpgInstallatie deactiveringsknop (37).jpgInstallatie deactiveringsknop (38).jpg
Voor de rest zit het deurpaneel vast met de gebruikelijke clips, deze altijd extra in voorraad nemen voor het geval er 1 of meerdere afbreken. De clips zitten op de aangegeven plekken:
Installatie deactiveringsknop (33).jpg
Hierna brengen we de zojuist gemaakt bedrading aan aan de binnenkant van het deurpaneel, deze langs de originele kabelboom begeleiden en vastmaken met tape en tyraps. de T32j stekker is los te halen met een spanningszoeker, aan 1 kant zit een vergrendelingsnok, hier de schroevendraaier tussen stoppen en vervolgens de kap van de T32j stekker eraf schuiven van de draden af. De de 2 000979009E pins die uit de deactiveringsschakelaar komen (pin 1 en 3) gaan vervolgens in de T32j stekker bijgepind worden. pin 1 komt in positie 10 van T32j en pin 3 komt in positie 20 van de T32j stekker, deze pinnen kun je er zo in klikken, hoeft geen vergrendeling voor los. Controleer altijd of je een ''klikje'' hoort van het nokje dat in de stekker klikt. Hierna weer een tyrapje op het begin van de connector en de kap er weer opschuiven tot deze vergrendelt. maak nu de tape los van de bedrading van de handgreepverlichting of de raamschakelaar en strip de draden, schuif vervolgens een crimpkous over de draden heen en draad de gestripte draden in elkaar. Doe een beetje S39 erop en stook de draden flink warm, hou nu de tin erbij en laat deze over de draden vloeien. Haal nu de soldeerbout en tin van de draden eraf en laat de draden afkoelen. Als deze afgekoeld zijn schuif je de crimpkous erop, doe doet nogmaals voor de andere draad zodat je 2 geïsoleerde verbindingen hebt (plus en min). Wanneer dit af is tape je de boel weer netjes in elkaar en sluit de stekkers van de verlichting of raamschakelaar weer aan. Dremel nu de uitsparing uit voor de knop, deze is aangegeven. Als je het goed doet dan is het resultaat zoals op de foto's. Controleer nu of de bedrading goed bij elkaar zit aan de bestaande deurbedrading en plaats het deurpaneel terug. als het goed is werkt de verlichting nu en brand de led van de deactiveringsschakelaar continu.
Zie foto's voor de T32j connector:
IMG_6733.jpgIMG_6732.jpgIMG_6731.jpgIMG_6730.jpgIMG_6729.jpg
Hierna kunnen we de pin bijpinnen en de plus en min solderen (dit is de versie voor de handgreepverlichting) en de uitsparing voor de deactiveringsschakelaar maakt:
Installatie deactiveringsknop (32).jpgInstallatie deactiveringsknop (12).jpgInstallatie deactiveringsknop (7).jpgInstallatie deactiveringsknop (6).jpgInstallatie bewegingsmelder (42).jpgInstallatie deactiveringsknop (14).jpgInstallatie deactiveringsknop (15).jpgInstallatie deactiveringsknop (16).jpgInstallatie deactiveringsknop (17).jpgInstallatie deactiveringsknop (28).jpgInstallatie deactiveringsknop (29).jpgInstallatie deactiveringsknop (30).jpgInstallatie deactiveringsknop (11).jpgInstallatie deactiveringsknop (10).jpgInstallatie deactiveringsknop (2).jpgInstallatie deactiveringsknop (13).jpgInstallatie deactiveringsknop (19).jpgInstallatie deactiveringsknop (23).jpg
Installatie deactiveringsknop (25).jpgInstallatie deactiveringsknop (26).jpgInstallatie deactiveringsknop (27).jpg
Hier kun je zien hoe de verbinding eruit moet zien als je deze op de raamschakelaar maakt, uitsparing voor knop is hetzelfde als bovenstaande uiteraard:
IMG_6721.jpgIMG_6722.jpgIMG_6723.jpgIMG_6724.jpgIMG_6725.jpgIMG_6726.jpgIMG_6727.jpgIMG_6728.jpg
Wanneer alles er weer goed op zit ziet het er zo uit:
Installatie deactiveringsknop (31).jpgIMG_5637.jpg
Hierna maken we de bewegingssensor erin, deze komt boven het verlichtingspaneel in de auto.
Benodigde onderdelen:
1x 8X0951177 Bewegingssensor interieur
1x 8E0971832 Stekker bewegingssensor
3x 000979009E of 6x N90764701 (losse pin)
0.35mm2 draad
Harige tape
De pinbezetting is als volgt:
T4f (bewegingssensor) naar diverse plekken
2 -> massapunt (heb de a stijl gepakt hiervoor icm de alarmhoorn) aansluiten met massaoogje, lag hier nog in de garage
3 -> T52b pin 36, deze moet samen met de alarmhoorn verbonden worden met het boordnet, dit is de lin bus verbinding (data) gebruik hiervoor 000979009E of zoals wij N90764701
4 -> plus naar zekeringhouder C, plek 1 hiervoor 000979133e gebruiken
aan de kant van de bewegingsmelder gebruik je 3x 000979009E of 6x N90764701 (losse pin)
Schema bewegingsmelder:
Alarmhoorn.pdf
Foto's maken kabelboompje:
Kabelboompjes maken (17).jpgKabelboompjes maken (20).jpgKabelboompjes maken (19).jpgKabelboompjes maken (18).jpgKabelboompjes maken (21).jpg
Als deze af is dan installeren we de bewegingssensor en de bedrading hiervan in de A1, de A stijl hiervoor los maken, met gepaste kracht de kap van de A stijl naar binnenkant auto kantelen en kap boven loshalen, hierna aan de onderkant de stekker van de speaker loshalen indien aanwezig. binnenverlichtingsunit bestaat uit de kap die je ziet en het witte paneel dat er onder zit, de zwarte kap los halen met behulp van een schroevendraaier, langzaam aan via de randen steeds meer speling creëren zodat deze los komt zoals op de foto's te zien is. Daarna met een grote schroevendraaier het witte paneel loshalen, dit is te doen door de clip los te halen door met de grote schroevendraaier tussen het witte paneel en het dak de schroevendraaier te kantelen zodat er speling ontstaat, hierna komt het witte paneel los. We maken nu eerst de bedrading van de bewegingssensor erin, dit hebben wij gedaan door een draad over de hemel heen te trekken en vervolgens aan de kant van de A stijl deze weer eruit te halen, hierna maken we de bedrading vast door middel van tape en trekken we deze over de hemel heen. Als dit klaar is leggen we de bedrading naast de bestaande bekabeling, deze maken we nog eens extra vast met tyraps en harige tape zodat deze mooi erlangs loopt, let hierbij erop dat aan de kant van de bewegingsmelder genoeg ruimte overblijft om de stekker in de bewegingsmelder te klikken. Neem nu de kap van de zekeringen aan de zijkant eraf en trek de draad langs de originele bekabeling langs de A stijl zo naar de zekeringkast toe, ik heb de kabelboom daarna tijdelijk opgerold en aan het ijzer aan de zijkant van het dashboard vast gemaakt. Nu klikken we de bewegingssensor in het witte paneel zoals te zien is op de foto's, de bevestigingspunten zitten er al op. Stop nu de ultrasone sensoren (3x) op de juiste manier in de gaatjes van het witte paneel, dit is te zien aan de nok die aan 1 kant zit. Stop nu de draden van de ultrasone sensoren in de geleiders die hiervoor op het witte paneel zitten en klik het witte paneel weer op het dak, let er hierbij op dat de bedrading van de bewegingssensor nergens in de weg zit. Nadat dit klaar is maak je vervolgens de stekker van de speaker vast en daarna de kap van de A stijl er weer op, hiervoor goed kijken of de 3 clips aanwezig zijn! op de foto ontbreekt er 1 maar die heb ik er wel weer op gezet nadat ik deze uit de A stijl had gehaald. Klik nu de kap die de zekeringkast af dekt er weer op.
Foto's van de installatie:
Installatie bewegingsmelder (26).jpgInstallatie bewegingsmelder (24).jpgInstallatie bewegingsmelder (22).jpgInstallatie alarmhoorn (32).jpg
Installatie bewegingsmelder (10).jpgInstallatie bewegingsmelder (1).jpgInstallatie bewegingsmelder (5).jpgInstallatie bewegingsmelder (6).jpg
Installatie bewegingsmelder (8).jpg Installatie bewegingsmelder (12).jpg Installatie bewegingsmelder (13).jpg Installatie bewegingsmelder (15).jpg Installatie bewegingsmelder (16).jpg Installatie bewegingsmelder (19).jpg Installatie bewegingsmelder (20).jpg Installatie bewegingsmelder (30).jpg Installatie bewegingsmelder (34).jpg Installatie bewegingsmelder (35).jpg Installatie bewegingsmelder (36).jpgInstallatie bewegingsmelder (37).jpg Installatie bewegingsmelder (38).jpg Installatie bewegingsmelder (40).jpg]Installatie bewegingsmelder (41).jpgInstallatie bewegingsmelder (26).jpgIMG_5082.jpg
Het laatste deel is de alarmhoorn
hier hebben we de volgende dingen voor nodig:
1x 1K0951605C
1x 3D0973703
3x 1J0972741
2x 000979019E of 3x N103357706 (los contact)
0.35 mm2 draad
0.5 mm2 draad -> massa
pinbezetting T3e (alarmhoorn) naar diverse plekken
1 -> T52b pin 36 samen met bewegingssensor -> lin bus
2 -> massa, hiervoor de 0.5 mm2 draad gebruiken
3 -> plus, zekeringhouder C, plek 1 samen met bewegingssensor
Schema alarmhoorn:
Alarmhoorn.pdf
Aan de kant van de alarm hoorn gebruik je de 000979019E, andere kant voor massa het massa oogje (samen met de bewegingsmelder) , voor de plus de 000979133E (samen met de bewegingsmelder) en voor de lin bus de 000979009E in het boordnet, plek 36 samen met de bewegingsmelder
foto's van maken kabelboom:
Kabelboompjes maken (22).jpgKabelboompjes maken (25).jpg Kabelboompjes maken (27).jpg Kabelboompjes maken (30).jpg Kabelboompjes maken (32).jpg Kabelboompjes maken (37).jpg Kabelboompjes maken (40).jpg Kabelboompjes maken (41).jpg Kabelboompjes maken (42).jpgKabelboompjes maken (43).jpg
Kabelboompjes maken (44).jpg
Installatie hoorn,
Hiervoor motorkap open, ruitenwissers eraf, dit door eerst afdekkapje eraf te halen, dan moertjes eraf te draaien en dan een pullytrekker te gebruiken of met de hand. dan de paravan eraf, bovenste kap luchtfilerhuis eraf, ecu eruit, bovenste stekker heeft een nok die naar boven moet en onderste stekker met nok naar onder ontgrendelen en dan ecu eruit pakken. vervolgens nog het schutbord,ruitenwissermotor eruit en afdekkapje bedrading eraf. Als dit gebeurd is de kap onder het stuur eraf halen (obd aansluiting en sfeerverlichting loshalen), motorkaphendel eraf halen (eerst vergrendelingsnok aan achterkant eruit) vervolgens de dorpelbekleding eraf halen, dit doe je door de bekleding omhoog te trekken en de clips uit de vergrendeling te halen. Dan het kabelboompje door het tuitje in de rubberdop doortrekken die uit de motorruimte naar binnen gaat zodat deze goed afgesloten zit. Daarna de beugel van de alarmhoorn met de alarmhoorn er aan vast, vastmaken aan de carrosserie met behulp van de 2 boutjes. Ik heb hiervoor bewust gekozen voor rvs boutjes met verende ringetjes ertussen, ook heb ik de alarmhoorn vast gezet door middel van een borgend moertje. Daarna alles weer terugbouwen in omgekeerde volgorde, kabelboom van alarmhoorn ligt nu binnen.
Als laatste voegen we de bedrading van de alarmhoorn en de bewegingsmelder samen (massa,plus en lin bus op het boordnet). Wij hebben dit gedaan door middel van een soldeerverbinding met crimpkous eromheen en daarna intapen, daarna maken we het massaoogje er aan vast en maken we deze aan het massapunt onder de A stijl. De plus draad maken we de 000979133E aan vast en deze prikken we in de zekeringhouder C op plek 1. De Lin bus draad prikken we op plek 36 van de middelste stekker op het boordnet (BCM), stekker T52B. Foto's zijn voornamelijk van het dichtbouwen weer, alleen eerste paar zijn van in ontmantelde toestand. Nu tapen we alles weer netjes dicht en laten we de kabels lopen langs de orginele bedrading, hierna weer de dorpellijst, kap onder het stuur er weer op. Als laatste plaats je de zekering in plek 1 en zet je het ''hekje'' weer voor de zekeringen. Hierna kan de kap er weer op van de zekeringkast.
Zie foto's van inbouw:
Installatie alarmhoorn (2).jpgInstallatie alarmhoorn (3).jpgInstallatie alarmhoorn (4).jpgInstallatie alarmhoorn (5).jpgInstallatie alarmhoorn (6).jpgInstallatie alarmhoorn (7).jpgInstallatie alarmhoorn (8).jpgInstallatie alarmhoorn (9).jpgInstallatie alarmhoorn (10).jpgInstallatie alarmhoorn (11).jpgInstallatie alarmhoorn (14).jpgInstallatie alarmhoorn (15).jpgInstallatie alarmhoorn (19).jpgInstallatie alarmhoorn (22).jpgIMG_6735.jpgInstallatie alarmhoorn (23).jpgInstallatie alarmhoorn (26).jpgInstallatie alarmhoorn (27).jpgInstallatie alarmhoorn (30).jpgInstallatie alarmhoorn (33).jpgInstallatie alarmhoorn (34).jpgInstallatie alarmhoorn (35).jpgInstallatie alarmhoorn (36).jpgInstallatie alarmhoorn (37).jpgInstallatie alarmhoorn (38).jpg
Nadat dit klaar is slingeren we vcds aan en gaan we in module 9, we activeren het alarm door middel van 2 hexidecimale veranderingen. byte 5 verander je naar 13 en byte 6 verander je naar F3, nadat dit gelukt is zie je ook in vcds als het goed is de onderdeelnummers van de hoorn en de bewegingsmelder.
IMG_5815.jpg
8X0951177 Bewegingsmelder
1K0951605C
Bij mij en @RBo is hij gelukt zonder problemen, wel hebben wij natuurlijk alles grondig voorbereid en in delen gemaakt zodat dit goed te doen was. Veel plezier met alarm inbouwen!
Met dank aan Yuxel voor de alarmcodering uit de Audi S1
A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--
Wat een geweldige DIY! Complimenten heren! Wat ben je ongeveer kwijt aan materiaal?
Dit is zeker een mod die ik ook zou willen. Maakt je auto toch weer een stukje completer
Ik en @RBo waren minder dan 100 euro kwijt voor alles, maar dan doen we natuurlijk alles ook zelf. De DIY is nu af dus als het goed is moet je een goed beeld kunnen hebben van wat je moet doen.
A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--
Mooie DIY @Carpediem !
Wat ik me afvraag; Ondersteunt de BCM van de A1 geen hellingsensor?
Is het deactiveringsschakelaartje gemonteerd op de plek die Audi af-fabriek 'm ook monteert?
Super DIY, thanks voor het delen.
Peeet
S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 -> Retrofits Topic A5/8T
ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld
Prachtige en duidelijke DIY, @Carpediem;! Hèèrlijk leesvoer!
"Shoot for the moon, even if you miss, you''ll land amongst the stars!
#2-A4 Avant 2.0TFSI S-Tronic Sport Proline-S - Virtual Cockpit - MMI+ - Afgeplat MF Sportstuur - Verwarmbare stoelen - Zonwering - Getint glas - Audi Connect - Lichtpakket - Alcantara bekleding - SCM/ TNO alarm - 19" PQ5 Velgen.
Geen idee, in de computer staat deze als gecombineerd in de bewegingsmelder. Schakelaar zit idd op de affabriek plek, zat ook een aftekening in de deur al in zie foto op een auto waar het affabriek zat Alarm.jpgDeurpaneel.JPG
Thanks Peeet
Dank Peet!
A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--
Klopt vanaf MY2011 zijn ze overgestapt op het enkele schakellaartjes.
Had in mijn ex A4-B8 van 9-2009 de dubbele, in mijn A5 van 6-2013 ook de enkele
Zie topic -> http://www.audiforum.nl/forum/model-...ml#post1114731
Peeet
S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 -> Retrofits Topic A5/8T
ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld
Hulde @Peeet voor de bevestiging
A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--
A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--
Ja, same here, het is alleen lastig te bepalen hoeveel detail je moet/wil gebruiken. Schrijf je het voor een leek of voor iemand die ruime ervaring heeft. Persoonlijk ligt het er gewoon aan of ik zin heb en tijd heb. Zelf vind ik het alleen jammer dat alle DIY's/how to's zo verspreid overal en nergens staan. Bij andere forums zou je bij wijze van op "A5" klikken en vervolgens "how to" en dan alles centraal netjes geordend in een lijst zien.
Zal eens proberen in de model subforums een DIY-How To sticky verzamel topic te openen.
Met daar alle links in waar de DIY staan.
Zal het opstarten voor de A4-B8/8K , de A5/8T en de A4-B9/8W
@Carpediem doe jij de A1/8X en de A6-C7 ?
Peeet
S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 -> Retrofits Topic A5/8T
ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld
Dat is een goed idee, en denk een pracht aanvulling voor het forum. Als dit werkt kunnen misschien de andere model specifiek forums volgen
Installatie deactiveringsknop (37).jpg
welk onderdeelnummer is dat, ik wil deze graag hebben. mijn handvat heeft geen chrome strip.
A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--
Al gelukt @watjijwilt ?
A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--
@Rainesh al de retrofit gedaan?
A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--
Voor portieren 3 deurs & 5 deurs Sportback
- 8X0867171A (links)
- 8X0867172A (rechts)
Achter portieren Sportback
- 8X0867371A (links)
- 8X0867372A (rechts)
IMG_4262[1].jpg
Peeet
S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 -> Retrofits Topic A5/8T
ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld