Resultaten 1 tot 17 van de 17

Onderwerp: Sportonderstel eraf halen mogelijk?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Leeftijd
    27
    Posts
    9
    Kudos
    0

    Standaard Sportonderstel eraf halen mogelijk?

    Goedenavond,

    Zoals de titel misschien al doet vermoeden, is het geval namelijk dat ik het sportonderstel wat op mijn audi a1 (facelift versie ) zit, wil laten weghalen.

    Waarom? Dat is vrij simpel; de vering is gewoonweg veelte hard. Dit haalt al het comfort weg. Op sommige slechte wegen wil het zelfs pijn doen in mijn rug, en dat terwijl ik nog jong ben.
    Nu is mijn vraag, is het mogelijk om het sportonderstel eraf te laten halen? Misschien dat het stom klinkt (ben een leek op autogebied ) maar de nood is echt hoog. Ik begin me er namelijk elke keer weer aan te irriteren, en dat is erg jammer want ben voor de rest zeer tevreden over de a1

    Iemand die mij een beetje op weg kan helpen?

    Groeten, RS10

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Sportonderstel eraf halen mogelijk?

    Vermoedelijk zijn de enige verschillen met het standaardonderstel de dempers en veren. Die laten vervangen en dan uitlijnen, en dan is je auto comfortabeler.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Sportonderstel eraf halen mogelijk?

    Met welke bandenmaat rij je? Onderstel is inderdaad vrij hard.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  4. #4
    wazzup01's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    51
    Posts
    3.303
    Kudos
    26
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Sportonderstel eraf halen mogelijk?

    Zat ik ook aan te denken, als je op 19" rijdt plaats dan eens 16" (zolang dat kan ivm schijven)of van 18" terug naar 16"/15" krijg je aanzienlijk meer wang staat minder mooi maar krijg je een hoop comfort voor terug.
    Waar een wil is, is een weg.
    Maar waar een weg is, hoef ik niet te willen.

  5. #5

    Standaard Re: Sportonderstel eraf halen mogelijk?

    Weet niet zo veel van de A1, niet wat je hebt en niet wat mogelijk is, maar zijn comfortabelere/stevigere stoelen niet fijner voor je rug? Banden met grotere hoogte kunnen wel helpen ja. Ik vind de wegligging van sportonderstellen zoveel fijner..
    Laatst gewijzigd door Nenna; 13-06-16 om 20:35.


  6. #6

    Standaard Re: Sportonderstel eraf halen mogelijk?

    Comfort via banden is merkbaar, maar niet de manier waarop je het moet doen. Met een slappe/zachte wang op een bikkelhard onderstel voelt je auto als een massieve steen die op stukjes schuimrubber rijdt, da's echt niet fijn. Je kan beter een wat zachter onderstel monteren, dan flext alles netjes mee.

    Om de vraag te beantwoorden: ja, dat kan. Je kan gewoon een onderstel van een gewone A1 pakken en dat omzetten. Veel mensen willen juist het sportonderstel, dus als je met iemand een ruil kan maken kost het je per saldo niets. Als je in de omgeving Rotterdam woont kan ik je eventueel helpen met de montage.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  7. #7
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Sportonderstel eraf halen mogelijk?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wazzup01 Bekijk Berichten
    Zat ik ook aan te denken, als je op 19" rijdt plaats dan eens 16" (zolang dat kan ivm schijven)of van 18" terug naar 16"/15" krijg je aanzienlijk meer wang staat minder mooi maar krijg je een hoop comfort voor terug.
    15" is standaard bij de A1, dus 15/16 moet voor de schijven wel kunnen.

    Ik vind trouwens de A1 Ambition van mijn vrouw met 16" al erg hard. Dus 17/18 zou ik niet hoeven. Mijn A5 cabrio met 19" is een stuk comfortabeler geveerd.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Sportonderstel eraf halen mogelijk?

    S-line onderstel met 17" is waar ik regelmatig me op pad ben. Bikkelhard... ik vind het altijd te vergelijken met een kart. Heerlijk om daarmee te rijden. Maar smaken verschillen. ;-)

  10. #9
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.026
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Sportonderstel eraf halen mogelijk?

    Het antwoord is dus met andere woorden dat het geen probleem is om het onderstel te vervangen. Ik had met het S-line onderstel problemen. Ook veel te hard en te 'dribbelig'. Vervangen door een Eibach/Bilstein set en het was een wereld van verschil. Nog steeds sportief, iets lager maar met meer comfort. Een Bilstein B12 set kost ook weer niet de wereld voor een veel prettige rit.

  11. #10
    Jacob Lamberts's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Posts
    795
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Sportonderstel eraf halen mogelijk?

    ik kan me er weinig bij voorstellen heb een S-line met 18" dit veranderd naar schroefset (laag) en nog steeds rijd het lekker
    wel wat stugger maar zeker niet hard of vervelend
    https://www.facebook.com/jacob.lamberts
    https://www.facebook.com/mijn.audi.a1

  12. #11
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Sportonderstel eraf halen mogelijk?

    Niet iedereen heeft dezelfde mening. Waarschijnlijk zitten jouw nieren en vullingen stevig vast.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  13. #12
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Sportonderstel eraf halen mogelijk?

    Even niet vergeten dat door de kleinere wielen van de A1 daar de bandhoogte bij 16" vergelijkbaar is bij de bandhoogte bij mijn A5 van 18"!
    (195/50-16 versus 245/40-18)

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Leeftijd
    27
    Posts
    9
    Kudos
    0

    Standaard Re: Sportonderstel eraf halen mogelijk?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Met welke bandenmaat rij je? Onderstel is inderdaad vrij hard.
    Ik rij met 17''

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Leeftijd
    27
    Posts
    9
    Kudos
    0

    Standaard Re: Sportonderstel eraf halen mogelijk?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Weet niet zo veel van de A1, niet wat je hebt en niet wat mogelijk is, maar zijn comfortabelere/stevigere stoelen niet fijner voor je rug? Banden met grotere hoogte kunnen wel helpen ja. Ik vind de wegligging van sportonderstellen zoveel fijner..
    De stoelen zitten al erg goed, (sportstoelen)

    De vering is gewoon echt te hard en niet echt te verhelpen met andere stoelen lijkt mij...

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Leeftijd
    27
    Posts
    9
    Kudos
    0

    Standaard Re: Sportonderstel eraf halen mogelijk?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Comfort via banden is merkbaar, maar niet de manier waarop je het moet doen. Met een slappe/zachte wang op een bikkelhard onderstel voelt je auto als een massieve steen die op stukjes schuimrubber rijdt, da's echt niet fijn. Je kan beter een wat zachter onderstel monteren, dan flext alles netjes mee.

    Om de vraag te beantwoorden: ja, dat kan. Je kan gewoon een onderstel van een gewone A1 pakken en dat omzetten. Veel mensen willen juist het sportonderstel, dus als je met iemand een ruil kan maken kost het je per saldo niets. Als je in de omgeving Rotterdam woont kan ik je eventueel helpen met de montage.
    Duidelijk!

    Dank voor het aanbod.

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Leeftijd
    27
    Posts
    9
    Kudos
    0

    Standaard Re: Sportonderstel eraf halen mogelijk?

    Ik zal eens even gaan rondneuzen om er een ander onderstel met meer comfort onder te plaatsen.

    Inderdaad is de wegligging vrij goed, (alhoewel hard een bocht nemen nog steeds niet echt veilig en vertrouwt aanvoelt), Vind ik het gewoon niet opwegen tegen die enorme schokken in slecht wegdek en ook bij goed wegdek... je voelt gewoon elk oneffenheidje. En dat is gewoon niet fijn. Ik vind ook dat de auto er een beetje goedkoop door aanvoelt.
    Maargoed, zoals Tom al zei; niet iedereen heeft dezelfde mening.

    Dank voor alle reacties hier!

  18. #17

    Standaard Re: Sportonderstel eraf halen mogelijk?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS10 Bekijk Berichten
    Ik zal eens even gaan rondneuzen om er een ander onderstel met meer comfort onder te plaatsen.

    Inderdaad is de wegligging vrij goed, (alhoewel hard een bocht nemen nog steeds niet echt veilig en vertrouwt aanvoelt), Vind ik het gewoon niet opwegen tegen die enorme schokken in slecht wegdek en ook bij goed wegdek... je voelt gewoon elk oneffenheidje. En dat is gewoon niet fijn. Ik vind ook dat de auto er een beetje goedkoop door aanvoelt.
    Maargoed, zoals Tom al zei; niet iedereen heeft dezelfde mening.

    Dank voor alle reacties hier!
    Heb je hier ooit werk van gemaakt?
    Ook wij zitten met hetzelfde euvel, Ambition sport onderstel welke we te stug vinden.
    Helpt het om alleen originele veren te plaatsen of de Eibach vervangingsveren voor origineel de R10231 of geeft dit problemen met de sport dempers.
    Hij hoeft niet perse weer de verlaagde 15mm omhoog, het oog wil ook wat maar iets meer comfort zou wel prettig zijn.
    Levert een Billstein B12 met dezelfde verlaging bijv. meer comfort op dan het standaard sportonderstel van de A1 sportback uit 2014?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •