Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: S tronic automaat heeft een soort vertraging

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Leeftijd
    27
    Posts
    9
    Kudos
    0

    Standaard S tronic automaat heeft een soort vertraging

    Hallo,

    Ik ben sinds 3 maanden de gelukkige eigenaar van een nieuwe nieuwe Audi A1
    Ben tot nu toe erg tevreden over deze geweldige auto.
    Echter is er iets wat mij sinds het begin al opvalt, en dat is namelijk dat er een soort vertraging lijkt te zitten in de s tronic automaat.

    Elke keer wanneer die hem in zijn 2/3 zet, nadat ik bijvoorbeeld van de snelweg kom, zit er een vertraging in van 2/3 seconden wil die op mijn voet reageren.
    Dit is bijvoorbeeld zeer hinderlijk bij rotondes en kruispunten, want als ik net aan kom rijden bij een rotonde, en ik rem om te kijken of er verkeer aankomt, en vervolgens gas geef, duurt het 2/3 seconden wil die ook daadwerkelijk op het gas geven reageren.

    Erg hinderlijk en zelfs gevaarlijk dus. Voor de gene die achter mij zitten kan ik me voorstellen alsof het lijkt dat ik gewoon niet oplet.

    Nu is mijn vraag:
    Kan de dealer hier iets aan doen? of is dit gewoon ''normaal''?
    Het feit dat ik het hier even vraag is omdat de auto geimporteerd is en ik hem nog niet heb laten registreren bij een nederlandse dealer, dat wou ik nog even uitstellen tot dat die zijn eerste beurt krijgt.

    Als er dingen niet duidelijk zijn hoor ik het graag!


    Ps, het gaat hier om de 1.0 tfsi ultra 95pk

  2. #2
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: S tronic automaat heeft een soort vertraging

    Dat is inderdaad apart. Doet ie dat ook in zn S-stand?
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  3. #3
    KingA1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2017
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: S tronic automaat heeft een soort vertraging

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS10 Bekijk Berichten
    Hallo,

    Ik ben sinds 3 maanden de gelukkige eigenaar van een nieuwe nieuwe Audi A1
    Ben tot nu toe erg tevreden over deze geweldige auto.
    Echter is er iets wat mij sinds het begin al opvalt, en dat is namelijk dat er een soort vertraging lijkt te zitten in de s tronic automaat.

    Elke keer wanneer die hem in zijn 2/3 zet, nadat ik bijvoorbeeld van de snelweg kom, zit er een vertraging in van 2/3 seconden wil die op mijn voet reageren.
    Dit is bijvoorbeeld zeer hinderlijk bij rotondes en kruispunten, want als ik net aan kom rijden bij een rotonde, en ik rem om te kijken of er verkeer aankomt, en vervolgens gas geef, duurt het 2/3 seconden wil die ook daadwerkelijk op het gas geven reageren.

    Erg hinderlijk en zelfs gevaarlijk dus. Voor de gene die achter mij zitten kan ik me voorstellen alsof het lijkt dat ik gewoon niet oplet.

    Nu is mijn vraag:
    Kan de dealer hier iets aan doen? of is dit gewoon ''normaal''?
    Het feit dat ik het hier even vraag is omdat de auto geimporteerd is en ik hem nog niet heb laten registreren bij een nederlandse dealer, dat wou ik nog even uitstellen tot dat die zijn eerste beurt krijgt.

    Als er dingen niet duidelijk zijn hoor ik het graag!


    Ps, het gaat hier om de 1.0 tfsi ultra 95pk
    Dat heb ik dus ook met mijn 185pk 1.4 tfsi. Heb jij een oorzaak/oplossing kunnen vinden?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •