Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Wittere halogeenlampen in A1 facelift plaatsen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2017
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Wittere halogeenlampen in A1 facelift plaatsen

    Hallo,

    Aangezien xenons plaatsen in mijn Audi A1 mij toch (veel) te duur lijkt, zou ik graag wittere DRL en low beam (en als niet te duur, alle) lampen plaatsen. Maar welke zijn nu goeie, mooie witte met toch een redelijke levensduur. Ik heb al zitten kijken naar Osram cool blue intens en Philips x-treme vision, maar daar zijn gemixed meningen over. Iemand hier ervaring met wittere xenons plaatsen, zoja welke raad je aan?

    Alvast bedankt

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Posts
    112
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: Wittere halogeenlampen in A1 facelift plaatsen

    Sowieso wel even controleren of je reflectors wel ok zijn voor xenon. Sommige reflector koplampen strooien xenon licht te veel uit, waardoor ze zéér verblindend worden. Normaal gezien kan je dit controleren aan de hand van een code die op de lichtunit staat (onder de motorkap), iets van DLR ofzoiets, ik kan het me niet meer 100% herinneren

  3. #3
    AudiRS5's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    259
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard re: Wittere halogeenlampen in A1 facelift plaatsen

    Persoonlijk ben ik een voorstander van een auto zo OEM mogelijk houden. Ik zie veel auto's rijden met aftermarket xenon (look a like) lampen. Deze zijn over het algemeen zeer verblindend en in mijn ogen niet wenselijk. Ik vind zelf Xenon ook veel mooier. Zonder Xenon geen Audi voor mij. Dat beetje meer investeren voor oem xenon is het imo waard.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2017
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard re: Wittere halogeenlampen in A1 facelift plaatsen

    Ik heb deze A1 tweedehands gekocht, dus ik had niet echt de keuze over meer uitgeven aan xenon of niet, want voor de rest heeft deze alle opties die ik moet/wil hebben. En de volledige OEM koplampen van de A1 facelift installeren zijn zeer duur en is een heel gedoe toch?

  5. #5
    RBo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    1.301
    Kudos
    5
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard re: Wittere halogeenlampen in A1 facelift plaatsen

    Het zal zeker wat kosten, maar het komt denk ik de waarde van de auto wel ten goede. Verder is het geen gedoe, tis juist een mooie klus om op een zaterdag te doen. En geeft veel voldoening als het af en gelukt is, Maar dat is mijn mening.
    Audi S5 Sportback 3.0 TFSI 2018 Navarra Blue
    Audi A1 Sportback Advanced 30 TFSI 01-2023 Mythoszwart Metallic
    (Sold) Audi A5 Sportback Competition plus 1.8 TFSI 06 - 2016 Daytonagrey


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2017
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard re: Wittere halogeenlampen in A1 facelift plaatsen

    Ik zie dat je op mijn vorige thread (over xenon installeren) ook gereageerd hebt. Aangezien ik in België woon en als ik het zou doen, ik het legaal zou doen, is er toch een heel gedoe met hoogteregeling en koplampsproeiers. (als die nodig zijn trouwens, want ik heb nog altijd geen duidelijk antwoord gevonden op de vraag: "Wat is er nodig om legaal aftermarket-xenons te plaatsen).
    En als ik niet €1500+ wil uitgeven, is dit niet mogelijk toch?
    Dat het veel voldoening geeft als je het klaargespeeld hebt, kan ik best geloven.

  7. #7
    RBo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    1.301
    Kudos
    5
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Wittere halogeenlampen in A1 facelift plaatsen

    Dan zou ik eerst eens uitzoeken wat wel en niet verplicht is in België, zolang je hier toch geen antwoord op hebt weet je toch ook niet wat de kosten gaan worden. Sorry maar ik zou voor OEM Bi-xenon gaan en niet voor een aftermarket setje.
    Laatst gewijzigd door RBo; 06-06-17 om 18:45.
    Audi S5 Sportback 3.0 TFSI 2018 Navarra Blue
    Audi A1 Sportback Advanced 30 TFSI 01-2023 Mythoszwart Metallic
    (Sold) Audi A5 Sportback Competition plus 1.8 TFSI 06 - 2016 Daytonagrey

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2017
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Wittere halogeenlampen in A1 facelift plaatsen

    Sorry, had mij verkeerd uitgedrukt. Ik bedoelde met aftermarket wel de OEM lampen. Is het trouwens mogelijk dat ik al koplampsproeiers heb, zonder dat ik xenons heb?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •