Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Banden wisselen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2017
    Posts
    30
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Banden wisselen

    Dag mensen,

    Ik had graag mijn achterste banden vooraan willen leggen en de voorste dan vanachter. Mijn vraag is of ik dit gewoon zelf kan doen en deze dan niet opnieuw hoeven uitgelijnd te worden? Ook zie ik dat ze in de centrale deze aanspannen met een momentsleutel, is dit nodig of is het gewoon keihard aanspannen?

    Alvast bedankt!

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Banden wisselen

    Dat kun je gewoon zelf. Let wel op de draairichting op de banden, mits aanwezig. Dus niet linksvoor naar rechtsachter.

    Vastzetten met een wielsleutel en even laten natrekken met een momentsleutel.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2017
    Posts
    30
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Banden wisselen

    dag tom bedankt voor je reactie, het probleem is dat ik geen momentsleutel heb, is deze dan zeker nodig? de reden dat ik de banden wil wisselen is omdat tijdens een "slippertje" er een plat kant op de achterband is gekomen waardoor die nu lichtjes hobbelt tijdens het rijden. Ik hoop met ze te wisselen dat het vooraan er sneller zal uitslijten.

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Banden wisselen

    Nee, dan wordt het alleen irritanter en slijten doet het niet. Nieuwe banden of laten rondslijpen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2017
    Posts
    30
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Banden wisselen

    Oké, het rondslijpen doen ze in belgie naar mijn weten nog niet. gewoon zo laten denk ik dan. Denk dat het niet echt kwaad kan buiten dat het wat irritanter rijden is..., Bedankt voor de hulp!


  6. #6
    RBo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    1.301
    Kudos
    5
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Banden wisselen

    Wat heb je gedaan dan, handrem aangetrokken onder het rijden? Normaal zal ABS toch ingrijpen en de wielen laten rollen.
    Audi S5 Sportback 3.0 TFSI 2018 Navarra Blue
    Audi A1 Sportback Advanced 30 TFSI 01-2023 Mythoszwart Metallic
    (Sold) Audi A5 Sportback Competition plus 1.8 TFSI 06 - 2016 Daytonagrey

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2017
    Posts
    30
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Banden wisselen

    inderdaad, ik had het al eens gedaan toen geen problemen. denk dat het nu ligt aan het soort asfalt waar ik het op deed. Traction control had ik ook uitgeschakeld... misschien niet zo slim achteraf gezien..

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Banden wisselen

    Het zal niet vanzelf beter worden en ze naar voor brengen zal het ongemak alleen maar groter maken.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2017
    Posts
    30
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Banden wisselen

    ik zal het voorlopig gewoon laten zoals het is, als het echt begint tegen te steken zullen het dan maar 2 nieuwe bandjes worden...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •