Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Kreunend geluid 1.4 TFSI S-tronic (2011)

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2019
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Kreunend geluid 1.4 TFSI S-tronic (2011)

    Beste allemaal,

    Sinds afgelopen herfst begon mijn A1 na het starten een vreemd geluid te maken. Het beste te omschrijven als een mix van ‘kreunen’, ratelen, zoemen of pruttelen. Eerst verdween het geluid als de motor warmgedraaid was, maar inmiddels blijft het aanwezig - ook na lange ritten.

    Toen ik voor onderhoud naar de dealer ging, kon men de oorzaak van het geluid niet vinden. Zoiets had de monteur nog nooit eerder gehoord... Het geluid was na onderhoud even weg (een halve dag, dus meer toeval waarschijnlijk). Toen ik na thuiskomst een uurtje later weer wegreed, was het alweer terug.

    het geluid is wel een beetje vergelijkbaar met andere klachten die ik zag staan op het forum en YouTube, maar net niet helemaal hetzelfde. Misschien heeft iemand een idee van wat het kan zijn?


    Hierbij een link naar een filmpje waarin ik het geluid heb opgenomen: https://youtu.be/sbyiEvPuOSU

  2. #2
    AudiRS5's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    259
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Kreunend geluid 1.4 TFSI S-tronic (2011)

    Hoi Jollyjane,

    Wat een vreemd geluid. Ben je naar een echte Audi dealer geweest? Eventueel een second opinion bij een andere Audi dealer laten doen.
    Audi RS5

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2019
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Kreunend geluid 1.4 TFSI S-tronic (2011)

    Hoi,
    Ja ik ben naar een officiële Audi-dealer geweest (Wittebrug).
    Ik heb het geluidsfragment nu ook op de Facebook-pagina van Audi Nederland gepost.
    Ben benieuwd.

    Het lijkt mij niet echt hetzelfde als het geratel dat je hoort bij problemen met de kettingspanners, zoals door anderen werd gemeld.
    Het zou overeenkomen met “bekende mankementen” die bij zo’n 80.000km vaker voorkomen.
    Maar ik ben geen expert. In elk geval is het erg irritant.

  4. #4

    Standaard Re: Kreunend geluid 1.4 TFSI S-tronic (2011)

    Je hoort het alleen stationair en het komt niet uit de airco/ventilatie? Zou het kunnen dat de brandstofleidingen die vanaf het filter naar voren lopen tegen de carrosserie aan tikken? Dat gebeurde wel eens bij sommige A1's.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Kreunend geluid 1.4 TFSI S-tronic (2011)

    Daar kom je maar op 1 manier achter en dat is met de A1 op de brug natuurlijk .

    Komt dit geluid niet uit de bak? Ik heb een A3 8P en die heeft een soortgelijke brul die uit m'n versnellingsbak komt. Is die gewoon oud mee geworden hoor.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •