Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Uitlaatgascontrolesysteemlampje 1.2 TFSI brandt

  1. #1

    Standaard Uitlaatgascontrolesysteemlampje 1.2 TFSI brandt

    Beste forumleden,

    Ongetwijfeld ben ik hier niet de enige in, maar ik plaats nu pas mijn eerste bericht op het forum, ondanks dat ik al een behoorlijke tijd meelees. Wel heb ik mijn auto al eens voorgesteld op de Facebook: https://m.facebook.com/groups/182592...38081156439589 .

    Het is dus een Audi A1 1.2 TFSI uit dec 2011. Misschien niet het leukste bericht, maar ik heb nu voor het eerst een vraag die ik graag via het forum zou willen stellen. Ik heb namelijk al enige tijd last van het uitlaatgascontrole systeem lampje (oranje "motormanagement" lampje, zie foto). Deze brandt al enkele keren en als test is deze tweemaal uitgezet. Beide keren kwam de storing echter na ongeveer een week rijden weer plotseling terug. Daardoor is toen de EGR-klep vervangen. Dit hielp voor een langere tijd, maar na een aantal weken is toch het lampje weer gaan branden.

    Deze keer na het tanken van Esso premium benzine in België (Belgische Euro 95, E5). Na het opstarten van de auto ging direct het vervelende lampje weer branden en is sindsdien (enkele dagen en een halve tank benzine terug) niet meer uit gegaan. Ik merk aan de auto helemaal geen verschil. Ik heb als probeersel nog getest om Shell V-Power gewoon weer in Nederland te tanken en een half uurtje goed door te rijden en een aantal keer toeren te maken. Dit lijkt echter ook niet geholpen te hebben. Op dit moment word ik er enigszins moedeloos van, want het lijkt maar niet te lukken op deze manier.

    Heeft iemand wellicht tips wat te doen en een mogelijke oorzaak hiervan? Is er daarnaast misschien een forumlid of kennis die in Breda of omgeving wellicht mijn auto zondag of evt. zaterdagochtend zou kunnen uitlezen en de storing ook kan verwijderen tot ik over twee weken weer naar de garage ga die de EGR-klep had vervangen?

    Alvast hartstikke bedankt.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

  2. #2

    Standaard Re: Uitlaatgascontrolesysteemlampje 1.2 TFSI brandt

    @TeeKay Hoi. Dit is een motorstoringlampje. Zonder foutcode en zonder klachten is het wel heel speculatief om hier wat van te vinden @Reboq woont daar in de buurt met originele VCDS meen ik. Mail 'm eens op vcds@reboq.com
    Laatst gewijzigd door Nenna; 24-04-19 om 15:20.

  3. #3
    AudiRS5's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    259
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: Uitlaatgascontrolesysteemlampje 1.2 TFSI brandt

    Beste wat je kunt doen is inderdaad laten uitlezen. Persoonlijk zou ik met een actief motorstoringslampje niet verder rijden, en zeker niet uit laten zetten zonder het daadwerkelijke probleem op te lossen.
    Audi RS5

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2018
    Leeftijd
    28
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Uitlaatgascontrolesysteemlampje 1.2 TFSI brandt

    Hoi Teekay, Ik heb een Audi A1 1.2 TFSI met exact hetzelfde probleem! Ik heb deze auto nu sinds april vorig jaar en ben er al 8x mee terug naar mijn dealer geweest. Elke keer wordt keurig het lampje uitgezet, maar is soms al met een halve dag rijden terug. Ook bij mij merk ik geen verschil ik kracht oid. Ik word langzaamaan een beetje pissed off en zit zeker te denken aan verkoop van mijn auto. Mocht jij tot een oplossing komen, zou ik deze graag willen weten!

  5. #5

    Standaard Re: Uitlaatgascontrolesysteemlampje 1.2 TFSI brandt

    Er zijn tien miljoen verschillende oorzaken voor een motorstoringlampje.. 8x heb je betaald voor het wissen van de storing zonder verdere oplossing? Wat is de opgeslagen storingscode?


  6. #6
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Uitlaatgascontrolesysteemlampje 1.2 TFSI brandt

    precies wat Raz0r zegt, wat is je opgeslagen storingscode? Wellicht dat we je dan beter kunnen helpen.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2018
    Leeftijd
    28
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Uitlaatgascontrolesysteemlampje 1.2 TFSI brandt

    Ik ben morgen in het bezit van een scanner, zodra ik de foutcode weet zal ik deze hier plaatsen! Thanks voor jullie hulp tot nu toe btw

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2018
    Leeftijd
    28
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Uitlaatgascontrolesysteemlampje 1.2 TFSI brandt

    Goedenavond allen,

    Na het uitlezen kwam ik de volgende codes tegen
    01505 - van mijn rechtsachter licht die het tevens wel doet met alarmlichten maar niet met richting aangeven (heb al een nieuw lampje besteld)
    00332 - Iets met mijn tankklep?
    002AFB - De boosdoener van mijn motorstoring, echter levert het apparaat geen informatie aan zoals op de foto

    Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen met deze codes

    Thanks alvast!

    Edit: nog eentje gevonden B10061B
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door lfpoelman; 12-06-19 om 21:32.

  10. #9

    Standaard Re: Uitlaatgascontrolesysteemlampje 1.2 TFSI brandt

    Heb je dit uitleesapparaat voor deze gelegenheid gekocht?

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2018
    Leeftijd
    28
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Uitlaatgascontrolesysteemlampje 1.2 TFSI brandt

    Is van een collega van mij met een Audi A3 8V 1.4

  12. #11
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Uitlaatgascontrolesysteemlampje 1.2 TFSI brandt

    Laat het eens uitlezen met vcds

    VCDS Regio Den Haag | VCDS Hex-net | VCP | Odis | Rainesh@hotmail.com
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  13. #12

    Standaard Re: Uitlaatgascontrolesysteemlampje 1.2 TFSI brandt

    @lfpoelman Inmiddels al de gelegenheid gehad om 'm uit te lezen met een geschikt regelapparaat?
    Laatst gewijzigd door Nenna; 21-06-19 om 00:25.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •