Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Aansluiting pen 10 van Jaeger stekkerdoos in de auto

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2018
    Leeftijd
    73
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Aansluiting pen 10 van Jaeger stekkerdoos in de auto

    Goedenavond,

    Twee jaar geleden een AUDI A1 gekocht bij de dealer, bouwjaar 2014. Tegelijkertijd een trekhaak laten onderbouwen inclusief 13 polige JAEGER stekkerdoos. Nu heb ik een kleine caravan aangeschaft en wil de Jaeger ook gebruiken om de accu van de caravan op te laden tijdens het rijden. Nu is pen 10 geschikt voor het opladen van een accu. Hier staat echter geen stroom op. (gemeten) Wel zit er een 2,5mm2 draad aan vast die de auto in gaat.
    Weet iemand waar deze draad naar toe gaat? Verlichting en dergelijke werkt wel,maar dus geen stroom op pen 10.

    Bij voorbaat bedankt.

    Rien B

  2. #2

    Standaard re: Aansluiting pen 10 van Jaeger stekkerdoos in de auto

    Volgens mij is pin 10 rond ~2015 zo langzaamaan doorgevoerd in de Audi's. Als die er wel zit, maar niet werkt is het geen originele trekhaak en trekhaakbekabeling verwacht ik. Waarschijnlijk is pin 10 in jouw auto dus gewoon niet aangesloten, niet goed aangesloten of de zekering is stuk. Als het gebruikte regelapparaat het niet ondersteunt zul je het zelf moeten aansluiten en zekeren op een geschikte plek. Als je dat niet overziet kan bijvoorbeeld @Leon van audiwereld.nl je daar wel mee helpen.
    Laatst gewijzigd door Nenna; 18-05-19 om 20:20.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2018
    Leeftijd
    73
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard re: Aansluiting pen 10 van Jaeger stekkerdoos in de auto

    Bedankt Razur,

    Het gaat mij juist om de plaats waar deze draad aangesloten kan zitten in de auto. De Jaeger stekkerdoos is geplaatst door een Audi dealer, dus ik ga ervan uit dat deze draad ook aangesloten is. (Om even bij de dealer langs te gaan is twee uren rijden.)

    Rien B

  4. #4

    Standaard re: Aansluiting pen 10 van Jaeger stekkerdoos in de auto

    Weet je wat voor trekhaak (merk / soort) je hebt? En evt. welk regelapparaat is gebruikt?

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Aansluiting pen 10 van Jaeger stekkerdoos in de auto

    Vraag gaat over een A1 dus verplaatst naar het A1-subforum. Svp voortaan zelf hier de vragen over deze auto neerzetten.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2018
    Leeftijd
    73
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard

    Beste Tom, bedankt voor de verplaatsing. Ik ben nog niet zo thuis op het Forum.

    Ik ben even gaan kijken. Het is een Westfalia. Regelapparaat weet ik niet.

    Rien B
    Laatst gewijzigd door tom; 18-05-19 om 21:11.

  7. #7

    Standaard Re: Aansluiting pen 10 van Jaeger stekkerdoos in de auto

    Dan schat ik zo in dat er een standaard jaeger kabelset is gebruikt.. In die set zijn pin 9 en 10 optioneel aan te sluiten. 9 is permanent, 10 is permanent contactgeschakeld. Als je alleen 10 nodig hebt kun je die jaeger kabelset uitbreiden met
    Jaeger Art.nr. 22400509, dat is gewoon een kabel op de accu met zekering en relais ertussen as far as I know. Als het een andere kabelset weet ik het natuurlijk ook niet

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2018
    Leeftijd
    73
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Aansluiting pen 10 van Jaeger stekkerdoos in de auto

    Beste Razur,

    bedankt voor je bericht. Ik was ervan uitgegaan dat alle pennen aangesloten zouden zijn in de auto, doch nu krijg ik toch de indruk dat je gelijk krijgt. Morgen ga ik proberen de kabel te volgen. Ik hou je op de hoogte.

    gr. Rien B

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2018
    Leeftijd
    73
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Aansluiting pen 10 van Jaeger stekkerdoos in de auto

    Beste Razur,

    Je hebt gewoon gelijk gehad. De kabel zit niet aangesloten, jammer maar helaas. De jaeger is inderdaad een kabel met relais en die maak ik makkelijk zelf. Bedankt voor de tips.

  11. #10

    Standaard Re: Aansluiting pen 10 van Jaeger stekkerdoos in de auto

    Zorg dat je het veilig houdt als je rechtstreeks op de accu aansluit

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2018
    Leeftijd
    73
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Aansluiting pen 10 van Jaeger stekkerdoos in de auto

    Zal ik doen. Overigens, een elektrisch schema van de a1 is nergens te vinden. Ook zo jammer.

  13. #12

    Standaard Re: Aansluiting pen 10 van Jaeger stekkerdoos in de auto

    Dergelijke documentatie is te bekijken met werkplaatssoftware of op erwin.audi.com (toegang a ~8euro per uur). Maar de kabelset en trekhaak die je nu hebt is niet van Audi zelf dus daar zul je dat niet in terug gaan vinden.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •