Resultaten 1 tot 20 van de 20

Onderwerp: Uitval verlichting achter

  1. #1

    Standaard Uitval verlichting achter

    Goedemorgen, mijn audi A1 geeft geregeld wagenverlichting storing achter aan. Het rechter(led) achterlicht doet het op dat moment niet meer. Het remlicht en de richtingaanwijzer doen het dan nog wel, zodra ik de auto opnieuw start werkt alles weer naar behoren. Iemand tips?

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitval verlichting achter

    Dit heeft niets te maken met een A4 B6, verplaatst naar een eigen topic in het A1 8X-subforum.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    AGH's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    95
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitval verlichting achter

    Ik heb hetzelfde probleem linksachter. Heb je het al opgelost en hoe?

  4. #4
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitval verlichting achter

    Als die het dan weer wel en dan weer niet doet dan zou ik alle aansluitingen even nalopen op corrosie. Aan de led kan het niet liggen, want die doet het gewoon en als die dood is is ie dood. Vervang desnoods je zekering/relais.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitval verlichting achter

    De verlichting zit in de achterklep, Audi kennende is de kabelboom naar de klep op het buigpunt een goede verdachte.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6

    Standaard Re: Uitval verlichting achter

    Ja ik heb het probleem opgelost, eerst een ander achterlicht gemonteerd deze deed het maar voor korte duur. Ik heb nu de stekker van de auto en het achterlicht rechtstreeks met elkaar verbonden en het probleem is verholpen beide achterlichten (nieuwe + oude) werken nu 👍

  7. #7
    AGH's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    95
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitval verlichting achter

    Wat bedoel je met stekker van auto en achterlicht direct met elkaar verbonden?

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitval verlichting achter

    Ondertussen al opgelost? Ik zit met hetzelfde probleem bij de A1 van mijn vrouw.. het leek wel of 1 bepaald ledje in de lamp rechtsachter een slecht contact heeft waardoor die heel licht een soort van aan het knipperen was. Maar wat bedoelde je inderdaad met het verbinden van de stekker?🤷*♂️

  10. #9
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.336
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitval verlichting achter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AGH Bekijk Berichten
    Wat bedoel je met stekker van auto en achterlicht direct met elkaar verbonden?
    @RobTermaat
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  11. #10
    AGH's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    95
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitval verlichting achter

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Danny2010 Bekijk Berichten
    Ondertussen al opgelost? Ik zit met hetzelfde probleem bij de A1 van mijn vrouw.. het leek wel of 1 bepaald ledje in de lamp rechtsachter een slecht contact heeft waardoor die heel licht een soort van aan het knipperen was. Maar wat bedoelde je inderdaad met het verbinden van de stekker?🤷*♂️
    Ik heb het nu opgelost. Eerste de beide achterlichten omgewisseld. Ipv links kreeg ik toen storingsmelding rechtsachter, probleem zat dus in de lamp zelf en niet de kabel. Lamp zelf kan niet uit elkaar en alle contactpunten zagen er goed uit. Dus maar online een nieuw achterlicht gekocht, deze aangesloten en het werkt weer zoals het hoort! 💪🏼

  12. #11

    Standaard Re: Uitval verlichting achter

    Ik heb bij beide achterlichten de stekkers rechtstreeks aangesloten op de stekkers die uit de achterklep komen, daarna geen problemen meer gehad. Je heb 1 stekker(per lamp) waar de lampjes aanvast zitten en 1 stekker(per kant) die uit je achterklep komt, deze heb ik beide afgeknipt en alle draadjes rechtstreeks met elkaar verbonden dmv stootverbinders en krimpkous.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2020
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1 SB

    Standaard Re: Uitval verlichting achter

    duidelijk is het antwoord niet, na starten brand het achterlicht en na +- 5 minuten komt de storing van het LED achterlicht (bij mijn vrouw links achter).
    Opnieuw starten brand alles weer, en na een paar minuten valt alleen de achterverlichting uit.
    zit het probleem in de unit of in iets anders?

  14. #13

    Standaard Re: Uitval verlichting achter

    Iemand al een oplossing? Naar mijn idee ligt het niet aan de lampen units. Eerst was het rechts achter dat storing gaf, leds begonnen ook wat te flikkeren. Alsof er geen goed contact is, maar nu dus ook links. Sterker nog de vrouw had gisteravond helemaal geen achterlichten meer. Enorm gevaarlijk…. Beide units maand terug verwijderd, contacten schoonmaken (zagen er prima uit) maar mag dus niet baten.

    Ik lees wel iets over de “taillight hatch switch”.

    Hopelijk iemand al een fix voor het probleem.

    Anders gaat ie toch naar de dealer.

  15. #14
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitval verlichting achter

    Dat zou kunnen, als de klep open staat werken de 'binnenlampen'. Geen idee waar die schakelaar zit maar doorverbinden zou dit moeten testen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  16. #15
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitval verlichting achter

    Zie bijlages voor deze "sensor voor achterklep gesloten".
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  17. #16

    Standaard Re: Uitval verlichting achter

    Ik heb dit probleem ook. Heeft iemand een oplossing gevonden zonder het hoeven solderen van de draden of het compleet vervangen de LED lamp? Is er een stekker die wellicht vernieuwd moet worden?

  18. #17

    Standaard Re: Uitval verlichting achter

    Is niet te fixen. Printplaat is aan vervanging toe. Als het goed is zie je ook dat de LED strip niet helemaal gelijk brandt. LED diodes stuk. Spul zit zo dichtgelijmd dat je er naar mijn idee helemaal niks meer mee kunt. Ik heb uiteindelijk zelf 2 Hella (origineel) achterlampen online besteld en gemonteerd. Klusje stelt niks voor. Daarna alles weer op en top!
    Laatst gewijzigd door tom; 03-12-22 om 11:04.

  19. #18

    Standaard Re: Uitval verlichting achter

    Ow top! Goed advies. Zijn er betrouwbare leveranciers waar ik deze led lamp kan bestellen? Bij mijn zoektocht kom ik telkens op marktplaats uit of vage websites die tal van voorwaarden stellen aan de levering zoals (geen lamphouder, exclusief montagestrips etc)

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2023
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Uitval verlichting achter

    Hier hetzelfde probleem.

    Ik heb het kunnen lokaliseren tot de stekkerverbinding met de lamphouder, hier is de massaverbinding aangetast.
    Zijn deze stekkers ook te vervangen? zijn hier onderdeelnummers voor?

    Ik had al geprobeerd om de stekkertjes schoon te maken en zelfs met de soldeerbout lichtelijk opnieuw te vertinnen maar zonder gewenst resultaat en wil daarom liefst de lamphouder én de stekker die hierin moet vervangen.

  21. #20
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.611
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitval verlichting achter

    Ja, losse stekkers zijn verkrijgbaar bij de Audi dealer voor een paar Euro.
    Het onderdeelnr staat erop, met heel kleine letters/cijfers, even goed kijken dus.

    De dealer levert ook bijbehorende reparatiedraadjes, een stukje draad van 50 cm met aan ieder eind het juiste pinnetje. Doormidden knippen en je hebt twee reparatiedraadjes om aan de bedrading te solderen.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •