Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: 1.4 TDI herkent sleutel niet na diefstal

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2017
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard 1.4 TDI herkent sleutel niet na diefstal

    Beste leden,Via mijn werk heb ik de mogelijkheid om een A1 1.4 TDI (2016) te kopen die teruggevonden is na diefstal. Gelet op het model/opties en de prijs, een zeer aantrekkelijk aanbod. Er werd intern gecommuniceerd dat de auto start en rijd, maar nu wil ik de auto ophalen en de auto start toch niet (iets van foutje verkeerd gecommuniceerd).


    • De motor gaat rond maar slaat niet aan.
    • Beide originele sleutels zijn aanwezig.
    • Het dashboard gaat aan, alle elektronica werkt.
    • De auto gaat open met de sleutels.
    • De batterijen zijn goed.
    • Geen keyless go.
    • De accu is geladen.
    • De auto is twee maanden "afwezig" geweest.
    • Geen van beide sleutels zijn ontvreemd geweest.Er is dus met de auto geklooid.


    Ik mag nu mijn beslissing om de auto over te nemen heroverwegen. Ik vraag mij echter af: is dit een gevalletje opnieuw sleutels (laten) inlezen of zal toch voor een paar duizend euro aan elektronica moeten worden vervangen. Het aanbod is aantrekkelijk bij her-inlezen sleutels, maar mogelijk niet bij volledig vervangen van diverse elektronica. Ik ben benieuwd wat jullie gedachtes of oplossingen zijn!Mvg,GD
    Laatst gewijzigd door GDKouwen; 13-03-20 om 16:00.

  2. #2

    Standaard Re: 1.4 TDI herkent sleutel niet na diefstal

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GDKouwen Bekijk Berichten
    Beste leden,Via mijn werk heb ik de mogelijkheid om een A1 1.4 TDI (2016) te kopen die teruggevonden is na diefstal. Gelet op het model/opties en de prijs, een zeer aantrekkelijk aanbod. Er werd intern gecommuniceerd dat de auto start en rijd, maar nu wil ik de auto ophalen en de auto start toch niet (iets van foutje verkeerd gecommuniceerd).


    • De motor gaat rond maar slaat niet aan.
    • Beide originele sleutels zijn aanwezig.
    • Het dashboard gaat aan, alle elektronica werkt.
    • De auto gaat open met de sleutels.
    • De batterijen zijn goed.
    • Geen keyless go.
    • De accu is geladen.
    • De auto is twee maanden "afwezig" geweest.
    • Geen van beide sleutels zijn ontvreemd geweest.Er is dus met de auto geklooid.


    Ik mag nu mijn beslissing om de auto over te nemen heroverwegen. Ik vraag mij echter af: is dit een gevalletje opnieuw sleutels (laten) inlezen of zal toch voor een paar duizend euro aan elektronica moeten worden vervangen. Het aanbod is aantrekkelijk bij her-inlezen sleutels, maar mogelijk niet bij volledig vervangen van diverse elektronica. Ik ben benieuwd wat jullie gedachtes of oplossingen zijn!Mvg,GD
    ik zou het niet aandurven. en eerst ook zeggen dat de auto rijdt en dat blijkt helemaal niet zo te zijn..... alle alarmbellen aan en laten staan.

  3. #3
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.783
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.4 TDI herkent sleutel niet na diefstal

    Yup, laten staan
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •