Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Subwoofer doet niets, ook niet in te stellen

  1. #1

    Standaard Subwoofer doet niets, ook niet in te stellen

    Hallo,

    Sinds kort heb ik een Audi a1 uit 2011. Daarbij heb ik geconstateerd dat de subwoofer achter het niet doet. Ik heb alles los gehaald en de bekabeling nagekeken. Ook in het MMI doet die niks. Er komt totaal niks uit. Alles was voorderest goed. Weet iemand enig idee hoe dit kan?

    Alvast bedankt !

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Subwoofer doet niets, ook niet in te stellen

    Nietszeggende topictitel 'Subwoofer' aangepast.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Subwoofer doet niets, ook niet in te stellen

    Welke "bekabeling" heb gechecked?
    Geluid komt wel uit de achterspeakers? Heb je een extra geluidsysteem zoals Bose of Harman Kardon? Is dit een standaard subwoofer? Hoeveel kanaals sub?

    Zo veel vragen, zo weinig antwoorden

  4. #4

    Standaard Re: Subwoofer doet niets, ook niet in te stellen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door henkkeumus Bekijk Berichten
    Welke "bekabeling" heb gechecked?
    Geluid komt wel uit de achterspeakers? Heb je een extra geluidsysteem zoals Bose of Harman Kardon? Is dit een standaard subwoofer? Hoeveel kanaals sub?

    Zo veel vragen, zo weinig antwoorden
    Goedemiddag,

    Ja de bekabeling heb ik gecheckt. Dit is een 5.1 kanaals en gewoon de standaard uitvoering.
    terugkomend op de bekabeling, dit heb ik alleen bij de subwoofer gecheckt. waar die naar toe leid durf ik niet te zeggen.

    Bedankt!

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Subwoofer doet niets, ook niet in te stellen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quin1205 Bekijk Berichten
    Goedemiddag,

    Ja de bekabeling heb ik gecheckt. Dit is een 5.1 kanaals en gewoon de standaard uitvoering.
    terugkomend op de bekabeling, dit heb ik alleen bij de subwoofer gecheckt. waar die naar toe leid durf ik niet te zeggen.

    Bedankt!
    Kabels gaan naar je radio, het signaal komt daar immers vandaan en gaat dan naar de versterker die het op zijn beurt naar de speakers en sub heen stuurt.

    Speelt muziek wel over de achterspeakers? Kun je testen door geluid even te faden naar voor/achter. Mochten deze niets doen dan zal je de versterker is moeten controleren. Doen deze het wel kun je dat uitsluiten en moet je toch echt gaan meten op je subwoofer draden. Krijgt die constante spanning? Meten is weten

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


  6. #6

    Standaard Re: Subwoofer doet niets, ook niet in te stellen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door henkkeumus Bekijk Berichten
    Kabels gaan naar je radio, het signaal komt daar immers vandaan en gaat dan naar de versterker die het op zijn beurt naar de speakers en sub heen stuurt.

    Speelt muziek wel over de achterspeakers? Kun je testen door geluid even te faden naar voor/achter. Mochten deze niets doen dan zal je de versterker is moeten controleren. Doen deze het wel kun je dat uitsluiten en moet je toch echt gaan meten op je subwoofer draden. Krijgt die constante spanning? Meten is weten

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    Dat is zeker waar! speakers achter doen het inderdaad wel. Waar zou de versterker moeten zitten? want die zit niet bij de subwoofer.
    Ik ga inderdaad even doormeten of hij constante spanning krijgt.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2018
    Leeftijd
    29
    Posts
    663
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Subwoofer doet niets, ook niet in te stellen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quin1205 Bekijk Berichten
    Dat is zeker waar! speakers achter doen het inderdaad wel. Waar zou de versterker moeten zitten? want die zit niet bij de subwoofer.
    Ik ga inderdaad even doormeten of hij constante spanning krijgt.
    8V weet ik het niet precies.. bij de 8P heb je varianten. Audi Sound System heeft de versterker IN de subwoofer zitten. Bose soundsystem heeft een losse versterker aan de rechterkant van de kofferbak (achter de bekleding).

    Ik durf niet te zeggen welke in jouw auto zit en of dit een identiek systeem is, dat zou je even moeten nagaan op internet.

    Ik ga er niet vanuit dat je versterker IN je sub zit. Acht de kans dan klein dat de achterspeakers het nog zouden doen als dit het geval was.

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door henkkeumus; 16-04-20 om 17:14.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Subwoofer doet niets, ook niet in te stellen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door henkkeumus Bekijk Berichten
    8V weet ik het niet precies.. bij de 8P heb je varianten. Audi Sound System heeft de versterker IN de subwoofer zitten. Bose soundsystem heeft een losse versterker aan de rechterkant van de kofferbak (achter de bekleding).

    Ik durf niet te zeggen welke in jouw auto zit en of dit een identiek systeem is, dat zou je even moeten nagaan op internet.

    Ik ga er niet vanuit dat je versterker IN je sub zit. Acht de kans dan klein dat de achterspeakers het nog zouden doen als dit het geval was.

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
    Fout is gevonden. de SUB deed het niet meer. inderdaad uitgemeten waaruit bleek dat de bedrading goed was.

    Bedankt voor de hulp!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •