Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Achterklep fietsdrager

  1. #1

    Standaard Achterklep fietsdrager

    Hi Allemaal,

    In deze gekke tijden willen we er allemaal op uit en daar hoort wielrennen uiteraard bij. Nu ben ik al een aantal weken op zoek naar een goede fietsdrager, maar het lijkt alsof deze niet op de Audi A1 8X passen, terwijl ze wel op een model 2018 passen en een Mini Cooper. Ik was even benieuwd of jullie ervaringen hebben met dergelijke achterklep fietsendragers. Ik heb momenteel de onderstaande in gedachten, waarvan ze volgens de website van leveranciers niet ondersteund worden:

    https://www.winparts.nl/bagage-trans...n/p619662.html

    https://www.saris.com/product/bones3

    https://www.winparts.nl/bagage-trans.../p1018291.html

    M'n vermoeden zegt dat de 8X zo klein is dat de banden van de fietsen de grond zullen raken bij een dergelijk fietsenrek. Dit geldt overigens niet voor de Peruzzo, maar deze is niet bepaald praktisch.


    De Thule passen helaas echt niet, want die hadden mijn initiële voorkeur. Ik ben benieuwd hoe jullie dit probleem hebben opgelost?

    Alvast bedankt

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterklep fietsdrager

    Dat het bestaat betekent niet dat het een goed idee is. Bij het rijden komen er krachten op de achterklep waarvoor deze niet is gemaakt (rijwind op fietsen maar ook wrikken/klappen bij rijden over oneven wegdek), dus ik zou dit niet doen. Ga voor een trekhaakdrager, dakdrager of haal de wielen eraf en vervoer de fiets in de auto.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard Re: Achterklep fietsdrager

    Beste Tom,

    Bedankt voor je snelle bericht en dit zijn fietsendragers, die TUV gecertificeerd zijn specifiek voor deze doeleinden. Dit betekent dat dat de draagkrachten, zijwinden, wrikken en het klappen uitvoerig getest wordt om het product tot de Europesche snelwegen toe te laten.

    In een van de beschrijving zie je dat de Audi A1 model GB ondersteunt wordt. Ik ben op zoek naar personen die een ander model hebben gevonden specifiek voor model 8X of het bovenstaande model hebben uitgeprobeerd om te begrijpen wat hun ervaring is alvorens ik er een bestel.

  4. #4
    iLudo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1.121
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron

    Standaard Achterklep fietsdrager

    Mijn buurjongen had dit systeem ook op zijn auto voor twee racefietsen, maar waar het systeem op de auto rust heeft hij nu twee voederbakjes. Daar wordt geen rekening gehouden voor de TUV keuring vrees ik.
    Laatst gewijzigd door iLudo; 11-01-21 om 14:29.

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterklep fietsdrager

    Alles wat de TüV test is of het ding op de klep blijft zitten. Als over een paar jaar de klep krom is en niet meer dicht wil, heeft de keuring daar bot gezegd niets mee te maken.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6

    Standaard Re: Achterklep fietsdrager

    Hi Tom, ik heb een mooie fietsendrager gekocht en het werkt perfect zonder enige vorm van scheefstand of schade in het vooruitzicht. Er zitten goede rubbers op dus het lak is goed beschermd en de krachtendistributie goed verdeeld. Ik kan deze dus iedereen aanraden.

  7. #7
    Remi66's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    14.243
    Kudos
    460
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterklep fietsdrager

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kawasakikas Bekijk Berichten
    Hi Tom, ik heb een mooie fietsendrager gekocht en het werkt perfect zonder enige vorm van scheefstand of schade in het vooruitzicht. Er zitten goede rubbers op dus het lak is goed beschermd en de krachtendistributie goed verdeeld. Ik kan deze dus iedereen aanraden.
    Laat dan wat foto's zien.

    Verstuurd vanaf mijn OnePlus 7 Pro
    1e Audi A3 1.9 TDI 90 pk 1997- 2013
    2e Audi A3 2.0 TDI 150 pk 2013 - 2023 Hartog tuned.
    3e
    Audi A4 2.0 TFSI 204 pk Avant Quattro + Performance plus + S line 2023 -
    In bezit van originele Vagcom en VagCan Pro kabel
    ,
    regio Apeldoorn, remi4x at gmail.com

  8. Ad
  9. #8

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2019
    Leeftijd
    44
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Achterklep fietsdrager

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kawasakikas Bekijk Berichten
    welk model heb je uiteindelijk gekocht? Ben ook op zoek voor een A1.

    gr thomas

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •