Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Van halogeen naar xenon, automatische hoogteverstelling nodig?

  1. #1

    Standaard Van halogeen naar xenon, automatische hoogteverstelling nodig?

    Hallo allemaal,

    Ik wil mijn halogeen koplampen gaan vervangen van mijn a1 (2014) voor de originele Xenon koplampen.
    Nu kreeg ik te horen dat ik dan ook automatische hoogteverstelling moet inbouwen omdat dit nodig is en anders een APK afkeur is.

    Ik ben dus nu benieuwd of dit echt zo is of niet.
    Hoor graag wat,

    Groeten,
    Marnix
    Laatst gewijzigd door HatchBlack; 02-04-21 om 09:36.

  2. #2

    Standaard Re: Van halogeen naar xenon, automatische hoogteverstelling nodig?

    Volgens mij werkt je handmatige hoogte verstelling met het wieltje op je dashboard niet meer door inbouw originele xenon units.
    Als je dit dus doet, moet je dat stelwieltje uit je dashboard verwijderen en een originele kopen van een xenon uitvoering. Dus met alleen dim wieltje voor je dashboard verlichting.
    Als je het knopje laat zitten dan moet hij werken anders afkeur.
    Nu is het de vraag of je wel met xenon wilt rijden die eenmaal vast wordt ingesteld, want dat kan flink verblinden.

    Verstuurd vanaf mijn IN2023 met Tapatalk

  3. #3
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.336
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Van halogeen naar xenon, automatische hoogteverstelling nodig?

    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  4. #4
    RBo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    1.299
    Kudos
    5
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Van halogeen naar xenon, automatische hoogteverstelling nodig?

    Heb de ombouw in het verleden ook gedaan voor de auto van mijn vrouw.

    linkje naar de DIY https://www.audiforum.nl/forum/audif...ml#post1672387

    Hoogteregeling bij APK keuring niet nodig gehad auto kwam zo door de keuring. Wel knop bij voor hoogte verstelling verwijderen want idd als deze aanwezig is dan moet hij het ook doen. Verder gewoon goed laten afstellen en nooit signalen gehad van andere auto's dat de lampen zouden verblinden.

    Later ook nog licht en regen sensor ingebouwd https://www.audiforum.nl/forum/audif...ml#post1825317
    Audi S5 Sportback 3.0 TFSI 2018 Navarra Blue
    Audi A1 Sportback Advanced 30 TFSI 01-2023 Mythoszwart Metallic
    (Sold) Audi A5 Sportback Competition plus 1.8 TFSI 06 - 2016 Daytonagrey

  5. #5

    Standaard Re: Van halogeen naar xenon, automatische hoogteverstelling nodig?

    Bedankt.

    Ik had inderdaad het linkje van de DIY al eerder gevonden ja. Super goede en duidelijke ook!Zelf heb ik de regen en licht senor al standaard in mijn zitten

    Bedankt voor de info en ga ik sowieso voor dat de apk is opzoek naar een andere plaatje voor binnen! En wie weet dat ik later ooit nog eens de automatische hoogteverstelling nog eens inbouw. Maar zolang het niet perse moet, ga ik hem lekker zo inbouwen en goed laten afstellen.

    Nu nog opzoek naar iemand die alles kan coderen


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •