Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Rammeltje ophanging achter hoorbaar bij kleine oneffenheden

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Leeftijd
    34
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Rammeltje ophanging achter hoorbaar bij kleine oneffenheden

    Beste leden,

    graag zou ik willen vragen of er iemand ervaring heeft met een A1 waarvan achter ergens een rammeltje in de ophanging zit.

    Ik heb het vermoeden dat het een schokbreker is of de beschermkap met aanslagrubber. Speling heb ik al gecontroleerd maar er is niets te vinden waarvan ik denk dat dat het veroorzaakt alleen de beschermkap kan iets zijdelings bewegen waardoor hij de demper raakt. Lijkt me alleen sterk dat je dit in de auto kunt horen. Rubbers zien er goed uit verder, geen scheuren.

    wie heeft hier al eens mee te maken gehad bij een A1 ?
    Laatst gewijzigd door BramMk2; 23-06-21 om 15:32.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2020
    Leeftijd
    24
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Rammeltje ophanging achter hoorbaar bij kleine oneffenheden

    Mijn 2012 A1 1.4 met zo'n 194dkm op de teller rammelt ook wel eens over bepaalde wegen... Schijnt een common issue te zijn. Zoals mijn vriend altijd zegt (die oude Chrysler rijdt): zo lang het nog piept, kraakt en rammelt, weet je dat het er nog aan zit!

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2016
    Leeftijd
    34
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Post Re: Rammeltje ophanging achter hoorbaar bij kleine oneffenheden

    ** Oplossing **

    Graag wil ik hier ook even vermelden waar het probleem zat en hoe ik het heb opgelost.

    bij deze auto had de rugleuning van de achterbank enige speling in het scharnier wat het gerammel veroorzaakte. een klein beetje stoftape om de haak en de leuning zat weer goed vast.

    Ook nog wat gedraaid aan het stootrubber waarmee de leuning met meer spanning in de sluiting lag en dus geen mogelijkheid had om te bewegen.

    Probleem van het rammelen opgelost.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •