Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Alarm en Android Auto inbouwen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2021
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Alarm en Android Auto inbouwen

    Hoi! Sinds kort een trotse bezitter van een Audi A1 uit 2016 met elektrisch panoramadak! Al een tijdje op zoek en ik was meteen verkocht!

    Al oneindig veel dagen zoeken en honderden internetpagina's verder zit ik toch nog met 2 vragen. Wellicht dat iemand hier ervaring mee heeft.

    1. Mijn audi heeft alleen startonderbreker (SCM klasse 1). Is het de moeite waard om hier alarm op te bouwen en hoe lastig is het voor een inbreker om de audi open te krijgen. Ik was van plan een oude smartphone als GPS tracker in de auto te verstoppen, mocht hij gestolen worden. Hoor dat een autoalarm tegenwoordig niemand meer doet opkijken en zo onklaar gemaakt is. Auto is iig goed verzekerd en staat aan doorgaande weg midden in de stad (nog nooit inbraak van auto gezien).

    2. Nadeel van MMI systeem vond ik dat er geen android auto op zit (volkswagen en peugeot hadden dat al wel in 2016). Zou graag Waze willen gebruiken en zie een aantal aftermarket systemen die op het MMI systeem worden aangesloten en een 2e laag vormen met android auto. Ze kosten zo rond de 550 euro incl. inbouw. Heeft iemand hier ervaring mee en zijn deze aan te raden?

    Verder is alles perfect aan de audi! Dat interieur blijft toch de beste in z'n klasse. Mooi, degelijk en luxe. Genieten gewoon.

    Groeten,

    Dennis

  2. #2

    Standaard Alarm en Android Auto inbouwen

    @RdamDennis welkom op AF, kom maar op met de foto’s, zijn we hier gek op.

    Ik heb op de A1 van mijn zoon van 2014 een orgineel OEM klasse 3 alarm later ingebouwd.
    Beetje onderdelen shoppen op diverse website, en kost je bijna niks.
    En geen extra afstand bediening dan aan je sleutelbos
    Zie de A1 in mijn retrofits topic, voor de onderdelen -> https://www.audiforum.nl/forum/audif...ml#post1876796

    Heb evt nog een interieur bewaking onderdeel hier nog liggen- 8X0 951 177 - Interieur bewaking sensors

    En de Alarm DIY in het A1 topic, met dank aan @Carpediem en @RBo

    https://www.audiforum.nl/forum/model-specifiek-forum/audi-a1/8x-2010-2018-/104733-diy-oem-alarm-retrofit.html


    Als je het zelf niet ziet zitten kan Bas. @Carpediem het evt voor je inbouwen.

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2021
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Alarm en Android Auto inbouwen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    @RdamDennis welkom op AF, kom maar op met de foto’s, zijn we hier gek op.

    Ik heb op de A1 van mijn zoon van 2014 een orgineel OEM klasse 3 alarm later ingebouwd.
    Beetje onderdelen shoppen op diverse website, en kost je bijna niks.
    En geen extra afstand bediening dan aan je sleutelbos
    Zie de A1 in mijn retrofits topic, voor de onderdelen -> https://www.audiforum.nl/forum/audif...ml#post1876796

    Heb evt nog een interieur bewaking onderdeel hier nog liggen- 8X0 951 177 - Interieur bewaking sensors

    En de Alarm DIY in het A1 topic, met dank aan @Carpediem en @RBo

    https://www.audiforum.nl/forum/model-specifiek-forum/audi-a1/8x-2010-2018-/104733-diy-oem-alarm-retrofit.html



    Als je het zelf niet ziet zitten kan Bas. @Carpediem het evt voor je inbouwen.

    Peeet
    Hoi @Peeet,

    Super bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik moest even een rustige zaterdag vinden om alle berichten door te lezen. Foto's van de auto volgen snel. Heb alleen een aantal die ik bij de garage heb genomen ongeveer 2 weken geleden. Wachten is nog op NL kenteken nu. Als het goed is kan ik hem na het weekend ophalen. Kan niet wachten!
    20210703_172713_LI (2).jpg

    Klinkt interessant om het zelf in te bouwen. Ik heb op veel onderdelen sites gekeken, maar begin dit toch best wel ingewikkeld te vinden. Ik ben best technisch qua inbouwen radio's e.d., maar dit lijkt wel wat ingewikkelder. Als ik je stappen doorloop betekent dat wel veel loshalen van kappen e.d. Ik voorzie dat ik met mijn beperkte kennis het systeem niet goed aan de praat krijg. Zie wel dat je voor rond 100 a 150 euro klaar bent. Voor 650 euro kun je bij bijvoorbeeld Fleetaccess een alarm klasse 3 met keurmerk laten inbouwen, maar kan moeilijk zien wat het verschil in kwaliteit e.d. is.

    Ik zag dat je ook het navigatie systeem had geupdate met een aftermarket download? Nog overwogen om android auto of apple carplay te installeren? Hier ben ik naar op zoek als overlay van het MMI systeem, zodat ik ook google maps en waze kan gebruiken, gevoed door mijn telefoon.

  4. #4

    Standaard Re: Alarm en Android Auto inbouwen

    Ik heb een Android box in m'n auto gebouwd die aangesloten is op 12v en de usb. De auto denkt dat het apple carplay is, maar is gewoon een volledig functionele android box met GPS etc. Kun je ook filmpjes afspelen tijdens het rijden voor de sfeer oid.

    Sent from my SM-G988B using Tapatalk

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2021
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Alarm en Android Auto inbouwen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sbox Bekijk Berichten
    Ik heb een Android box in m'n auto gebouwd die aangesloten is op 12v en de usb. De auto denkt dat het apple carplay is, maar is gewoon een volledig functionele android box met GPS etc. Kun je ook filmpjes afspelen tijdens het rijden voor de sfeer oid.

    Sent from my SM-G988B using Tapatalk
    Een android box die je normaal aansluit op de tv? Mijn auto is uit 2016, hoe kan het systeem denken dat het apple carplay is dat is aangesloten op de usb? Carplay/android auto zit toch alleen op de nieuwe modellen? Ben wel benieuwd naar je oplossing. Uit welk jaar is jouw auto?

    Groeten,

    Dennis


  6. #6

    Standaard Re: Alarm en Android Auto inbouwen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RdamDennis Bekijk Berichten
    Een android box die je normaal aansluit op de tv? Mijn auto is uit 2016, hoe kan het systeem denken dat het apple carplay is dat is aangesloten op de usb? Carplay/android auto zit toch alleen op de nieuwe modellen? Ben wel benieuwd naar je oplossing. Uit welk jaar is jouw auto?

    Groeten,

    Dennis
    Het is geen normale android box, heeft een rockchip zoals de meeste android box apparaten, maar je audi moet wel apple carplay ondersteunen inderdaad. Mijn audi bouwjaar is 2020.

    Sent from my SM-G988B using Tapatalk

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2021
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Alarm en Android Auto inbouwen

    Ah, dat dacht ik al. Dat zit er bij niet op.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •