Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Gordel vervangen, nu storingslampje

  1. #1

    Standaard Gordel vervangen, nu storingslampje

    Hoihoi,

    Bij de Audi A1 2011 3 deurs (1.2tfsi) van mijn vrouw was de gordel gerafeld. Zodoende via onderdelenlijn een andere besteld.

    Deze vervangen maar nu brand het airbag lampje. Deze laten uitlezen met een Bosch computer en krijg ik als fout:

    B10061B Ontstekingskring gordelspanner bestuurderszijde voor weerstand te groot.

    De fout kan niet gereset worden met de Bosch computer.

    Als ik de oude terug aansluit en de auto opnieuw op contact zet blijft het lampje ook…

    Iemand hier ervaring mee? Toevallig iemand in de buurt van Eygelshoven (gemeente Kerkrade, Zuid-Limburg) welke de vag com uitlees apparatuur heeft en hiermee kan helpen?

    Groetjes,

    Buck

  2. #2

    Standaard Re: Gordel vervangen, nu storingslampje

    Onder de stoel de gele stekker ertussenuit geknipt en de kabels rechtstreeks verbonden. Las dit op divers forums.

    Lampje brand nog steeds, ik vermoed zelf dat de foutmelding gewist moet worden en het dan goed is.

    Wie o wie kan deze fout wissen voor mij? (Eygelshoven, gemeente Kerkrade, Zuid-Limburg)

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2018
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Gordel vervangen, nu storingslampje

    Bij contact aan kijkt de regeleenheid naar de weerstand van het cirquit van de gordelspanner. Op basis van de foutcode verwacht je dat er tochergems een overgangsweerstand moet zitten of dat je een verkeerd onderdeel hebt. Kun je de stekkers links recht omwisselen om te kijken of het probleem zich verplaatst? Dan weet je of je moet kijken naar de bedrading of de spanner zelf.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •