Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Zijn dit normale onderhoudsprijzen?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Leeftijd
    31
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1 SB
    Land
    Land

    Standaard Zijn dit normale onderhoudsprijzen?

    Hi medeforumleden,

    Ik was laatst naar de dealer geweest voor een beurt voor mijn audi a1 uit 2015. Er was vrij weinig met mijn auto aan de hand maar ik schrok nogal van de prijsopgave. Ik zou graag willen weten of de volgende prijzen normaal zijn.

    Longlife service (olie en inspectie) plus extra werkzaamheden bougies luchtfilter en remvloeistof brandstofilter 603 euro
    4 schijfremmen en 4 remblokken vervangen 800 euro
    4 draagarmrubbers vervangen 700 euro

    Totaal komt deze beurt op plus minus 2100 euro. Is dit gangbaar? Die longlife service geloof ik wel maar die remmen en draagarmrubbers lijken wat gortig. Ik hoor graag van jullie bedankt.
    Laatst gewijzigd door Nappie333; 19-02-22 om 17:25.

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.128
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Zijn dit normale onderhoudsprijzen?

    Het is wel prijzig inderdaad, maar ja, de dealer met zijn 110,- p/u ? Remmen en draagarmen kan je ook prima laten doen bij een bosch car service.
    De beurt ook wel maar misschien heb je mobiliteit garantie?

    Alle remschijven op is ook wel erg verdacht, die kans is net zo groot als een ton in de postcode loterij.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Leeftijd
    31
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Zijn dit normale onderhoudsprijzen?

    ja ik vroeg ernaar hoe dat kan dat alle 4 remschijven en 4 remblokken ook tegelijk vervangen moeten worden. Volgens de dealer zaten ze allemaal op 1mm of 2mm van het minimum slijtagepunt vond het wel erg vreemd. Ook het feit dat alle draagarmrubbers (zowel voor als achter) vervangen moesten worden terwijl ik duidelijk had aangegeven dat ik alleen achter een gekraak hoor bij drempels. Vandaar deze post.
    Laatst gewijzigd door Nappie333; 19-02-22 om 17:31.

  4. #4
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.128
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Zijn dit normale onderhoudsprijzen?

    Ik zou zeggen snel ergens anders heen, die wel wat serieuzer kijkt ipv alles maar vervangen en fingers crossed dat het weg is. Je remblokken die op zijn rond om kan wel natuurlijk maar dan ook toevallig de schijven, die gaan vaak wel wat langer mee.

    Daarom ergens anders eens laten bekijken, kan zo maar 1000-1500 schelen voor je.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nappie333 Bekijk Berichten
    Hi medeforumleden,

    Ik was laatst naar de dealer geweest voor een beurt voor mijn audi a1 uit 2015. Er was vrij weinig met mijn auto aan de hand maar ik schrok nogal van de prijsopgave. Ik zou graag willen weten of de volgende prijzen normaal zijn.

    Longlife service (olie en inspectie) plus extra werkzaamheden bougies luchtfilter en remvloeistof brandstofilter 603 euro
    4 schijfremmen en 4 remblokken vervangen 800 euro
    4 draagarmrubbers vervangen 700 euro

    Totaal komt deze beurt op plus minus 2100 euro. Is dit gangbaar? Die longlife service geloof ik wel maar die remmen en draagarmrubbers lijken wat gortig. Ik hoor graag van jullie bedankt.
    Je had er ook voor kunnen kiezen enkel de longlife uittelaten voeren.
    Overige bevindingen worden genoteerd en kunnen ingezien worden door alle Audi dealers.

    zet je maar vast schrap als vliegwiel vervangen moet worden 😭

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nappie333 Bekijk Berichten
    ja ik vroeg ernaar hoe dat kan dat alle 4 remschijven en 4 remblokken ook tegelijk vervangen moeten worden. Volgens de dealer zaten ze allemaal op 1mm of 2mm van het minimum slijtagepunt vond het wel erg vreemd. Ook het feit dat alle draagarmrubbers (zowel voor als achter) vervangen moesten worden terwijl ik duidelijk had aangegeven dat ik alleen achter een gekraak hoor bij drempels. Vandaar deze post.
    Dat is wel degelijk mogelijk. Heb het zelf bij vorige auto’s ook gehad. En volgensmij als er nieuwe schijven opgaan worden de blokken doorgaans ook vervangen.
    Laatst gewijzigd door tom; 21-04-22 om 07:44.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    736
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Zijn dit normale onderhoudsprijzen?

    Ik ben benieuwd of dit toevallig een dealer in Den Haag betreft..?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •