Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: 1.4 S-tronic stottert en versnelt niet vloeiend

  1. #1

    Standaard 1.4 S-tronic stottert en versnelt niet vloeiend

    Hallo,

    Ik heb nu een paar jaar mijn audi a1 1.4 tfsi stronic. in die paar jaar is de distributie set vervangen en de koppeling. Ook zijn de Bougies vervangen.
    Ik tank altijd e5 dus en gebruik ook injector cleaner om het half jaar.

    Ik heb ooit een check engine lichtje gehad van een missfire.. weet niet of dat een paar fout codes waren of maar een. Deze is vanzelf weg gegaan naar een aantal seconden maar wel uitgelezen vandaar dat ik weet dat het een missfire was in een cylinder of meerdere. ik heb daarna nooit weer een check engine lampje gehad.

    Ik heb nu al een hele tijd dat de auto raar reageert en ik word er gek van. Als ik optrek zie ik dat de toerenteller soms in stapjes omhoog gaat ipv vloeiend. Ook voel ik bij het optrekken soms een trillingen in de auto dat voel je een beetje als Trrrrr Trrrrr Trrrrr en dan stopt het. Als ik wat sneller wil optrekken voel ik ook gewoon dat hij onregelmatig stottert. Je kan dan merken dat de auto op wil trekken maar hier en daar even een moment in houd en dan weer accelereert een beetje alsof je ineens een kleine boost krijgt. als ik eenmaal op snelheid ben dan merk je daar niks van. het is dus echt met optrekken bij zowel hogere snelheden als lagere.

    Verder heb ik ook al sinds een lange tijd dat als ik de auto (koud) start dat hij dan soms gewoon netjes in zijn toeren staat maar vaak start hij ook heel ruw. Dan voel ik de auto schudden en ploffen en heeft hij hoge toeren. dit duurt vaak een seconde of 5 a 10 en dan zakt ie rustig naar de normale toeren.

    Kan iemand mij helpen want ik ben er helemaal klaar mee, ik kan wel alles gaan laten vervangen maar ik weet het niet meer.

    Hij heeft altijd netjes onderhoud gehad ook dus ik bezuinig er niet op.

    Ik heb zelf basis verstand van auto's dus ik weet ook niet meer wat ik moet, ik rijd gewoon niet lekker meer in de auto.
    Laatst gewijzigd door Strimix; 25-07-22 om 01:44.

  2. #2
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.336
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.4 S-tronic stottert en versnelt niet vloeiend

    Heeft hij een distributie riem of een ketting?
    Koolafzetting in de inlaat is ook vaak een probleem bij deze motoren.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  3. #3

    Standaard Re: 1.4 S-tronic stottert en versnelt niet vloeiend

    Deze motor heeft een ketting en die is vervangen voor een gemodificeerde set die sterker is als de fabriek setjes.

  4. #4

    Standaard Re: 1.4 S-tronic stottert en versnelt niet vloeiend

    Ik heb de gasklep schoongemaakt en dat heeft niets geholpen. Ik wil sws de brandstof filter ook vervangen maar heeft iemand wellicht een idee hoe? Heb wel filmpjes gezien maar dat waren van oudere autos.

  5. #5
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.336
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.4 S-tronic stottert en versnelt niet vloeiend

    Wat is daar moeilijk aan, daar heb je geen filmpje voor nodig.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2022
    Leeftijd
    37
    Posts
    40
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.4 S-tronic stottert en versnelt niet vloeiend

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fons716 Bekijk Berichten
    Wat is daar moeilijk aan, daar heb je geen filmpje voor nodig.
    Niet iedereen is een geboren automonteur

  7. #7

    Standaard Re: 1.4 S-tronic stottert en versnelt niet vloeiend

    Nee ik ben zeker geen automonteur haha. Ik wil alleen wel proberen zelf dingen te doen voordat ik besluit de garage iets te laten doen. Bobines en dit soort dingen vervangen durf ik dan zelf wel aan. Heb inmiddels al uitgebogeld hoe ik het moet vervangen dus dat ga ik zelf doen.

    Ik zat ook te denken om de auto een carbon buildup reiniging te geven. Ik zag dat je voor 90 euro dat kan laten doen met een waterstof reiniging... iemand ervaring met zoiets? Is dat de moeite?
    Laatst gewijzigd door Strimix; 26-07-22 om 19:59.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •