Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: ABS + ESP + Hoogteverstelling lichten storing + Start stop storing

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2022
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard ABS + ESP + Hoogteverstelling lichten storing + Start stop storing

    Goedemiddag,

    2 weken geleden eindelijk mijn Audi A1 mogen ophalen bij de dealer. Model uit 2012. Sinds vorige week alleen al storingen met de auto waar je bang van wordt.

    Ik reed namelijk laatst naar een ander dorp. Dat nog geen 10km is ver. Toen ik daar eenmaal aankwam begonnen de volgende storingen zich te laten zien:
    ABS (stabiliteit storing) - ESP en Lichten hoogte verstel storing + Start stop storing (Ik wist nog niet eens dat deze auto een start stop had)
    De motor kwam in een noodloop en begon rond de 900 en 1100 toeren te schommelen.
    Ik dus z.s.m. naar de dealer om te vertellen dat de auto een storing had. We dachten eerst aan de accu dus accu vervangen. Deze was inderdaad aan vervanging toe omdat hij nog maar 50% capaciteit had. Eenmaal twee dagen verder reed ik over de snelweg en gooide de auto zich weer in een noodloop. Zelfde storing. Richtingaanwijzer van navigatie zei dat ik offroad reed en auto ging niet harder dan 50km. Op de vluchtstrook gezet en auto herstart. Daarna veilig naar huis kunnen rijden met vol vermogen.

    Zelfde garage gebeld en verteld dat de storing nog steeds aanwezig was. Ze hadden hem opnieuw uitgelezen en kwamen tot de conclusie dat de gasklep overleden was.
    Ze gaven aan dat ze hem hadden opnieuw hadden ingeleerd en dat als de storing terug kwam ik het moest melden. Vervolgens 2km gereden en daarna gaf hij al direct de storing. (storing lijkt dus ook steeds vaker en sneller terug te komen) Nou ben ik natuurlijk geen automonteur maar wel verder gaan Googelen en kwam ik tot twee andere conclusies. Of de kabelboom bij de motor heeft een kabelbreuk waardoor hij een elektronische kortsluiting maakt en daardoor de meldingen geeft als de motor kantelt. Of de ABS sensor is overleden aangezien ik had begrepen dat de rijrichting van de wielen wordt bepaald door de ABS sensor en daardoor het pijltje op het dashboard rond gaat draaien omdat hij de rijrichting niet meer weet.

    Natuurlijk erg vervelend zeker omdat ik de auto pas net twee weken heb. Hebben jullie ooit een soortgelijke storing gehad en weten jullie of het ook daadwerkelijk de gasklep kan zijn. Ik had iets begrepen dat als de gasklep niet goed werkt hij vacuum verliest en daardoor dus storingen kan geven op het ABS systeem.

    Ik ben ten einde raad en hoop natuurlijk dat het na de gasklep opgelost is.
    Maar wil de garage ook niet met onnodige kosten gaan laten zitten als het probleem ergens anders ligt dus wil graag meedenken.

    Al vast bedankt.
    Laatst gewijzigd door Audiman1992; 26-09-22 om 17:39.

  2. #2
    RBo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    1.299
    Kudos
    5
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: ABS + ESP + Hoogteverstelling lichten storing + Start stop storing

    Heb je een overzicht van wat ze hebben uitgelezen en wat voor uitlees apparatuur hebben ze gebruikt? Mocht je foutcodes hebben dan zou je op de site van www.GerritSpeek.nl kunnen kijken en de foutcode opzoeken. bij de foutmeldingen staan soms ook tips en uitleg wat er mis zou kunnen zijn.
    Audi S5 Sportback 3.0 TFSI 2018 Navarra Blue
    Audi A1 Sportback Advanced 30 TFSI 01-2023 Mythoszwart Metallic
    (Sold) Audi A5 Sportback Competition plus 1.8 TFSI 06 - 2016 Daytonagrey

  3. #3

    Standaard Re: ABS + ESP + Hoogteverstelling lichten storing + Start stop storing

    Ik loop tegen dezelfde storing aan, ben je er nog achter gekomen wat de oorzaak is?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •