Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Ratelend geluid bij koude start 1.4 TFSI

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2023
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Ratelend geluid bij koude start 1.4 TFSI

    Beste Forum leden,

    Ik heb me aangemeld bij jullie in de hoop goede adviezen te krijgen en hopelijk een oplossing.

    Mijn zus rijd een Audi A1 1.4 TFSI uit 2011 S-Tronic automatenbak. Nu heeft zij al een langere tijd last van een ratelende koude start dat voor ongeveer
    2 seconden duurt. Nu is pas geleden de complete distributieketting, geleiders en spanner vervangen in de hoop dat dit de oorzaak was. Helaas is de ratel bij koude start
    nog steeds niet weg en blijft het probleem zich voordoen. Nu zeg de garage die de ketting en alles vervangen heeft dat het geratel ook kan komen door niet goed werkende
    klepstoters. Ik lees ook op diverse kanalen dat de nokkenasversteller een oorzaak kan zijn van dit probleem. Zijn er mensen hier die een soort gelijk probleem hebben ervaren en de oorzaak konden achterhalen.?

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Ratelend geluid bij koude start 1.4 TFSI

    Welkom op dit forum. Zoals je in de forumreglementen kon lezen, is het de bedoeling dat je eerst de zoekfunctie gebruikt voor je een vraag stelt. Tik 'ratel 1.4' in de zoekfunctie rechtsboven en stel eventuele overgebleven vragen in bestaande topic na het lezen hiervan.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •