Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Brandstoffilter locatie

  1. #1

    Standaard Brandstoffilter locatie

    Dag allemaal,
    Waar vind ik de brandstoffilter van A1 Sportback 1.0tfsi van 2016. Ik heb op internet en ook in het forum gezocht. Wat ik vind is dat deze normaal gezien rechtsachter naast de brandstoftank moeten zijn maar die is er niet.
    Er komt 2 buizen (1 zwart en 1 wit) van de tank en deze lopen naar de motorruimte.
    Kan deze filter in de tank zijn?
    Dank u

    Sent from my SM-A725F using Tapatalk

  2. #2
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.656
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Brandstoffilter locatie

    Bij de A1 met benzinemotor heeft alleen de Quattro een brandstoffilter gecombineerd met een drukregelaar, idd op de plaats die je aangeeft.
    De voorwielaandrijvers hebben géén brandstoffilter, ook niet in de tank.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kees B Bekijk Berichten
    Bij de A1 met benzinemotor heeft alleen de Quattro een brandstoffilter gecombineerd met een drukregelaar, idd op de plaats die je aangeeft.
    De voorwielaandrijvers hebben géén brandstoffilter, ook niet in de tank.
    Bedankt Kees,
    Nu heb ik nog iets bijgeleerd.
    Dat lijkt mij nog altijd raar dat er geen filter is. De tank heeft een raar vorm waar normaal gezien de filter komt. Het lijkt alsof dat de filter in de tank is bijgewerkt.


    Wat ik ook heel raar vind is dat alle webshops zoalsa autodoc, misterauto enz. Verkopen de bradstof filters als compatibel onderdeel voor deze auto.

    Sent from my SM-A725F using Tapatalk
    Laatst gewijzigd door tom; 09-07-23 om 15:08.

  4. #4
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.656
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Brandstoffilter locatie

    Is inderdaad verwarrend. Ben er nog even wat dieper ingedoken.

    De A1 met benzinemotor en voorwielaandrijving gebouwd tot 25.05.2015 had een vervangbaar benzinefilter op de plaats die je aangaf (PR-code 1A2)
    Vanaf die datum is er géén los filter meer, maar zit het filter geïntegreerd in de brandstofopvoereenheid in de tank (PR-code 1A5).
    Dat filter is niet los te verkrijgen, alleen als complete unit met pomp, vlotter en filter (€ 420 incl btw bij Audi, plus een hoop werk).

    Hier weten de webshops kennelijk ook niet zo goed raad mee….. 😀
    Laatst gewijzigd door Kees B; 09-07-23 om 20:40.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  5. #5

    Standaard Re: Brandstoffilter locatie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kees B Bekijk Berichten
    Is inderdaad verwarrend. Ben er nog even wat dieper ingedoken.

    De A1 met benzinemotor en voorwielaandrijving gebouwd tot 25.05.2015 had een vervangbaar benzinefilter op de plaats die je aangaf (PR-code 1A2)
    Vanaf die datum is er géén los filter meer, maar zit het filter geïntegreerd in de brandstofopvoereenheid in de tank (PR-code 1A5).
    Dat filter is niet los te verkrijgen, alleen als complete unit met pomp, vlotter en filter (€ 420 incl btw bij Audi, plus een hoop werk).

    Hier weten de webshops kennelijk ook niet zo goed raad mee…..
    Hartelijk bedankt Kees,
    Het is echt top op de forum mensen met kennis te hebben en met elkaar deze kennis te delen. Tegelijkertijd is het echt spijtig om de creativiteit van de autofabrikanten op deze manier te zien 🫢. Een filter van 20eur hoeft niet meer verwangen te worden maar ....
    $$$$

    Sent from my SM-A725F using Tapatalk


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •