Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Benzine bij olie voor lange tijd?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2019
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Benzine bij olie voor lange tijd?

    Goedenavond,

    Onze auto startte steeds vaker door, totdat ik nu zelf de hogedruk brandstofpomp heb vervangen. Alle problemen zijn als sneeuw voor de zon verdwenen. Heel blij mee natuurlijk maar nu zit mij het volgende niet helemaal lekker. De auto heb ik elke 10.000km voorzien van nieuwe olie en filters. Het niveau van olie was altijd een beetje hoger dan dat ik er vanaf het begin in heb gestopt. Hier heb ik nooit wat achter gezocht, en nu heeft de kapotte brandstofpomp er waarschijnlijk voor gezorgd dat er benzine in de olie gekomen is. Als ik nu terug denk is dit bijna 60.000km zo geweest. Moet ik mij zorgen maken? En welke onderdelen gaan kapot door langdurig brandstof in de olie? Ik verneem graag van jullie.

    Met vriendelijke groet,
    Alex
    Laatst gewijzigd door Auddieea1; 24-10-23 om 20:59.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Benzine bij olie voor lange tijd?

    Benzine is schraal, dus alles wat door de olie gesmeerd moet worden wordt dat minder goed.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2019
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Benzine bij olie voor lange tijd?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Benzine is schraal, dus alles wat door de olie gesmeerd moet worden wordt dat minder goed.

    Dankjewel voor je snelle reactie, de olie is ongeveer 1000km geleden vervangen, is het nu raadzaam om deze weer te vervangen of verdampen de laatste beetjes benzine zelf uit het systeem na oplossen van het euvel?
    Laatst gewijzigd door Auddieea1; 25-10-23 om 10:54.

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Benzine bij olie voor lange tijd?

    Ligt eraan hoeveel benzine erbij zit. Verversen is geen slecht idee.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •