Resultaten 1 tot 1 van de 1

Onderwerp: Klap na vervangen ketting 1.2 TFSI

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    36
    Posts
    28
    Kudos
    0

    Standaard Klap na vervangen ketting 1.2 TFSI

    Voordat ik de boel open maak, doe ik graag nog een check bij kenners. Eerst een korte intro:
    Audi a1 1.2 tfsi bj 2014 loopt en rijdt goed, maar ketting ratelde met starten. Bij aankoop afgesproken dat ze dit zouden maken, geen grote ingreep. In verband met vakanties en ziek personeel is de ketting, spanner, en geleiderailsen vervangen.

    Sinds dat moment geeft de auto soms een flinke klap en soms nog wat stottertjes laag in de toeren bij vol gas doortrekken. Bijvoorbeeld wegtrekken vanaf 30kmh in zn 4.
    Geen misfires volgens vcds en geen foutcodes.

    Natuurlijk terug naar de garage met het probleem. Pakten direct de bougiekabels vast als oorzaak. Schoongespoten en probleem leek weg voor 30 minuten. Bij thuiskomst weer aanwezig dus er werd een nieuw bougiekabelsetje besteld en gemonteerd.

    Je raadt het al. Nog steeds niet weg, maar wel stukken minder.
    Ik wil graag een goede diagnose stellen voordat ik de bougies en de bobine vervang. Allemaal onderdelen welke niet aangeraakt zijn bij vervangen van de ketting. Wel erg toevallig allemaal.

    Kan dit probleem dan toch met de ketting te maken hebben? Mijn vokgende stap is de kap van de kleppendeksel er af zodat ik de nokas kan bekijken en motor kan rond draaien om te voelen. Maar hier lijkt mij weinig aan mis te kunnen. Ketting spant zichzelf en bij weinig spanning zou er een ratel moeten zijn.

    Wie o wie herkent dit probleem en heeft de gouden tip? Auto gaat niet terug naar de garage, ik los het nu liever zelf op.

    Video’s
    https://youtu.be/1vpm88Wkb5o?si=-DrJ0YMaDy9Q5chz
    https://youtu.be/tgRaRogUxI0?si=X0ugkIyviQ_IbXSH
    Laatst gewijzigd door Tyzex; 25-11-23 om 18:12.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •