Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Uitlaat A1 1.2 opwaarderen

  1. #1
    XXXXXXX
    Guest

    Standaard Uitlaat A1 1.2 opwaarderen

    Ik ben op dit moment bezig met de aanschaf van een A1. Op dit moment lijkt het erop dat het een 85pk 1.2 gaat worden. Meer hebben we niet nodig aangezien de auto maar rond de 3000km per jaar zal rijden en dan alleen maar kleine ritjes hier in het dorp.

    Jammer genoeg heeft de 1.2 een zo'n lullig pijpje achter. De uitlaat van de 1.4 ziet er dan al veel beter uit. Weet iemand of het mogelijk is om zonder al te veel aanpassingen aan 2 pijpjes te komen?

  2. #2

    Standaard Re: Uitlaat A1 1.2 opwaarderen

    Je bedoelt zo'n uitlaat (dubbel pijpje) als op de ambition zit? Een vriend van me heeft een attraction gekocht en bij de koop afgedwongen dat ze er zo'n mooi pijpje voor hem op zetten. Attraction heeft het standaard namelijk niet en ambition wel (als ik het goed heb...). Waarschijnlijk kan je het zelf ook doen en moet je dan dat onderdeel bij de dealer bestellen. Was dit een beetje wat je bedoelde?
    Gr Davitamontje A1 1.4 PLB S-Tronic xenon

  3. #3
    XXXXXXX
    Guest

    Standaard Re: Uitlaat A1 1.2 opwaarderen

    Nee, een 1.2 TFSI heeft 1 uitlaatpijpje, een 1.4TFSI heeft er 2.
    Zal zo wel even fotos zoeken voor verschil.

    Ik neem sowieso een Ambition dus die sierstukjes krijg ik ook.

  4. #4
    XXXXXXX
    Guest

    Standaard Re: Uitlaat A1 1.2 opwaarderen

    Dit bedoel ik, de witte heeft een enkel pijpje en de rode een dubbele
    2778907-6-2-2.jpg2873667-3-2-2.jpg

  5. #5

    Standaard Re: Uitlaat A1 1.2 opwaarderen

    En het zijn allebei ambitions? Ik wist niet dat er een verschil tussen een 1.2 en een 1.4 zat...Maar als je persee een dubbele wil zul je dat toch wel kunnen aangeven toch? Of anders bij de dealer bestellen...

    Net ff snel gekeken en idd een 1.2 heeft maar 1 pijpje (Moet je ook een 1.4 nemen he! geintje). Je moet wel ff goed kijken naar de bumper want daar zullen twee gaten in moeten voor de dubbele pijp denk ik. Als ik jou was zou ik hem gewoon afdwingen bij de verkoop...
    Gr Davitamontje A1 1.4 PLB S-Tronic xenon


  6. #6
    XXXXXXX
    Guest

    Standaard Re: Uitlaat A1 1.2 opwaarderen

    Ja ben sowieso van plan een competition achterdiffusor te monteren, dus die bestel ik dan meteen met een groter gat.
    Nu nog even uitzoeken of ik gewoon een einddemper van een 1.4 kan nemen en die op de 1.2 kan schroeven! Iemand met meer verstand van auto techniek die dat weet?

  7. #7

    Standaard Re: Uitlaat A1 1.2 opwaarderen

    Ja Xander, dat gaat een beetje ver voor me, daar moeten anderen uitsluitsel over geven
    Gr Davitamontje A1 1.4 PLB S-Tronic xenon

  8. Ad
  9. #8
    Devorah's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    200
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitlaat A1 1.2 opwaarderen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xander15 Bekijk Berichten
    Ik ben op dit moment bezig met de aanschaf van een A1. Op dit moment lijkt het erop dat het een 85pk 1.2 gaat worden. Meer hebben we niet nodig aangezien de auto maar rond de 3000km per jaar zal rijden en dan alleen maar kleine ritjes hier in het dorp.

    Jammer genoeg heeft de 1.2 een zo'n lullig pijpje achter. De uitlaat van de 1.4 ziet er dan al veel beter uit. Weet iemand of het mogelijk is om zonder al te veel aanpassingen aan 2 pijpjes te komen?
    Ahhhhh... ik heb (ook) een uitlatentik. Mijn A4-tjes hebben allemaal goede dubbele uitlaten gehad, maar ik heb ook een 1.2 besteld en baalde ook van dat uitlaatje. Maarrrr... ik vind een dubbele aan een kant vind ik ook helemaal NIETS. Off dubbele aan de beide kanten of, zoals ik gewend ben, een aan iedere kant.

    Bij der Abt kan je overigens jouw Audi omtoveren met uitlaatjes in het midden. dat hele pakket kost nmi rond de 2000 euro. Misschien iets voor jou? Echt KIKKEN. Wie weet dat ik ook ooit richting DL ga...?

    http://www.youtube.com/watch?v=xa8hlaP4DAw
    Laatst gewijzigd door Devorah; 14-02-11 om 20:49.
    Audi A1 Sport Edition 1.4 TFSI CoD S-tronic (Extra's: Zwarte dakbogen, Dark pakket, Bagage- en opbergpakket, Elektrisch inklapbare buitenspiegels, Panoramadak, lederen sportstuurwiel met schakelpaddels, Parkeerhulp achter, Afneembare trekhaak)

  10. #9
    XXXXXXX
    Guest

    Standaard Re: Uitlaat A1 1.2 opwaarderen

    Ik loop nog steeds rond met het gevoel dat ik wat aan dat ene lullige uitlaatje moet doen. Afgelopen weekend stond er hier in de buurt een RS3 geparkeerd, en de uitlaat die daar onder zat zag er toch wel lekker dik uit:P (even snel een internet fototje: http://www.autofans.be/galerij/live-...-geneva-3-3771 )
    Iemand hier met iets meer technische kennis dan ik, die weet of dit er zo onder zou passen? (op andere difusor etc na dan)

  11. #10
    Martin_'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    72
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitlaat A1 1.2 opwaarderen

    Gewoon een sierstuk zoeken wat op het pijpje past wat uit de demper komt, en rekening houden met de doorlaat in je bumper.

    Voorbeeld
    sierstuk.JPG

    Heb je liever niet de koppelwijze mbv een klem, dan kan de dealer hem er vast wel op laten lassen.

    Groeten
    En succes
    Martin
    Laatst gewijzigd door Martin_; 31-08-11 om 18:30.

  12. #11
    XXXXXXX
    Guest

    Standaard Re: Uitlaat A1 1.2 opwaarderen

    Bericht bewerken: - Geavanceerd - beheer bijlage - foto uploaden - en klaar is Kees

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •