Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 22

Onderwerp: Dubbel adresboek MMI A1

  1. #1

    Standaard Dubbel adresboek MMI A1

    Mensen,

    Ben er in een ander topic al eens over begonnen maar beter dat ik er in het juiste sub forum een apart topic over open. Ik heb het probleem dat als mijn adresboek wordt gesynchroniseerd in de MMI van de A1 er meerdere adresboeken worden overgezonden. Heb overigens het normale MMI systeem vanhet proline business pakket en niet de MMI+. Het telefoonboek van de telefoon wordt overgezonden maar ook de SIM wordt overgezonden. Ook in de MMI zie ik of het nummer van de telefoon is of van de SIM. De SIM heeft een ander icoontje. Vind alleen de lijst erg lang zo en zou alleen de contacten van de telefoon willen en niet van de SIM. Tevens kan ik in de instructie manual er ook zo niets over vinden. Wie kan me hierbij helpen en zijn er al andere mensen die het al wel gelukt is? Ik hoor het graag van jullie! Alvast bedankt voor de reacties...

    BTW De telefoon is een Nokia E71
    Gr Davitamontje A1 1.4 PLB S-Tronic xenon

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Dubbel adresboek MMI A1

    Alles verwijderen uit je mmi, sim uit je gsm halen. GSM opstarten en agenda overzetten.
    En als dat gedaan is, sim er terug in steken.

    Volgens mij zou dit toch moeten lukken met een E71?
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  3. #3
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.304
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Dubbel adresboek MMI A1

    als er meerdere adresboeken worden overgezet, dan zijn die er ook
    heb je een deel of alles op de sim staan èn ook nog eens in het geheugen van de GSM ??

  4. #4
    HarA1d's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    55
    Posts
    178
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Dubbel adresboek MMI A1

    Waarom verwijder je niet gewoon je adresboek uit de telefoon en laat je alles via je sim lopen (of andersom) ?
    Mocht je overigens via spraakfunctie een beller opvragen maakt zo'n lange lijst toch niet uit, hoef je "m i.i.g. niet helemaal door te lopen.
    A1 1.4 TFSIAmbition Pro Line Business (Phantom Black)

  5. #5

    Standaard Re: Dubbel adresboek MMI A1

    Idd dat was de laatste optie die ik wilde proberen. Gewoon alles van de SIM afhalen. Had alleen echt verwacht dat het wel ergens in te stellen zou zijn. Probleem is als je alles via de telefoon doet en je raakt em kwijt, je al je nummers kwijt bent. Maar zal vanavond eens kijken en een backupjes maken op de pc. De spraakfunctie is een goede, hoef je niet de hele lijst door. Maar dit ga ik vanavond ff uitzoeken mbv het instructie boekje. Dank voor de antwoorden heren. Maar hebben jullie dan allemaal telefoons waar maar 1 lijst in zit? Ik heb er toch bijna altijd twee gehad op mijn telefoons. De SIM echter gebruik ik gewoon niet op de telefoon en deze geeft de telefoon ook niet weer.
    Gr Davitamontje A1 1.4 PLB S-Tronic xenon


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Dubbel adresboek MMI A1

    Daarom stelde ik voor dat je het adressenboek synchroniseert met de gsm terwijl de sim er niet inzit.
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  7. #7

    Standaard Re: Dubbel adresboek MMI A1

    Dat klopt maar bij mij synchroniseert de audi iedere keer als ik instap dus dat foefje werkt niet dobbelsteen!
    Gr Davitamontje A1 1.4 PLB S-Tronic xenon

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Posts
    232
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Dubbel adresboek MMI A1

    Davitamontje, misschien een domme vraag, maar waarom heb je eigenlijk nummers 2 keer in je GSM zitten ? Waarom je SIM telefoongeheugen niet gewoon leegmaken ?

  10. #9

    Standaard Re: Dubbel adresboek MMI A1

    Is geen domme vraag twijfel!! Houdt eigenlijk ook altijd het SIM geheugen bij als backupje. Gebeurd er iets met je telefoon en sturen ze em op of zo dan heb je altijd nog je SIM nummers. Misschien nog iets van de oude stempel. Heb ze nu verwijderd. Maar wou de nummers synchen met outlook en toen had ik een actieve verbinding. Maakte net de contacten leeg in outlook want er stonden geen nummers bij de namen en wat gebeurde er? Geen contacten meer in de telefoon. Gelukkig had ik via PC suite een backup gemaakt van de contacten en deze terug gezet. Alles weer goed gelukkig! SIM nummers verwijderd en morgen eens kijken of de lijst in mijn audi korter is geworden. Toch vind ik het vreemd dat bij eerdere versies van de MMI wel de keuze gemaakt kon worden welke contacten je wilt importeren...
    Gr Davitamontje A1 1.4 PLB S-Tronic xenon

  11. #10

    Standaard Re: Dubbel adresboek MMI A1

    Gelukt heren. Eindelijk van die nare SIM ontacten af. Nu het volgende: Hoe komt het dat ik bepaalde contacten uit mijn adresboek wel zie op de MMI in de middenconsole (op de MMI zie ik eigenlijk alle contacten) en niet via het multifunctioneel stuurwiel tussen de tellers? Dit zou toch hetzelfde moeten zijn...
    Gr Davitamontje A1 1.4 PLB S-Tronic xenon

  12. #11

    Standaard Re: Dubbel adresboek MMI A1

    Kom mensen...Weet dat ik zeeeeer ongeduldig ben maar er moeten hier toch meer mensen zijn met een proline business pakket. Probleem is dat als mijn telefoon gekoppeld is via het handsfree protocol en mijn adresboek inleest, ik netjes alle contacten in de MMI zie. Maar in mijn Bis tussen de tellers ontbreken wat nummers en hier zit nu net een nummer bij wat ik regelmatig bel in de auto. Ook is het nummer niet aan te spreken via de voice control. Dit is vreemd toch? Als ik het nummer kies via de MMI is er geen enkel probleem. Graag jullie bevindingen heren! En alvast bedankt weer eens...
    Gr Davitamontje A1 1.4 PLB S-Tronic xenon

  13. #12
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.304
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: Dubbel adresboek MMI A1

    in de MMI zoals ik die ken, zijn er beperkingen aan het aantal contacten, adressen, etc.
    hoe dat bij de MMI in een A1 is, weet ik niet.
    maar dat moet wel ergens te vinden zijn.

  14. #13
    XXXXXXX
    Guest

    Standaard Re: Dubbel adresboek MMI A1

    Ik vrees dat er hier nog niet genoeg mensen zijn die ervaring hebben met probleem. Misschien toch de dealer even inschakelen?

  15. #14

    Standaard Re: Dubbel adresboek MMI A1

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door davitamontje Bekijk Berichten
    Kom mensen...Weet dat ik zeeeeer ongeduldig ben maar er moeten hier toch meer mensen zijn met een proline business pakket. Probleem is dat als mijn telefoon gekoppeld is via het handsfree protocol en mijn adresboek inleest, ik netjes alle contacten in de MMI zie. Maar in mijn Bis tussen de tellers ontbreken wat nummers en hier zit nu net een nummer bij wat ik regelmatig bel in de auto. Ook is het nummer niet aan te spreken via de voice control. Dit is vreemd toch? Als ik het nummer kies via de MMI is er geen enkel probleem. Graag jullie bevindingen heren! En alvast bedankt weer eens...
    Ik zie ze wel ook allemaal in het BIS (A4-B8 prolineB MMi3G) zijn het toevallig hele lange namen waar die moeite mee heeft ?
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  16. #15
    HarA1d's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    55
    Posts
    178
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Dubbel adresboek MMI A1

    Ik gebruik alleen het MMI en dat neemt telkens netjes al mijn contacten over van mijn gsm. Het BIS gebruik ik enkel voor de parameters e.d. en kijk daar überhaupt nooit in m.b.t. telefonie en andere functies.
    Voor je je geduld geheel verliest zou ik contact opnemen met je dealer :>), een belletje met de verkoper of service-adviseur is zo gepleegd toch?

    Succes.
    A1 1.4 TFSIAmbition Pro Line Business (Phantom Black)

  17. #16

    Standaard Re: Dubbel adresboek MMI A1

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PeteW Bekijk Berichten
    Ik zie ze wel ook allemaal in het BIS (A4-B8 prolineB MMi3G) zijn het toevallig hele lange namen waar die moeite mee heeft ?
    Een simpel contactje "thuis" met een vast nummer daaraan zie ik wel netjes in mijn grote MMI scherm en kan ik dus kiezen op de MMI en dus ook bellen. Ga ik vervolgens in mijn BIS kijken waar ook alle contacten in moeten staan staat dit contact "Thuis" er gewoon niet tussen...Toch vreemd. Zal er eens een belletje aan wagen. Ook maakt de MMI niet altijd uit zn eigen verbinding met mijn telefoon en moet ik via de MMi de telefoon verbinden, dit terwijl de verbinding in de telefoon wel geautoriseerd is. Is toch vreemd...
    Gr Davitamontje A1 1.4 PLB S-Tronic xenon

  18. #17

    Standaard Re: Dubbel adresboek MMI A1

    Opgelost mensen! Heb een keer de gehele verbinding weggegooid uit de telefoon en de MMI, tevens de bluetooth van de telefoon en de MMI een keer uit en aangezet. Ook de telefoon een keer uitgezet en weer aangezet. Het contact wat niet werkte ook weggegooid en weer opnieuw aangemaakt. Nu is alles oke! Nu hopen dat het zo blijft! Toch bedankt voor de antwoorden mensen...
    Gr Davitamontje A1 1.4 PLB S-Tronic xenon

  19. #18
    HarA1d's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    55
    Posts
    178
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Dubbel adresboek MMI A1

    En nu genieten !!!!! :>)
    A1 1.4 TFSIAmbition Pro Line Business (Phantom Black)

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Leeftijd
    44
    Posts
    77
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Dubbel adresboek MMI A1

    Hey davitamontje,

    In dit topic lees ik dus ook mijn problemen weer haha,

    Ik denk dat jij of iemand anders mij wel even er mee kan helpen, heb ook een telefoon waar alles zeg maar dubbel opstaat.
    Op sim en op de telefoon, nu wil ik natuurlijk die lijst in me auto hebben maar dan niet dubbel.
    Mijn vraag is, hoe gaat dat nou precies want ik kom er niet uit.
    Je zegt in je berichtje, Heb een keer de gehele verbinding weggegooid uit de telefoon en de MMI.
    Hoe bedoel je dat precies?
    Moet je nou heel je telefoon leeg gooien? Of juist heel je sim kaartje?
    En heb jij ook gelijk de adressen bij die mensen in je telefoon staan? Dus nummer en adres aan 1 contact gelinkt?
    Verder bevalt de auto echt super wat een heerlijke auto is het.

    Gr Sulley

  21. #20

    Standaard Re: Dubbel adresboek MMI A1

    Tuurlijk wil je der wel ff bij helpen...De dubbele lijsten kom je niet van af. Aangezien je maar 1 nummer onder 1 naam kan zetten op de sim heb ik de sim lijst weggegooid op mijn telefoon. Heb nu dus ook maar 1 lijst op mijn telefoon staan en die zit gewoon in het telefoon geheugen. Voordat ik de sim lijst weg gooide heb ik wel een backup gemaakt van mijn contacten die op mijn telefoon stonden met nokia pc suite. Kun je nooit nummers zomaar kwijtraken. Adressen heb ik weinig op mijn telefoon staan dus hier kan ik wienig over zeggen. Heb je problemen met het synchroniseren oid dan moet je connectie in de mmi leegmaken. ga naar de opties van de telefoon op de MMI en ga naar de optie älle externe apparaten verwijderen". Dan wordt de verbinding met je telefoon wegegooid. Tevens je geautoriseerde verbinding met je audi in je telefoon ook verwijderen. Kortom, geen verbindingen meer. Dan weer opnieuw aanmelden en dan moet het beter zijn.

    Wat ik ook een keer heb gehad is dat dit bovenstaande niet werkte. Dan moet je alles leegmaken (wat ik hierboven gemeld heb) en daarna de auto uitzetten voor een uur of zo. Dan weet je zeker dat ook de mmi helemaal uitgeschakeld is geweest. Deze blijft namelijk een tijdje standby, ook als de auto uit staat. Nu heb ik 1 lijst met alle nummers en ik ben zeer tevreden.

    Waar ik ook achter kwam is dat de mmi een beetje "moeite" heeft met de vaste nummers. Die je in je telefoon onder het huisje opslaat zeg maar. Deze wil hij niet altijd overnemen en kun je dan ook niet bellen. (sommige vaste nummers doen het wel en sommige niet, heel vreemd. Bij de nummers die het niet deden heb ik deze in mijn telefoon anders opgeslaan. Niet onder het huisje maar onder het mobieltje (is eigenlijk geen mobiel nummer maar zo omzeil je het probleem een beetje). Vervolgens geen problemen meer...Ik hoop dat je er iets mee kunt...
    Gr Davitamontje A1 1.4 PLB S-Tronic xenon

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •