Pagina 3 van 8 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 145

Onderwerp: Tunen 1.2TFSI

  1. #41
    Hondema's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    44
    Posts
    426
    Kudos
    6
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Tunen 1.2FSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marietje Bekijk Berichten
    Met je verkeerde been uit bed gestapt ofzo? Ik ga gewoon in op jouw reactie, jij vindt het 'gek' dat hij ipv de 85 pk voor een 185pk zou kiezen, terwijl we het over dezelfde auto hebben, niet over een A1 en een A4 ofzo, dat is appelen met peren vergelijken. Hij stelt dat hij de 85 te tam vind en zou opteren voor de 185, ik zie niet waarom hij die twee niet zou mogen vergelijken?
    Snelheidsbeleving is nogal persoonlijk, jij vindt het blijkbaar een lekker vlot autootje, Hondema niet, simpel.
    Over pk`s en Nm`s, of over hoe een auto lekker vlot te rijden, of zuinig zo jij wilt, zou ik prima mee kunnen praten, maar deed in mijn reactie niet ter zake.
    Laat ik het zo zeggen, de een vind een ford ka 1.2 met 60pk heel snel de ander een A1 1.2tfsi, het is wat je gewend bent.
    Ik vind mn eigen A3 ook niet snel meer terwijl er 229pk en 350NM inzit, omdat ik regelmatig in snellere auto's rijdt.
    Laatst gewijzigd door Hondema; 16-02-11 om 13:52.

  2. #42

    Standaard Re: Tunen 1.2FSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hondema Bekijk Berichten
    Ik vind mn eigen A3 ook niet snel meer terwijl er 229pk en 350NM inzit, omdat ik regelmatig in snellere auto's rijdt.
    Audi A3 Sportback 8V S line 1.6 TDI S-tronic Beluga braun
    Audi A2 1.4 Ebonyschwarz Voorheen: A4 B6 Avant 3.0 V6 Q - A4 B6 Avant 1.9TDI Q - Audi A3 SB 1.4TSI 8P - Audi A3 2.0 TDI 8P

  3. #43
    kena's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    51
    Posts
    308
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Tunen 1.2FSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hondema Bekijk Berichten
    Laat ik het zo zeggen, de een vind een ford ka 1.2 met 60pk heel snel de ander een A1 1.2tfsi, het is wat je gewend bent.
    Ik vind mn eigen A3 ook niet snel meer terwijl er 229pk en 350NM inzit, omdat ik regelmatig in snellere auto's rijdt.
    Omdat pk's en Nm's niets zeggen zonder het gewicht van de auto. Heb je wel eens geinformeerd hoeveel pk's een tractor heeft? Het gaat om de pk's/kg verhouding of nog beter de Nm's/kg verhouding. Dat doen ze bij motoren ook.
    Laatst gewijzigd door kena; 17-02-11 om 10:29.
    Audi A1 Sport Edition 1.4 TFSI CoD S-tronic (Extra's: Zwarte dakbogen, Dark pakket, Bagage- en opbergpakket, Elektrisch inklapbare buitenspiegels, Panoramadak, lederen sportstuurwiel met schakelpaddels, Parkeerhulp achter, Afneembare trekhaak)

  4. #44
    kena's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    51
    Posts
    308
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Tunen 1.2FSI

    JD Engineering heeft op de website laten weten dat ze de 1.2 TSI motor onder handen hebben genomen. Ze hebben al getest met een golf 1.2 TSI. De 1.2 TSI gaat van 105pk naar 140pk en van 175Nm naar 225Nm, de tuning kost € 690,00. Deze cijfers geven de burgers moed!
    Audi A1 Sport Edition 1.4 TFSI CoD S-tronic (Extra's: Zwarte dakbogen, Dark pakket, Bagage- en opbergpakket, Elektrisch inklapbare buitenspiegels, Panoramadak, lederen sportstuurwiel met schakelpaddels, Parkeerhulp achter, Afneembare trekhaak)

  5. #45

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Leeftijd
    36
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Tunen 1.2TFSI

    Hallo,

    Zie hier mijn 1e post:
    Ik verwacht mijn 1.2TFSI S-tronic rond Maart / April. Inmiddels echt heel google ondersteboven gehad, maar ik krijg heel weinig terug m.b.t. een goede review.
    Mijn vraag is dan ook is er al iemand die zijn 1.2TFSI ( S-tronic ) gechipt heeft en wat zijn oordeel daarover is.

    Het betreft in mijn geval een lease bak, heb al vernomen dat deze er niet negatief tegenover staat tenzij... Kortom hier moet ik nog even achteraan, maar ik zou graag willen weten of het de moeite waard is. Over het chippen zelf is gelukkig genoeg over te vinden en probeer mijzelf dan ook een stuk wijzer te maken.

    Alvast bedankt!
    Laatst gewijzigd door Rob1987; 02-01-12 om 18:48.


  6. #46
    Devorah's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    200
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Tunen 1.2TFSI

    Volgens mij is tunen op maat nog steeds niet mogelijk.
    Audi A1 Sport Edition 1.4 TFSI CoD S-tronic (Extra's: Zwarte dakbogen, Dark pakket, Bagage- en opbergpakket, Elektrisch inklapbare buitenspiegels, Panoramadak, lederen sportstuurwiel met schakelpaddels, Parkeerhulp achter, Afneembare trekhaak)

  7. #47
    dcv's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Tunen 1.2TFSI

    Onze A1 wordt binnenkort door Abt gechipt en gaat naar 110 pk en 210 nm koppel.
    Het wordt door de dealer uitgevoerd met behoud van fabrieksgarantie voor € 699.
    Ik ben benieuwd en als het is uitgevoerd zal ik mijn bevindingen hier even melden.

  8. Ad
  9. #48
    RobertA1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Leeftijd
    45
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Tunen 1.2TFSI

    Ben benieuwd! Zeker laten weten want wil t misschien ook. Voor ABT is dat wel weinig; datzelfde kostte bij bestelling 1500euro nl...
    Moet je het nou ook opgeven bij de verzekering??

  10. #49
    mikke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    37
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Tunen 1.2TFSI

    Inderdaad bijzonder, ik heb bij 2 dealers prijs opgevraagd en was beide 1500 euro, met garantie behoud. wat hebben anderen hier betaald?

  11. #50
    RobertA1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Leeftijd
    45
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Tunen 1.2TFSI

    kan je nou morgen je auto ophalen!?!? (kwam net een ander bericht van je tegen)
    Ik moet nog wachten tot vrijdag...

  12. #51
    Iceman
    Guest

    Standaard Re: Tunen 1.2TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kena Bekijk Berichten
    Vandaag contact gehad met JD Engineering in verband met de tuning van de 1.2 TFSI. Zij wisten me te vertellen dat het momenteel (nog) niet mogelijk is de 1.2 TFSI te tunen. Deze motoren hebben een geheel nieuw type Siemens ECU gekregen. Het is dus nog even wachten totdat de OBD flashtools klaar zijn. Dit duurt wsl. nog een tot twee maanden.

    Qua timing komt het dus prima uit. Eerst even 1500 km inrijden en dan direct richting Lochem.
    Onder tussen is 115 pk en 210 Nm mogelijk bij Jeroen.

  13. #52
    dimanus
    Guest

    Talking Re: Tunen 1.2TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dcv Bekijk Berichten
    Onze A1 wordt binnenkort door Abt gechipt en gaat naar 110 pk en 210 nm koppel.
    Het wordt door de dealer uitgevoerd met behoud van fabrieksgarantie voor € 699.
    Ik ben benieuwd en als het is uitgevoerd zal ik mijn bevindingen hier even melden.
    Joepie eindelijk een dealer die normale prijzen vraagt, gezien de andere tuners dan (geenABT). voor mij werd een prijs gemaakt van 1700,- euro incl.garantie en twee ABT stickers.(waarschijnlijk verguld).
    Even wat parameters en kenvelden aanpassen, ping, kassa!
    Ik ga er van uit dat meerdere mensen wel geintreseerd zijn in een ABT tuning voor dat geld!

  14. #53
    mikke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    37
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Tunen 1.2TFSI

    Jaaa ik heb m en t rijdt heeeeerlijk! Maar nu inderdaad nog wachten op een goede prijs voor tunen...

  15. #54
    Devorah's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    200
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Tunen 1.2TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
    Onder tussen is 115 pk en 210 Nm mogelijk bij Jeroen.
    Tnx! Kena scheen het al te weten maar was het vergeten me te vertellen*gniffel*

    *edit* Kena zei dat het om een powerbox oid gaat en niet om maatwerk....
    Laatst gewijzigd door Devorah; 11-01-12 om 17:09.
    Audi A1 Sport Edition 1.4 TFSI CoD S-tronic (Extra's: Zwarte dakbogen, Dark pakket, Bagage- en opbergpakket, Elektrisch inklapbare buitenspiegels, Panoramadak, lederen sportstuurwiel met schakelpaddels, Parkeerhulp achter, Afneembare trekhaak)

  16. #55
    Sepster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    52
    Posts
    562
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Tunen 1.2TFSI

    Het schijnt idd nog niet mee te vallen om de 1.2 te tunen via de obd...er zijn maar een paar tuners die het nu kunnen /aanbieden...
    Ik las op het duitse a1 forum dat de firma pogea de 1.2 nu ook via de obd tuned en daar 125 pk en 229 nm ...mooie waarden !!
    Niet heel goedkoop ..maar dat zal een kwestie van tijd zijn,denk ik, ...maar op dit moment worden er vooral powerboxen aangeboden die meerdere sensoren aansturen. ...en ook voor mooie waardes zorgen. ( ik zag dat jd deze ook aanbied ).
    Ik zelf zit nog te twijfelen..ivm mijn fabrieks garantie...de powerbox is niet traceerbaar..dat spreekt me wel aan ...

  17. #56

    Standaard Re: Tunen 1.2TFSI

    Powerbox is wel degelijk traceerbaar. Er is nog helemaal niemand in tuningland die een Audi 1.2TFSI kan tunen ZONDER een powerbox.

  18. #57
    Sepster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    52
    Posts
    562
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Tunen 1.2TFSI

    http://www.pogea-racing.com/news_TP10.php?ln=de

    en deze

    http://www.monsterfiles.us/detail.aspx?motor=2583


    Dus een externe ecu is wel traceerbaar ? ...ik was altijd in de veronderstelling dat dit niet zo was ..of word er toch data van het motormanagement /sensor waarden gelogd terwijl je aan het rijden bent ..wat men op een later tijdstip kan uitlezen ?
    Ben geen expert , ik lees alleen een hoop en leer graag nieuwe dingen ,dus zou je me dit kunnen uitleggen ,want op basis van die info zou ik een betere keuze kunnen maken ...mbt het tunen van mijn a1 1.2 ..
    Mvg Sepster

  19. #58

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Leeftijd
    39
    Posts
    205
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Tunen 1.2TFSI

    Op dit moment van schrijven is een externe tuning de enige manier om deze A1 wat vlotter te maken. (al is het standaard natuurlijk geheel niet verkeerd voor een 1.2)

    Externe computer is niet meer traceerbaar als je deze verwijderd (wel 5 minuten motor uitlaten en dan pas loskoppelen), maar een obd tuning blijft natuurlijk altijd mooier. Met een OBD tuning zou 140pk en 225Nm zonder meer mogelijk (maar het wachten neemt al een hele poos!).

    Met een externe computer kom je tot 120pk en 225Nm zie:
    http://www.youtube.com/watch?v=-c_gK...1&feature=plcp

  20. #59
    skippie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.715
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Tunen 1.2TFSI

    Als er iets met je auto aan de hand is is dat zeker wel traceerbaar. Wat denk je van turbo waardes e.d. deze zijn hoger dan standaard door de power box dus traceerbaar dat de auto getuned is (geweest)
    Audi S3 1999. JD tuned! 270PK 400NM

    Why worry about tomorrow? It will be gone the day after.

  21. #60
    Sepster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    52
    Posts
    562
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Tunen 1.2TFSI

    Bedankt voor de info race eend...dit zijn op zich al mooie waarden zo met een externe ecu..vooral de steiging qua koppel spreekt me erg aan.
    Ik begrijp dat het koppel bij zowel de externe ecu als het obd verhaal gelijk blijft,maar dat je bij het obd verhaal er nog 20 pk extra uit kunt halen...wat zou je van deze extra pk,s kunnen verwachten ? Meer kracht in het hogere toeren bereik..een hogere top snelheid wellicht ..je zou denken dat er op de tussen sprints niet zoveel verschil zou zitten omdat het koppel vrijwel gelijk is...
    Maar goed alle beetjes extra zijn niet verkeerd...ben toch benieuwd hoe dat aanvoelt in de 1.2....het voelt nu al niet traag...verre van . Binnenkort toch maar eens naar Lochem..
    Mvg sepster

Pagina 3 van 8 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •