Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 45678
Resultaten 141 tot 145 van de 145

Onderwerp: Tunen 1.2TFSI

  1. #141
    paulusdus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    49
    Posts
    44
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Tunen 1.2TFSI

    Ik vraag me dan ook af of als ik mijn (toekomstige) A1 1.4 tfsi 185PK laat tunen, de rest van de auto dat trekt en of er andere aanpassingen nodig zijn..
    Hoe zit het eigenlijk met lease en fabrieksgarantie na het tunen? Ligt het aan de tuner? mag het helemaal niet? Ik kan me niet voorstellen dat (als er naar gezocht wordt) het tunen (zelfs na terugzetten) niet gevonden wordt. Veranderingen zijn toch uitleesbaar?

  2. #142

    Standaard Re: Tunen 1.2TFSI

    Al je garantievragen zijn al beantwoord in dit en andere topics. Tunen betekent geen garantie meer en is altijd detecteerbaar. Laat je niks wijsmaken door tuners die iets anders beweren. Vervangende garantie is zinloos want die verzekering (meestal NSA) keert vrijwel nooit uit omdat je nauwelijks aan hun voorwaarden kunt voldoen.

  3. #143
    rutgera1
    Guest

    Standaard Re: Tunen 1.2TFSI

    ook ik ga binnenkort met mijn 1.2 tfsi naar JD toe om de auto te laten chippen naar +-140pk.
    maar ik lees hier ergens in het topic dat er gezegd word dat tuning rond over de 1000 euro zou kosten..... ben toch best benieuwd waar dat dan is en waarom het zo duur is daar? bij jd betaal je 599 met de a1 en dan krijg je een stuk betere uitkomst dan een luttele 110pk (wat eigenlijk maar 5pk meer is dan de motor hoort te hebben) bij ABT.

  4. #144

    Standaard Re: Tunen 1.2TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door paulusdus Bekijk Berichten
    Ik vraag me dan ook af of als ik mijn (toekomstige) A1 1.4 tfsi 185PK laat tunen, de rest van de auto dat trekt en of er andere aanpassingen nodig zijn..
    Hoe zit het eigenlijk met lease en fabrieksgarantie na het tunen? Ligt het aan de tuner? mag het helemaal niet? Ik kan me niet voorstellen dat (als er naar gezocht wordt) het tunen (zelfs na terugzetten) niet gevonden wordt. Veranderingen zijn toch uitleesbaar?
    Waarom niet? Ik rij met 241pk in een origineel af-fabriek 1.4 185pk dat gaat gewoon goed. Maar het is mijn eigen auto, stel dat het een leasebak is... dan zou ik dat niet doen.
    TTS (8S) Roadster + S5 Sportback (B9) + S3 Sportback (8Y) + VAG-COM v16.8.0 + OBDEleven Ultimate

  5. #145
    Aeins's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Leeftijd
    44
    Posts
    104
    Kudos
    18
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Tunen 1.2FSI

    12,80 euro per paard, dat zijn inderdaad zeer betaalbare pk's! (mbt. JD engineering 86->140pk in de 1.2 TSI :idea: )

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rutgera1 Bekijk Berichten
    maar ik lees hier ergens in het topic dat er gezegd word dat tuning rond over de 1000 euro zou kosten..... ben toch best benieuwd waar dat dan is en waarom het zo duur is daar? bij jd betaal je 599 met de a1 en dan krijg je een stuk betere uitkomst dan een luttele 110pk (wat eigenlijk maar 5pk meer is dan de motor hoort te hebben) bij ABT.
    De prijsverschil zit 'em dus in de garantie die ABT geeft. Als je met een ABT tuning je motor naar een andere planeet helpt dan vergoeden ze dit, mits je aan hun voorwaarden voldoet.
    JD haalt er meer vermogen uit, maar geeft geen of anders wel zeer beperkte garantie.

    Ik heb overigens nog niet gehoord van een 1.2 TSI die werkelijk specifiek door tuning aanwijsbaar het leven heeft gelaten en ik lees een hoop berichten op fora. Daar staan trouwens wel een hoop berichten over kettingspanners die het leven laten door die fout gestanste distributiekettingen van VAG, maar dat probleem zou bij de nieuwere 1.2 uit de wereld moeten zijn.

    Aan de andere kant gaat de dealer uiteraard wel zoeken naar -mogelijke- oorzaken als er sprake is van motorschade. Als er iets misgaat ben je dus wel de Sjaak of heb je iig vehoogde kans daarop...

    Maar volgens mij zit er op de Siemens ECU van de 1.2 geen flashcounter en kunnen ze -nadat je je half verschroeide ECU herstelt naar de OEM kenvelden- volgens mij niet meer zien dat hij gentuned is geweest.
    Laatst gewijzigd door Aeins; 16-09-13 om 16:33.


Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 45678

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •