Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 31

Onderwerp: 18" velgen onder een A1?

  1. #1
    HarA1d's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    55
    Posts
    178
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard 18" velgen onder een A1?

    Ik speel met de gedachte om in de toekomst 18" lichtmetaal onder mijn A1 te plaatsen en mijn huidige 17" voor de winters te gaan gebruiken. Ik ben echter bang dat de auto i.c.m. sportonderstel het restant aan comfort kwijt zal raken.
    Iemand daar al enige ervaring mee?
    A1 1.4 TFSIAmbition Pro Line Business (Phantom Black)

  2. #2
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: 18" velgen onder een A1 ??

    Dit is echt de 10.000e vraag over comfort en velggrootte.. Ongeacht de auto blijft het verhaal altijd hetzelfde: de mate waarin het acceptabel is, is persoonlijk. Ik vind een schroefset met 19" acceptabel onder een A4, anderen vinden 17" met OEM sport al veel te hard onder een A6..

    Daarnaast: je rijdt een gloednieuwe auto, die echt net enkele weken/maanden op de NL-markt is.. Het lijkt me niet dat een Audi dealer te beroerd zal zijn om je nog een ritje te laten maken in een A1 met 18" eronder, als je daar om vraagt, gezien het feit dat jouw auto *net* nieuw gekocht is..

  3. #3
    HarA1d's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    55
    Posts
    178
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: 18" velgen onder een A1 ??

    Ik kan me vergissen maar dacht juist dat een forum er was om ervaringen te delen "zonder" daarvoor een dealer/garage in te schakelen.
    Je hebt helemaal gelijk dat het puur smaak gebonden is, maar als meer dan 80% van de reacties negatief is, is dat voor mij al een reden om niet aan 18" te beginnen.
    Blijven reacties uit, wat niet onmogelijk is gezien de pas korte introductie van de A1, kan ik altijd nog langs de dealer toch?
    Het is immers een gedachte voor de toekomst en niet op korte termijn.
    Laatst gewijzigd door HarA1d; 06-02-11 om 15:23. Reden: taalfout
    A1 1.4 TFSIAmbition Pro Line Business (Phantom Black)

  4. #4
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: 18" velgen onder een A1 ??

    Ik doel er dus op dat het niet uit te leggen is.. Of dat voor een A1, A4 of A5 is, dat maakt niet uit: comfort is in the eye of the beholder.. Ik wil niet bot of zo zijn, maar de enige manier waarmee je hier antwoord op gaat krijgen, is proberen.

    De meningen van zij die nieuwe auto's kopen zijn in mijn optiek vaak toch bevooroordeeld: vaak worden die auto's heel lang stock gehouden, want verlagen of modden verbreekt de garantie etc. Ik zeg niet dat er niets wordt gedaan, echter zie je vaker dat het kliekje A5 / A5 SB rijders toch voor OEM gaat. Zo zie ik het ook met de A1 gaan: het is duur zat, en nog zo nieuw, niemand weet er iets van.

    Je hebt gelijk dat een forum er is om elkaar van informatie te voorzien, maar juist deze vraag is te persoonlijk voor een forum, en daarnaast al vele malen gesteld.

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.872
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 18" velgen onder een A1 ??

    Maar als jij gaat vragen wat we van appeltaart met slagroom vinden en we vinden het allemaal niks, ga jij het dan niet proeven? Ik sluit me aan bij Muizenissen, teveel Geschmackssache om andermans mening over te vragen, gewoon rijden en beslissen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6
    HarA1d's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    55
    Posts
    178
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: 18" velgen onder een A1 ??

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Maar als jij gaat vragen wat we van appeltaart met slagroom vinden en we vinden het allemaal niks, ga jij het dan niet proeven? Ik sluit me aan bij Muizenissen, teveel Geschmackssache om andermans mening over te vragen, gewoon rijden en beslissen.
    Zeker dat ik die appeltaart met slagroom zal gaan proeven !! :>)
    Begrijp waar jullie op doelen heren.

    (Reacties blijven overigens welkom hoor ;>))
    Laatst gewijzigd door HarA1d; 06-02-11 om 16:55. Reden: Aanvulling laatste regel
    A1 1.4 TFSIAmbition Pro Line Business (Phantom Black)

  7. #7
    Juip's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    53
    Posts
    571
    Kudos
    24
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: 18" velgen onder een A1 ??

    Als je ff geduld hebt dan kan ik je mijn ervaring vertellen. Ik verwacht de A1 in ca. week 12 uit Ingolstadt op te halen voorzien van 18" rotordesign.
    A1 1.6 TDI S-edition daytona grijs / rotordesign / panoramadak
    A3 8L 1.9 TDI bj 2001 (130)170 pk / 400 Nm

  8. Ad
  9. #8
    XXXXXXX
    Guest

    Standaard Re: 18" velgen onder een A1 ??

    Heb gereden in een a1 met die 18" competition velgen. In combinatie met een S-line onderstel vond ik het net te sportief, maar denk dat het met het gewone Ambition onderstel wel te doen is.

  10. #9
    Devorah's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    200
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: 18" velgen onder een A1?

    Ondanks ik nog een A4 heb, heb ik bijna 5 jaar ervaring met de 18" (225) en het bevalt mij tot op de dag van vandaag. Persoonlijk denk ik dat hij makkelijk onder de A1 kan zonder dat het zijn confort inboedt (rijdt wel minder zuinig!), alleen moet je je afvragen of je zulke grote sloffen onder zo'n klein autootje wilt. Ik heb het ook overwogen deze onder mijn A1 te laten monteren, maar ik heb er van af gezien en ga het met de 17" doen. Ik ben bang dat het anders een 'halve pooierbak' wordt. Zonde van de design.
    Audi A1 Sport Edition 1.4 TFSI CoD S-tronic (Extra's: Zwarte dakbogen, Dark pakket, Bagage- en opbergpakket, Elektrisch inklapbare buitenspiegels, Panoramadak, lederen sportstuurwiel met schakelpaddels, Parkeerhulp achter, Afneembare trekhaak)

  11. #10
    HarA1d's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    55
    Posts
    178
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: 18" velgen onder een A1?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Devorah Bekijk Berichten
    Ondanks ik nog een A4 heb, heb ik bijna 5 jaar ervaring met de 18" (225) en het bevalt mij tot op de dag van vandaag. Persoonlijk denk ik dat hij makkelijk onder de A1 kan zonder dat het zijn confort inboedt (rijdt wel minder zuinig!), alleen moet je je afvragen of je zulke grote sloffen onder zo'n klein autootje wilt. Ik heb het ook overwogen deze onder mijn A1 te laten monteren, maar ik heb er van af gezien en ga het met de 17" doen. Ik ben bang dat het anders een 'halve pooierbak' wordt. Zonde van de design.
    Daar heb je wel een punt, het moet wel een auto met wielen blijven en niet 4 wielen met dak. Onder mijn vorige VW Eos had ik ook 18" en dat was goed te doen, de A1 is echter een stukkie kleiner/lichter.
    Daarbij vind ik momenteel de 17" met sportonderstel al op het randje (qua comfort), maar dat is mijn gevoel, dus zal er waarschijnlijk wel vanaf zien.
    Indien het toch in m'n hoofd blijft zitten moet ik er anders gewoon eens mee gaan rijden. zoals hierboven al geopperd is.

    Dank voor de reacties tot zover.
    A1 1.4 TFSIAmbition Pro Line Business (Phantom Black)

  12. #11
    Juip's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    53
    Posts
    571
    Kudos
    24
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: 18" velgen onder een A1?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HarA1d Bekijk Berichten
    Daar heb je wel een punt, het moet wel een auto met wielen blijven en niet 4 wielen met dak. Onder mijn vorige VW Eos had ik ook 18" en dat was goed te doen, de A1 is echter een stukkie kleiner/lichter.
    Daarbij vind ik momenteel de 17" met sportonderstel al op het randje (qua comfort), maar dat is mijn gevoel, dus zal er waarschijnlijk wel vanaf zien.
    Indien het toch in m'n hoofd blijft zitten moet ik er anders gewoon eens mee gaan rijden. zoals hierboven al geopperd is.

    Dank voor de reacties tot zover.
    Ik vind persoonlijk dat de A1 "schreeuwt" om dikke wielen. Ik wilde persee 18" eronder.
    A1 1.6 TDI S-edition daytona grijs / rotordesign / panoramadak
    A3 8L 1.9 TDI bj 2001 (130)170 pk / 400 Nm

  13. #12

    Standaard Re: 18" velgen onder een A1?

    Sterker nog ik vond de foto's van laatst met 19" ook misschien net wel kunnen.

    Maar daarvoor merk ik wel dat je zelf al redelijk actief moet zijn in velgenland. Als ik dit voorstel aan een mede leaserijdende NL'er doen zijn de eerste woorden meteen iets met een meneer die Johnny heet en wordt de combinatie auto/velgen meteen vernoemd naar zijn beroep als leider van een groep vrouwen van lichte zeden.

  14. #13
    HarA1d's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    55
    Posts
    178
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: 18" velgen onder een A1?

    Wat dat aan gaat is het toch heerlijk dat smaken verschillen, rijden we i.i.g. niet allemaal ........................
    Laatst gewijzigd door HarA1d; 09-02-11 om 10:03.
    A1 1.4 TFSIAmbition Pro Line Business (Phantom Black)

  15. #14
    snowdude
    Guest

    Standaard Re: 18" velgen onder een A1?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 030 Bekijk Berichten
    Sterker nog ik vond de foto's van laatst met 19" ook misschien net wel kunnen.

    Maar daarvoor merk ik wel dat je zelf al redelijk actief moet zijn in velgenland. Als ik dit voorstel aan een mede leaserijdende NL'er doen zijn de eerste woorden meteen iets met een meneer die Johnny heet en wordt de combinatie auto/velgen meteen vernoemd naar zijn beroep als leider van een groep vrouwen van lichte zeden.
    Deze bedoel je waarschijnlijk "030" ...de A1 op 19inches en verlaagd. Moet zeggen staat hem goed.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  16. #15
    snowdude
    Guest

    Standaard Re: 18" velgen onder een A1?

    Vind de A1 S edition in Daytona grijs vragen om 19 inches....op de foto lijken ze klein in te diep in de wielkasten te liggen.

  17. #16
    HJR
    Guest

    Standaard Re: 18" velgen onder een A1?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snowdude Bekijk Berichten
    Deze bedoel je waarschijnlijk "030" ...de A1 op 19inches en verlaagd. Moet zeggen staat hem goed.
    ik vind het nu net een rolschaats... veel te grote velgen vind ik..... 18 duims en iets meer band staat hem denk ik beter

  18. #17
    XXXXXXX
    Guest

    Standaard Re: 18" velgen onder een A1?

    Wat wil je, auto met velg of velg met auto? T'is mijn smaak iig niet....

  19. #18
    HarA1d's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    55
    Posts
    178
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: 18" velgen onder een A1?

    Smaak oké, staat leuk in een showroom maar kan mij toch niet voorstellen dat zoiets nog lekker rijdt.
    Laatst gewijzigd door HarA1d; 23-02-11 om 07:06. Reden: Toalvout
    A1 1.4 TFSIAmbition Pro Line Business (Phantom Black)

  20. #19
    Juip's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    53
    Posts
    571
    Kudos
    24
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: 18" velgen onder een A1?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HarA1d Bekijk Berichten
    Smaak oké, staat leuk in een showroom maar kan mij toch niet voorstellen dat zoiets nog lekker rijdt.
    Ik rijd nu nog een A3 SB en heb er in de winter 17" onder liggen. In de zomer 19" en dat rijdt geweldig! veercomfort is natuurlijk iets minder maar dat valt mij reuze mee. 18" was voor mij iig estetisch een must onder mijn A1!
    A1 1.6 TDI S-edition daytona grijs / rotordesign / panoramadak
    A3 8L 1.9 TDI bj 2001 (130)170 pk / 400 Nm

  21. #20
    snowdude
    Guest

    Standaard Re: 18" velgen onder een A1?

    Het is zo persoonlijk wat men lekker vind rijden, 17, 18, of 19 of zelfs 20 inch onder zijn auto. Ik rij , denk al een jaartje of 8 alleen maar met 19 inch onder mijn auto's.
    De een vind het stuiteren en dan vind het weer lekker strak op de weg liggen.
    Maar bij de A1 hangt het ook van het model velg af denk ik. Er zijn zat 18 inch velgen die groter ogen en wat meer naar buiten staan.
    Zo vind ik de A1 op de foto met ASA velgen in 18 inch erg mooi. (wel weer verlaagd zoals je ziet)
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •