Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 76

Onderwerp: Brandstof verbruik A1/ 1.2?

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.162
    Kudos
    30
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Brandstof verbruik A1/ 1.2?

    Ik vraag me soms wel af of die schakelindicator gezond is voor de motor.
    Hij suggereert al om in 4e of 5e te rijden aan 1100rpm, op een lichte helling omhoog.
    Zelf vind ik het relaxt rijden, maar soms heb ik mijn bedenkingen over de 'gezondheid' hiervan voor de motor.
    Work hard, play hard.
    Q5 2.0TDI 2011
    Ex audi's : Audi 80, A8 D2,A3 8L, A4 B6, A1 8X, A6 C6, A3 8V

  2. #22
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: Brandstof verbruik A1/ 1.2?

    De s-tronics die ik meehad hebben ook zo'n eco modus in de BC, doet ie dan ook wat aan schakelmomenten ed.?

  3. #23
    kena's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    51
    Posts
    308
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Brandstof verbruik A1/ 1.2?

    Vandaag heb ik voor het eerst een langere rit (200 kilometer) gemaakt met de A1 1.2 TFSI. Hij haalde nu al 1:16 gemiddeld. Laat staan wanneer de auto goed is ingereden. Pas na 5.000 kilometer gaat het verbruik pas echt goede vormen aannemen. De A4 haalde op hetzelfde traject na tuning en inrijden 1:12 gemiddeld. Ik verwacht dat de A1 na tunen en inrijden zeker naar 1:18 moet kunnen.
    Laatst gewijzigd door kena; 11-04-11 om 18:44.
    Audi A1 Sport Edition 1.4 TFSI CoD S-tronic (Extra's: Zwarte dakbogen, Dark pakket, Bagage- en opbergpakket, Elektrisch inklapbare buitenspiegels, Panoramadak, lederen sportstuurwiel met schakelpaddels, Parkeerhulp achter, Afneembare trekhaak)

  4. #24

    Standaard Re: Brandstof verbruik A1/ 1.2?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door petric Bekijk Berichten
    Heb reeds 200KM op m'n dagteller staan maar mijn benzine meter beweegt niets.
    Sins ik van het tankstation ben weggereden geeft de boordcomputer 700KM aan echter is onveranderd ondanks de 200KM welke ik reeds gereden heb.

    Heb vervolgens nog eens getankt om te kijken of ik zo eventueel een indicatie kreeg m.b.t. het verbruik, € 5,70 was wat erbij ging, ltr prijs € 1,60.

    Iemand eventueel suggesties?
    Alvast bedankt.
    Even terug naar het eerste bericht van dit topic: de manier van tanken maakt ook uit. De tank heeft namelijk een expansieruimte. Tank je totdat het tankpistool de eerste keer afslaat dan zul je zien dat de benzinemeter wél eerder gaat zakken. Blijf je maar erbij proppen dan ben je de expansieruimte aan het vullen. Die zul je eerst weer leeg moeten rijden voordat de benzinemeter gaat zakken. Wil je dus het gemiddelde verbruik weten dan kun je dit beter over meerdere tankbeurten uitrekenen. Ikzelf kom met mijn 1.4 uit op 6,8L op 100km, gemiddeld over de eerste 3500km. En.... per tankbeurt reken ik dit opnieuw uit en het blijft nog steeds zakken. M.a.w. de inloopperiode is nog niet voorbij.
    Amb. 1.4 TFSI S-tronic 119gr. / Pro Line Bus. / phantomzw. pareleff. (dakbogen ook) / Audi Park. Syst. + / MMI Nav. + / Audi Sounds. / Vollautom. airco. / sportstuurwiel met schakelp. / bandensp.-controle / Xenon en LED-pakket buiten / dyn. onderstel

  5. #25
    Froghn's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Brandstof verbruik A1/ 1.2?

    Onze A1-1.2 doet na 1500km, 1:17.6. Hierbij de rit van Ingolstadt naar Hengelo (800km) en 700 km lokaal, 75% autosnelweg, rest stad.


  6. #26
    kena's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    51
    Posts
    308
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Brandstof verbruik A1/ 1.2?

    Vandaag 200 kilometer gereden op voornamelijk provinciale wegen. Een gemiddelde van 1:18,7. In het totaal zitten we nu op een gemiddelde van 1:16,5 bij bijna 750 kilometer.
    Audi A1 Sport Edition 1.4 TFSI CoD S-tronic (Extra's: Zwarte dakbogen, Dark pakket, Bagage- en opbergpakket, Elektrisch inklapbare buitenspiegels, Panoramadak, lederen sportstuurwiel met schakelpaddels, Parkeerhulp achter, Afneembare trekhaak)

  7. #27

    Standaard Re: Brandstof verbruik A1/ 1.2?

    Ik heb nu ook bijna een hele tank op de snelweg gereden. Ongeveer 560 km kunnen rijden en er moest 37 liter bij. Dan zit het gemiddelde op 1 op 15. Wel voor een 1.4 dan he. En ik heb nu ong 3700 km gereden. Heb wel het idee dat het steeds iets beter wordt...
    Gr Davitamontje A1 1.4 PLB S-Tronic xenon

  8. Ad
  9. #28
    cactus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    777
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Brandstof verbruik A1/ 1.2?

    nog 2 topics : voor 1.4 122 pk en 1.4 185 pk ??!!
    A4 Avant 1.8 TFSI S-line 210 pk
    voorheen : A1 1.4 TFSI 185 pk S-Edition // A4 B8 3.2 V6 Q Proline B limousine

  10. #29
    kena's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    51
    Posts
    308
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Brandstof verbruik A1/ 1.2?

    Vandaag even op en neer naar Amsterdam geweest +/- 120 kilometer met een gemiddelde van 1:19,5. De heenreis gewoon via de A2 (de A1 stond vast) 1:20 gereden! ;-D Terug via de A1 ging het gemiddeld 1:19 inclusief files. In het totaal dus 1:19,5.
    Audi A1 Sport Edition 1.4 TFSI CoD S-tronic (Extra's: Zwarte dakbogen, Dark pakket, Bagage- en opbergpakket, Elektrisch inklapbare buitenspiegels, Panoramadak, lederen sportstuurwiel met schakelpaddels, Parkeerhulp achter, Afneembare trekhaak)

  11. #30
    cactus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    777
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Brandstof verbruik A1/ 1.2?

    netjes hoor !! ik ben benieuwd wat mijn A1 straks gaat verbruiken.
    Allicht minder dan de A4 deed, met 1 op 6 niet echt zuinig hahaha
    A4 Avant 1.8 TFSI S-line 210 pk
    voorheen : A1 1.4 TFSI 185 pk S-Edition // A4 B8 3.2 V6 Q Proline B limousine

  12. #31
    kena's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    51
    Posts
    308
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Brandstof verbruik A1/ 1.2?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cactus Bekijk Berichten
    netjes hoor !! ik ben benieuwd wat mijn A1 straks gaat verbruiken.
    Allicht minder dan de A4 deed, met 1 op 6 niet echt zuinig hahaha
    Het schiet op voor je, he?! Nog maar 6 daagjes.
    Audi A1 Sport Edition 1.4 TFSI CoD S-tronic (Extra's: Zwarte dakbogen, Dark pakket, Bagage- en opbergpakket, Elektrisch inklapbare buitenspiegels, Panoramadak, lederen sportstuurwiel met schakelpaddels, Parkeerhulp achter, Afneembare trekhaak)

  13. #32
    cactus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    777
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Brandstof verbruik A1/ 1.2?

    ja, nou, het aftellen is begonnen.
    Morgen hoor ik wat mijn kenteken gaat worden enzo....we zitten in de R.., volgens de dealer
    We doen nu al 6 weken met 1 auto, wat ff aanpassen was zeg !!!
    A4 Avant 1.8 TFSI S-line 210 pk
    voorheen : A1 1.4 TFSI 185 pk S-Edition // A4 B8 3.2 V6 Q Proline B limousine

  14. #33
    Froghn's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard

    Vandaag getankt naa ruim 600km. Iets pittiger dit keer. Meer woonwerk, het nodige stadswerk en op en neer naar Roger Waters in Arnhem,
    Normaal heen na 0.00 uur terug met 140km op de teller. Al met al 1:16. En dat met continu de airco aan...pffff. Maar valt me mee.
    Laatst gewijzigd door Froghn; 23-04-11 om 23:02.

  15. #34
    kena's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    51
    Posts
    308
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Brandstof verbruik A1/ 1.2?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Froghn Bekijk Berichten
    ... dat met continu de airco aan...pffff. Maar valt me mee.
    Dat is de reden waarom ik zo blij ben met mijn panoramadak. De airco blijft uit! Dat scheelt weer enorm in het verbruik.

    Gisteren hebben we 100 kilometer gereden op voornamelijk 120 km/u snelweg. Dan merk je dat de A1 gaat 'slurpen'. Bij 100 km/u rijdt hij 1:19, maar bij 120 km/u rijd hij 1:15. Gemiddeld kwamen we op een nette 1:16,5 uit, omdat er stukken van 70 km/u in zaten.
    Laatst gewijzigd door kena; 24-04-11 om 08:53.
    Audi A1 Sport Edition 1.4 TFSI CoD S-tronic (Extra's: Zwarte dakbogen, Dark pakket, Bagage- en opbergpakket, Elektrisch inklapbare buitenspiegels, Panoramadak, lederen sportstuurwiel met schakelpaddels, Parkeerhulp achter, Afneembare trekhaak)

  16. #35

    Standaard Re: Brandstof verbruik A1/ 1.2?

    Dat merk ik met de A1 ook. 70 a 80 km/h zal de ideale afstelling zijn maar kom je erboven gaat de a1 meer verbruiken...
    Gr Davitamontje A1 1.4 PLB S-Tronic xenon

  17. #36
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: Brandstof verbruik A1/ 1.2?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kena Bekijk Berichten
    Dat is de reden waarom ik zo blij ben met mijn panoramadak. De airco blijft uit! Dat scheelt weer enorm in het verbruik.
    geloof daar maar niks van , open panoramadak geeft zo veel meer luchtweerstand dat je wellicht beter dak dicht en airco aan kan doen. Zijn legio onderzoeken naar geweest.

  18. #37
    kena's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    51
    Posts
    308
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Brandstof verbruik A1/ 1.2?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joris(snaak) Bekijk Berichten
    geloof daar maar niks van , open panoramadak geeft zo veel meer luchtweerstand dat je wellicht beter dak dicht en airco aan kan doen. Zijn legio onderzoeken naar geweest.
    Helaas. Het systeem bewijst het tegendeel. Je kunt in het efficiency programma van het BIS precies zien wat de gevolgen zijn van diverse acties als airco uit, dak open en dergelijke.
    Audi A1 Sport Edition 1.4 TFSI CoD S-tronic (Extra's: Zwarte dakbogen, Dark pakket, Bagage- en opbergpakket, Elektrisch inklapbare buitenspiegels, Panoramadak, lederen sportstuurwiel met schakelpaddels, Parkeerhulp achter, Afneembare trekhaak)

  19. #38
    Froghn's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard

    Vanmiddag maar een stukkie wezen tuffen. Met z'n tweeen in Duitsland, lekker rustig daar, volgens FIS 60km gemiddeld. In totaal 110 km. Cruise op 90km. Eenmaal weer thuis 1:19.6. Ramen dicht airco aan en veel anticiperen, dan kan het. Ik heb nu 2200km op de teller, benzine is gewoon shell 'fuel save'.
    Wie later remt is eerder thuis!

  20. #39
    kena's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    51
    Posts
    308
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Brandstof verbruik A1/ 1.2?

    Inmiddels na 1500 kilometer is het gemiddelde verbruik nog steeds 1:16,5. Ik verwacht dat het zal oplopen naar 1:17.
    Audi A1 Sport Edition 1.4 TFSI CoD S-tronic (Extra's: Zwarte dakbogen, Dark pakket, Bagage- en opbergpakket, Elektrisch inklapbare buitenspiegels, Panoramadak, lederen sportstuurwiel met schakelpaddels, Parkeerhulp achter, Afneembare trekhaak)

  21. #40
    Froghn's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard

    Moest zaterdag bij onze oosterburen wezen. 200km autobahn met de cruisecontrol op 150 mooi wat
    Kunnen testen. Onze A1 is de 3000km gepasseerd dus ik dacht kan wel wat harder nu.
    Loopt als een trein en met 26graden buiten bleef de airco aan en haalde ik precies 1:14. En dat
    Vind ik prima.
    Wie later remt is eerder thuis!

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •