Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Bluetooth verbinding valt vaak weg

  1. #1
    A1 Afslag 27's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    51
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A1

    Standaard Bluetooth verbinding valt vaak weg

    Hallo allemaal,

    Ik ben erg gek met m'n Bluetooth verbinding in de auto. Vooral het feit dat het volledig in de MMI is geïntegreerd.

    Alleen heb ik de laatste tijd erg vaak dat de verbinding met m'n telefoon lijkt weg te vallen. Het volgende gebeurt;
    - Ik stap in, de verbinding wordt gelegd en het adresboek is beschikbaar in het MMI.
    - Na 2-30 min geeft m'n telefoon de melding "!Verbinding met Audi MMI verbroken!"
    - Het adresboek is dan vaak nog steeds in het MMI aanwezig. Soms ook niet meer.
    - Wil ik dan gaan bellen, dan blijft de MMI erg lang staan op "Verbining maken". Dit lukt soms wel, soms niet.

    Ik heb een Nokia 2323C (mag nl geen camera op de gsm ivm m'n werk) en de Bluetooth staat altijd aan.

    Bij de dealer was ik (natuurlijk) de eerste met dit probleem bij een A1. Er werd geadviseerd om als test eens een ander toestel te gebruiken...
    Dus dat gaan we maar doen.

    Verder heb ik nummers in m'n gsm staan die ik niet terug kan vinden via het MMI systeem, dit terwijl alles op de sim van de gsm staat.


    Hebben jullie ook problemen met de Bluetooth verbinding en/of verschil in het MMI en GSM adresboek?

  2. #2
    Froghn's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    64
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Bluetooth verbinding valt vaak weg

    Ik heb dezelfde problemen gehad. Nadat de "headunit" is vervangen was het probleem opgelost.
    Schijnt bij bepaalde series radio nogal eens voor te komen.
    Wie later remt is eerder thuis!

  3. #3

    Standaard Re: Bluetooth verbinding valt vaak weg

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A1 Afslag 27 Bekijk Berichten
    Hallo allemaal,

    Ik ben erg gek met m'n Bluetooth verbinding in de auto. Vooral het feit dat het volledig in de MMI is geïntegreerd.

    Alleen heb ik de laatste tijd erg vaak dat de verbinding met m'n telefoon lijkt weg te vallen. Het volgende gebeurt;
    - Ik stap in, de verbinding wordt gelegd en het adresboek is beschikbaar in het MMI.
    - Na 2-30 min geeft m'n telefoon de melding "!Verbinding met Audi MMI verbroken!"
    - Het adresboek is dan vaak nog steeds in het MMI aanwezig. Soms ook niet meer.
    - Wil ik dan gaan bellen, dan blijft de MMI erg lang staan op "Verbining maken". Dit lukt soms wel, soms niet.

    Ik heb een Nokia 2323C (mag nl geen camera op de gsm ivm m'n werk) en de Bluetooth staat altijd aan.

    Bij de dealer was ik (natuurlijk) de eerste met dit probleem bij een A1. Er werd geadviseerd om als test eens een ander toestel te gebruiken...
    Dus dat gaan we maar doen.

    Verder heb ik nummers in m'n gsm staan die ik niet terug kan vinden via het MMI systeem, dit terwijl alles op de sim van de gsm staat.


    Hebben jullie ook problemen met de Bluetooth verbinding en/of verschil in het MMI en GSM adresboek?
    Om de een of andere rede transfereren niet alle nummers. Dat heb ik ook. Vaste nummers lijkt hij moeite mee te hebben. Zet je deze "vaste" nummers in je telefoon als "mobiel" doet hij het wel...SIM is bij mij helemaal leeg, anders kreeg ik een lijst die twee keer zo lang is. Jou probleem lijkt overigens op iets heel anders...
    Gr Davitamontje A1 1.4 PLB S-Tronic xenon

  4. #4

    Standaard Re: Bluetooth verbinding valt vaak weg

    Vanaf 28-04-2011 in bezit van een A1 maar nog geen normaal gebruik kunnen maken van de BT telefoonvoorbereiding (dealer kreeg een Nokia bij aflevering ook niet aangesloten), inmiddels al 2x bij de dealer geweest zonder succes. Tevens loopt gemiddeld 1x per dag mijn (muziek) sd kaart vast en is daarna onleesbaar, bij het opnieuw starten van de auto doet 'ie het vervolgens weer, tevens verdwijnen opgeslagen adressen voor navigatie en muziek, streamen is 1x gelukt (1min via iPhone). Heb nu een 3e afspraak en hoop dat het euvel snel wordt opgelost....

    Volgens de dealer werkt een iPhone 4 niet op de MMI van de A1 en schijnt een iPhone het MMI systeem in de A1 zelfs te ontregelen, vraag me dus af of hier iemand een iPhone werkend heeft op de A1 daar ik in de Q5 geen enkel probleem ondervind voor zowel mijn iPhone als de sd kaart die telkens vastloopt. Heb ook nog verschillende Nokia telefoons geprobeerd maar zonder succes.... soms connect die voor 5min, soms belt ie maar meestal niet....

    Dealer heeft het over een update van het MMI systeem maar dat de iPhone een probleem blijft....
    Audi A1 1.2T S-Edition [Daytona 2011]
    Audi Q5 2.0T S-line S-tronic [Daytona 2010]

  5. #5
    XXXXXXX
    Guest

    Standaard

    Ik gebruik ook een iPhone 4 in de A1, heb op 1 keer na geen problemen gehad. (iPhone zelf bleek toen een gewone update nodig te hebben)


    Sent from my iPhone using Tapatalk


  6. #6

    Standaard Re: Bluetooth verbinding valt vaak weg

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xander15 Bekijk Berichten
    Ik gebruik ook een iPhone 4 in de A1, heb op 1 keer na geen problemen gehad. (iPhone zelf bleek toen een gewone update nodig te hebben)


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Bedankt voor de snelle reactie, vond het al vreemd dat een iPhone niet zou werken.
    Audi A1 1.2T S-Edition [Daytona 2011]
    Audi Q5 2.0T S-line S-tronic [Daytona 2010]

  7. #7
    duckerd's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2007
    Posts
    65
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Bluetooth verbinding valt vaak weg

    ik heb ook een iphone maar dan de 3 en mijn vriendin ook,en op dit moment hebben we nog geen problemen gehad. Alleen dat het wel heel moeilijk was om de iphone met de MMI te koppelen.hij kon de iphones niet vinden.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Bluetooth verbinding valt vaak weg

    Ik heb ook al diverse keren gehad dat de bleutooth verbinding ineens weg was. Op mijn mobiele telefoon (Samsung) is die dan nog wel verbonden, maar in de auto geeft die aan dat er geen apparaten zijn gevonden.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •