Resultaten 1 tot 19 van de 19

Onderwerp: Vreemd gedrag radio

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    53
    Posts
    137
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A1

    Standaard Vreemd gedrag radio

    Ik heb wat vreemds met de radio van mijn businessline (Concert?) Vaak als ik van SD kaart naar Radio omschakel krijg ik geen geluid, of de SD kaart blijft gewoon doorspelen (terwijl dus de radio interface op het schermpje staat). Nog een keer omschakelen helpt meestal wel. Verder is het complete willekeur welke radio zender ingeschakeld wordt op dat moment. Het komt wel het meest voor als ik de auto net gestart heb en van SD naar radio overschakel. Het lijkt wel alsof hij de radiozender wil hebben die ik voorheen geselecteerd had, maar niet meer in het lijstje staat (bv. omdat ik buiten bereik ben, of omdat de RDS naam veranderd is omdat een ander programma draait. Zo heeft radio 3 soms 3FM, soms BNN, soms weer iets anders).

    Verder heb ik een map op de SD kaart gemaakt met ca 100 MP3s erin. Ik merk dat een aantal nummers heel vaak langskomen als ik die map selecteer om af te spelen. Volgens mij staat shuffle aan, dus ik verwacht een beetje random gedrag. Maar als ik op een ritje van een uur, 3x hetzelfde nummer voorbij zie komen vraag ik me wel af hoe random dat dan is.

    klinkt dit bekend bij de A1 rijders? Het is niet heel lastig, maar ik erger me er wel steeds aan.
    Audi A1 1.4 TFSi Stronic Amalfiwit/daytona grijs.

  2. #2
    A1 Afslag 27's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    51
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Vreemd gedrag radio

    Ik heb hetzelfde met dezelfde radio. Vlak na het starten, en vooral achterwaarts wegrijden, valt de radio soms een paar seconden stil. Ik heb het idee dat in werkelijkheid het systeem dan nog aan het opstarten is. Een collega van mij heeft een nieuwe Peugeot waarvan de achteruitrij sensoren het niet altijd doen vlak na starten vd auto.... Ook omdat het systeem nog aan het opstarten is. Heb ik toch liever dat de radio even stil is :-)

    Het niet van radio naar media schakelen (of andersom) heb ik ook 2x gehad. Na nog een keer drukken doet ie het dan wel. Onder welke omstandigheden dit gebeurde weet ik niet meer.

    Ik stoor mij er niet aan... Ik zie het als een gevolg van het rondrijden met een halve PC aan boord :-)

    Groet,
    Marco

  3. #3

    Standaard Re: Vreemd gedrag radio

    Hier kan ik mij helemaal in vinden. Als ik media op heb staan (de sd kaart dus) begint deze meteen te spelen als ik de auto start. Na een seconde of 5 a 10 valt de radio stil voor een seconde of 10-20 en daarna speelt de media vrolijk verder zonder stil te vallen. Dit heeft te maken met het opstarten van de mmi denk ik of het laden van de sd kaart, dat weet ik niet. Wel is het zo als ik van media naar radio overschakel dat soms de media gewoon door blijft spelen. Een keer extra om switchen heeft meestal wel het goede effect...Stoor me er niet zo heel erg aan, maar het is eigenlijk niet goed...
    Gr Davitamontje A1 1.4 PLB S-Tronic xenon

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    53
    Posts
    137
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Vreemd gedrag radio

    Ik stoor me er wel aan. Komt misschien omdat ik zelf software schrijf. Het doet toch af aan de ervaring.
    Audi A1 1.4 TFSi Stronic Amalfiwit/daytona grijs.

  5. #5

    Standaard Re: Vreemd gedrag radio

    Radio en navigatie is het enige wat het bij mij wel doet, muziek via SD kaart heeft het nog niet langer dan 15min gedaan, connectie met (5) verschillende mobieltjes nooit langer dan 2min gebeld en het streamen van muziek heb ik nog nooit werkend gezien. Ben al 4x langs de dealer geweest maar zij weten ook niet wat er aan de hand is, inmiddels heeft mijn dealer een bestand opgestuurd en advies aan Pon gevraagd.

    Het uitvallen van het geluid na starten heb ik ook (als ie het doet), in de andere (MMI+) heb ik dit nog nooit gehad, werken alle (5) mobieltjes en muziek via SD kaarten. Het lijkt alsof het systeem zichzelf reset, opgeslagen adressen/telefoonnummers verdwijnen als sneeuw voor de zon...
    Audi A1 1.2T S-Edition [Daytona 2011]
    Audi Q5 2.0T S-line S-tronic [Daytona 2010]


  6. #6
    XXXXXXX
    Guest

    Standaard Re: Vreemd gedrag radio

    Hier toch helemaal geen problemen: SD-Kaart doet het prima, Iphone aansluiting werkt perfect, ipod functie van Iphone via streamin, helemaal top!

  7. #7

    Standaard Re: Vreemd gedrag radio

    Bekend euvel. De mijne doet het ook. Ik stoor me er niet vreselijk aan.
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Vreemd gedrag radio

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KRS Bekijk Berichten
    ...inmiddels heeft mijn dealer een bestand opgestuurd en advies aan Pon gevraagd.
    a.s. maandag wordt mijn regelapparaat vervangen en hoop dat het MMI-euvel dan voorgoed is opgelost.
    Audi A1 1.2T S-Edition [Daytona 2011]
    Audi Q5 2.0T S-line S-tronic [Daytona 2010]

  10. #9
    Juip's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    53
    Posts
    571
    Kudos
    24
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Vreemd gedrag radio

    Ik heb geen problemen. Alles werkt zoals het zou moeten. Iphone streamen via bluetooth ook geen probleem. Random afspelen ook geen probleem.
    A1 1.6 TDI S-edition daytona grijs / rotordesign / panoramadak
    A3 8L 1.9 TDI bj 2001 (130)170 pk / 400 Nm

  11. #10
    klaasvanw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    34
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Vreemd gedrag radio

    Hier ook geen problemen wat dit betreft, gebruik SD-kaart en Android phone via Bluetooth muziek streamen. Nog geen problemen gehad, switchen ook geen probleem.

    Het enige waar ik tegen aan loop: bij het afspelen van de telefoon via Bluetooth, en de muziek wordt onderbroken door dat de telefoon gaat, dan gaat de muziek soms niet vanzelf verder na het beëindigen van het gesprek. Dit is alleen in de auto. Lijkt er op dat het commando vanaf de MMI niet goed door komt op de telefoon.
    Stoor me er verder niet aan.

  12. #11

    Standaard Re: Vreemd gedrag radio

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door KRS Bekijk Berichten
    a.s. maandag wordt mijn regelapparaat vervangen en hoop dat het MMI-euvel dan voorgoed is opgelost.
    Mijn probleem is opgelost ...alsof 'ie voor de 2e keer is afgeleverd Bellen/streamen met een iPhone 4 is geen enkel probleem, apparaat is bij aflevering niet goed geweest.
    Audi A1 1.2T S-Edition [Daytona 2011]
    Audi Q5 2.0T S-line S-tronic [Daytona 2010]

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    53
    Posts
    137
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Vreemd gedrag radio

    Dus bij de mensen die geen probleem hebben valt de muziek ook niet uit na de eerste 10 sec? Om dan na een paar sec weer vrolijk door te spelen?
    Audi A1 1.4 TFSi Stronic Amalfiwit/daytona grijs.

  14. #13
    XXXXXXX
    Guest

    Standaard Re: Vreemd gedrag radio

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zonoskar Bekijk Berichten
    Dus bij de mensen die geen probleem hebben valt de muziek ook niet uit na de eerste 10 sec? Om dan na een paar sec weer vrolijk door te spelen?
    komt mij niet bekend voor....

  15. #14
    Carpediem's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Posts
    2.612
    Kudos
    45
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Vreemd gedrag radio

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door xander15 Bekijk Berichten
    komt mij niet bekend voor....
    Bij mij doet hij het ook perefect!
    A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--

  16. #15

    Standaard Re: Vreemd gedrag radio

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zonoskar Bekijk Berichten
    Dus bij de mensen die geen probleem hebben valt de muziek ook niet uit na de eerste 10 sec? Om dan na een paar sec weer vrolijk door te spelen?
    Dit is bij mij wel zo, alleen doet hij dat als ik muziek draai van de SD kaart. Volgens mij heeft het te maken met het laden van de kaart, is dit bij anderen niet dan!
    Gr Davitamontje A1 1.4 PLB S-Tronic xenon

  17. #16
    cactus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    777
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Vreemd gedrag radio

    bij mij hetzelfde - kortstondige stilte vlak na de start enkel bij sd-kaart gebruik... de rest speelt zonder deze stilte
    A4 Avant 1.8 TFSI S-line 210 pk
    voorheen : A1 1.4 TFSI 185 pk S-Edition // A4 B8 3.2 V6 Q Proline B limousine

  18. #17
    StefanA1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Vreemd gedrag radio

    Zelf geen problemen hiermee.. Hoeveel GB zijn jullie SD kaarten? Mij is bij de Dixons verteld dat te grote kaarten niet/slecht gaan werken, omdat het systeem dan te lang moet denken cq. lezen.. Zelf gebruik ik nu een SD kaart van 8GB..
    Audi A1 S Edition 1.2 (Phantomzwart Pareleffect)

  19. #18

    Standaard Re: Vreemd gedrag radio

    Ja hoor, volkomen normaal en ook wel verklaarbaar.Hij heeft nog wat in het geheugen staan waarvan hij begint te spelen, om daarna de kaart weer te gaan lezen na de start. Dit verklaart die paar seconden stilte.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door davitamontje Bekijk Berichten
    Dit is bij mij wel zo, alleen doet hij dat als ik muziek draai van de SD kaart. Volgens mij heeft het te maken met het laden van de kaart, is dit bij anderen niet dan!
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  20. #19
    A1 Afslag 27's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    51
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Vreemd gedrag radio

    Ik heb wel het "probleem" en een kaartje van maar 2 GB...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •