Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 47

Onderwerp: Welke winterbanden op de A1?

  1. #21
    Sepster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    52
    Posts
    562
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Welke winterbanden op de A1?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peterkr Bekijk Berichten
    Ik heb de set die ik had gekocht geprobeerd 195-65-15 zou te groot zijn, ze passen perfect lopen nergens aan en met snelheid geeft kmteller zelfde aan als gps op tomtom.
    Kan dus wel wielkasten zijn goed gevuld maar geen problemen.

    Je zou er van uit kunnen gaan dat je tom tom acurater is dan je teller...das een mooie meevaller voor je in dat geval ,ondanks dat de theoretische cijfers je wat anders voorspiegelen ...en de wiekastjes zijn idd mooi gevuld ! niet verkeerd .

    Ook zeker een knappe velg die borbet ! ...Vind je je huidige 18 inch te stug dan icm het s line onderstel ?? ..ik rij zelf ook in de zelfde maten en moet zeggen dat het mij wel mee valt ...en 18 inch staat natuurlijk erg goed dat even terzijde .
    Had je anders al overwogen om er een street comfort setje van kw onder te plaatsen ?,je kunt dan wat verlaagder rijden en nog comfortabeler als ik de berichten mag geloven ....dan kun je mooi door op de rotors....

    mvg sepster

  2. #22
    cactus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    777
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welke winterbanden op de A1?

    ik had al bij het samenstellen van de auto gekozen voor het sportonderstel ipv het s-line onderstel, omdat ik niet te stug wilde.
    Ik ben blij dat ik dat gedaan heb. De snelweg-km zijn prima maar elders voel je elke voegje, takje enz. met de 18".
    Daarbij nog eens de run flat banden en weg comfort.
    ga nooit zitten klooien met dat flesje vulmiddel bij een lekke band - band moet daarna worden vervangen !!!
    koop liever runflat of een doe-het-zelf-setje proppen voor de auto/motor.
    A4 Avant 1.8 TFSI S-line 210 pk
    voorheen : A1 1.4 TFSI 185 pk S-Edition // A4 B8 3.2 V6 Q Proline B limousine

  3. #23

    Standaard Re: Welke winterbanden op de A1?

    Voor een trip naar Oostenrijk hebben wij winterbanden. Nog was mij vraag of één set van hieronder ook onder de Audi A1 past. Iemand die mij hier antwoord op kan geven?

    225/55r17
    195/65r15
    205/55r16
    225/50r17
    205/55r16
    195/65r15
    185/60r15
    195/70r15
    195/50r15
    215/55r16
    185/65r14
    215/60r16
    225/65r16
    215/65r16
    175/65r14
    205/65r16
    185/60r14
    215/65R16

    Ik zie een reactie graag tegemoet!

  4. #24
    XXXXXXX
    Guest

    Standaard Re: Welke winterbanden op de A1?

    Ik zou je maar al te graag een antwoord geven, maar daar heb ik toch echt wat meer info voor nodig

    1. welke velgen heb je nu onder je A1 liggen
    2. wil je nieuwe velgen kopen?
    3. welke bandenmaat heb je nu?

    En stel je auto, en jezelf natuurlijk, even voor in het showroom gedeelte van dit forum. Dat vinden we hier wel zo leuk

  5. #25

    Standaard Re: Welke winterbanden op de A1?

    Op dit moment hebben we er 5-spaaks 17 inch onder liggen. Op martkplaats heb ik deze set gezien:
    http://link.marktplaats.nl/526679510

    Past deze? De ET waarde is hoger dan ik normaal tegen kom plus de 6j, hier zie ik normaal 5j. Iemand een antwoord hierop? Het zou mij ontzettend helpen!


  6. #26
    XXXXXXX
    Guest

    Standaard Re: Welke winterbanden op de A1?

    Kan niet met zekerheid zeggen of ze passen, maar ik heb een vermoede van niet.
    Ik weet niet wat je budget is en waar je precies woont, maar het loont vaak ook wel om even naar de duitse dealer te rijden en daar een set "komplet-rader" te halen. Voor 210 euro heb je daar band + (lichtmetalen)velg. 185/60 R15 88H XL im 5-Arm-Pin-Design
    Voor 20 euro extra heb je ze zelfs in 16"

  7. #27
    peterkr's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Posts
    403
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B.Hofman Bekijk Berichten
    Op dit moment hebben we er 5-spaaks 17 inch onder liggen. Op martkplaats heb ik deze set gezien:
    http://link.marktplaats.nl/526679510

    Past deze? De ET waarde is hoger dan ik normaal tegen kom plus de 6j, hier zie ik normaal 5j. Iemand een antwoord hierop? Het zou mij ontzettend helpen!
    Ja dit past wel, blader iets terug hier en zie de mijne met deze maat.
    Ik zie dat je het over 6j hebt , ik weet zo niet wat de mijne zijn maar wel 195-65-15 et 38 maar ik heb geen problemen er mee rijd goed.

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Laatst gewijzigd door peterkr; 02-02-12 om 18:41.
    VW golf 7 GTD tornado rood met Oettinger velgen.
    Audi Cabriolet 2.6 V6 met hardtop.

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    45
    Posts
    40
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Welke winterbanden op de A1?

    Voor degene die op het punt staan om winterbandjes aan te gaan schaffen, wellicht handig om te lezen wat ik zojuist heb meegemaakt.
    Net even bij de Audidealer geweest. Daar lag een mooi setje winterbanden (185/60/15) op LM velg voor de prijs van (houdt je vast) €1140,- (excl bouten). Op stalen velg was het €800 en een beetje. Ik heb exact dezelfde LM velgen met banden gekocht bij Autobandenmarkt voor €605,-, inclusief bouten. Ok ok, er zit niet het audi logo op de velgen... Maar om daar nou ruim €500,- voor te betalen vind ik persoonlijk toch wat veel....
    Succes met je overweging!

  10. #29
    Jacob Lamberts's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Posts
    795
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Welke winterbanden op de A1?

    Normaal rij ik op 18" bij de koop zat een nieuwe set winterbanden op stalen velg geen idee in welke maat de wielen staan nog steeds bij de Dealer
    t.z.t. zal ik wel een seintje krijgen om te wissellen
    ps,er komen geen doppen op dat lijkt echt niet brrrrr

    winter op zwart staal niks mis mee

    inmiddels de boel omgeruild naar winterbanden ik moet zeggen dat het een stuk lekkerder rijd
    er zit nu 15" onder klein... maar lijkt Rete stoer zo
    Laatst gewijzigd door Jacob Lamberts; 08-11-12 om 10:23. Reden: wissel uitgevoerd

  11. #30
    JeroenV's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    43
    Posts
    164
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Welke winterbanden op de A1?

    Bij mij zitten winterbanden in het lease contract, dus in september al een afspraak gemaakt voor volgende week om te wisselen.
    Belt de bandenboer vandaag dat ze helemaal geen banden in die maat kunnen bestellen/leveren.
    Het gaat om 225/35/18 (rotor velgen). Iemand enig idee of dit klopt? Als ik op autobandenmarkt kijk staan ze daar inderdaad ook niet tussen, maar het lijkt mij toch heel vreemd dat die niet zouden bestaan.

    Heb de leasemaatschappij al gebeld, en die gaan nu op onderzoek uit. Hoor als het goed is morgen wat.

  12. #31
    Juip's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    53
    Posts
    571
    Kudos
    24
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JeroenV Bekijk Berichten
    Bij mij zitten winterbanden in het lease contract, dus in september al een afspraak gemaakt voor volgende week om te wisselen.
    Belt de bandenboer vandaag dat ze helemaal geen banden in die maat kunnen bestellen/leveren.
    Het gaat om 225/35/18 (rotor velgen). Iemand enig idee of dit klopt? Als ik op autobandenmarkt kijk staan ze daar inderdaad ook niet tussen, maar het lijkt mij toch heel vreemd dat die niet zouden bestaan.

    Heb de leasemaatschappij al gebeld, en die gaan nu op onderzoek uit. Hoor als het goed is morgen wat.
    Ik heb ook rotors eronder en ben blij dat deze de winter droog liggen. Ik heb een andere set 16" wielen met winterbanden. Complete set is goedkoper dan 18" bandjes in die maat, als ze er überhaupt al zijn. Zou de leasemaatschappij ook moeten weten ;-)
    A1 1.6 TDI S-edition daytona grijs / rotordesign / panoramadak
    A3 8L 1.9 TDI bj 2001 (130)170 pk / 400 Nm

  13. #32
    JeroenV's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    43
    Posts
    164
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Welke winterbanden op de A1?

    Vandaag terug gebeld door de leasemij, en ik ga een set 17" velgen met winterbanden krijgen.
    Ook zij geven aan dat er uberhaupt geen winterbanden in die maat worden gemaakt, dus dan is het een makkelijke keuze.

  14. #33
    JeroenV's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    43
    Posts
    164
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Welke winterbanden op de A1?

    Vandaag weer gebeld, maar blijkbaar zijn 17" ook niet te krijgen. Nu wordt dus de officiële set bij Audi besteld, welke 16" is.
    Kost dus ff moeite, maar uiteindelijk is het geregeld.

  15. #34
    Jacob Lamberts's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Posts
    795
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Welke winterbanden op de A1?

    zomer banden 225/35/18
    winter banden 185/60/15
    laat de sneeuw nu maar komen
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  16. #35

    Standaard Re: Welke winterbanden op de A1?

    Hier ook een tweede set originele 17" Quattro (S-Line) velgen bij de dealer besteld. Ik heb de Conti WinterContact TS830 laten monteren. Volgende week maar laten monteren.
    » E-Tron Quattro Advanced ιι Pro Line S » A1 SB 1.4 TFSI S-Tronic ιι Pro Line S » OEM Ross-Tech VCDS »
    ————————————————————————

  17. #36
    JeroenV's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    43
    Posts
    164
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Welke winterbanden op de A1?

    Zo, de winterbanden zitten er onder. Wel even wennen qua aangezicht

  18. #37

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q2

    Standaard Re: Welke winterbanden op de A1?

    Hé mensen,

    Allereerst het beste voor het nieuwe jaar!

    Al eerder startte ik een topic over mijn ervaringen met mijn 15 inch winterbanden, maar kreeg geen reactie. Ik zie dat er hier verschillende mensen met 15 inch banden rijden dus probeer ik het hier nog een keer.
    Sinds ik met deze maat winterbanden rij lijken sommige verkeersdrempels/ afremmers te hoog voor m'n a1, ook al pas ik mijn snelheid aan, met enige regelmaat knal ik op deze verhogingen, is steeds weer schrikken en bovendien niet echt bevordelijk voor mijn bumper(?) of wat dan ook het wegdek raakt.
    Ik lees hier van niets over terug, het lijkt me vreemd dat niemand dezelfde problemen heeft?

    Bedankt, Nick

  19. #38
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke winterbanden op de A1?

    Ook 185/60/15 of een afwijkende hoogtemaat?
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  20. #39

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q2

    Standaard Re: Welke winterbanden op de A1?

    Ja, idd, 185/60/R15. Normaal rij ik met 17 inch banden, ik weet niet of dat veel verschil in hoogte maakt of dat door de vering van de banden de auto net wat meer doorzakt?

  21. #40
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke winterbanden op de A1?

    Ff downloaden en kun je hier zien hoe t zit met omtrek tov zomerset volgens mij?!

    http://www.audiforum.nl/forum/downlo...?do=file&id=26
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •