Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 47

Onderwerp: Welke winterbanden op de A1?

  1. #1
    A1 Afslag 27's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    51
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A1

    Standaard Welke winterbanden op de A1?

    Al jaren rijdt ik op winterbanden en wil ook een set aanschaffen voor de A1. Helaas staat deze niet op een echte doorsnee bandenmaat. Nu passen er verschillende maten op, maar bij winterbanden lees ik altijd "hoe smaller, hoe beter" (maximale kg/cm2) Daarnaast vindt ik de auto nu met regen al best heftig reageren op grote plassen, een stuk gevoeliger voor aquaplaning dan m'n vorige A3.

    Deze twee dingen samen wil ik gaan voor de 185-60-R15 of anders de 195-50-R16 maar niet breder.
    Uiteraard wil ik wel goede banden voor een goede prijs.

    Via de dealer komt er een Audi Winterset beschikbaar maar kan er nog niet achter komen welke banden daar op zitten.
    Heeft iemand hier op het forum al een en ander uitgezocht?

    PS; de discussie over wel of geen winterbanden wil ik hiermee niet aanslingeren :-)

    Groet,
    Marco

  2. #2
    XXXXXXX
    Guest

    Standaard Re: Welke winterbanden op de A1?

    Ik ben ook opzoek naar een setje winterbanden. Ik heb alleen al een setje velgen liggen waar ze op kunnen: de Audi CP2, 215/40 R17
    Aangezien deze maat niet al te vaak voorkomt is de keuze in winterbanden nog beperkt. De enige merken, voor zover ik weet, die deze maat aanbieden zijn Bridgestone en Dunlop. Maar er zit een verschil van 90 euro per band tussen deze twee merken!!

  3. #3
    cactus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    777
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welke winterbanden op de A1?

    ik heb nu de 225/35/18 banden en geen last van aquaplanning - eerder geen zicht wat me ertoe dwingt de snelheid te verlagen.
    Ik ga geen winterbanden kopen ... gewoon rijgedrag aanpassen aan de omstandighedenis mijn devies. Dan maar wat later aankomen of eerder weggaan.
    Al heb ik nog geen sneeuwervaring met de A1 .. we zullen zien
    A4 Avant 1.8 TFSI S-line 210 pk
    voorheen : A1 1.4 TFSI 185 pk S-Edition // A4 B8 3.2 V6 Q Proline B limousine

  4. #4
    duckerd's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2007
    Posts
    65
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke winterbanden op de A1?

    kijk hier maar eens

    http://bm-onderdelenshop.nl/

  5. #5
    A1 Afslag 27's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    51
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Welke winterbanden op de A1?

    Ik heb vandaag eens contact gehad met de dealer. Audi heeft nu een directset beschikbaar voor de A1. Aangezien er vast meer mensen in geïnteresseerd zijn hierbij de prijzen van de Audi velgensets;

    - 185-60 15" op staal met Continental TS 800 €713
    - 185-60 15" op lichtmetaal met Continental TS 800 €981

    Beide sets zijn ook te verkrijgen met de Continental TS 830. Heb (en had) deze banden en bevallen goed. Kwamen vorig jaar als beste uit de tests.

    - 185-60 15" op staal met met Continental TS 830 €808
    - 185-60 15" op lichtmetaal met Continental TS 830 €1157

    Daarnaast zag ik op de site van de ANWB dat de winterbandentest van 2011-2012 vanaf overmorgen (22 sept) op hun site staat.
    Allemaal succes met de keuze. Ik ga ook verder met het uitzoeken...

    Groet,
    Marco


  6. #6
    cactus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    777
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welke winterbanden op de A1?

    15 inch hahaha
    A4 Avant 1.8 TFSI S-line 210 pk
    voorheen : A1 1.4 TFSI 185 pk S-Edition // A4 B8 3.2 V6 Q Proline B limousine

  7. #7

    Standaard Re: Welke winterbanden op de A1?

    De complete Audi winterbanden catalogus:
    http://www.google.nl/url?sa=t&source...4U_UAmRbLpjz_Q

    Ik heb de "Win 357D" besteld (met Dunlop banden, kwamen beter uit de testen dan Continental).
    Laatst gewijzigd door Medronho; 25-09-11 om 14:59.
    Amb. 1.4 TFSI S-tronic 119gr. / Pro Line Bus. / phantomzw. pareleff. (dakbogen ook) / Audi Park. Syst. + / MMI Nav. + / Audi Sounds. / Vollautom. airco. / sportstuurwiel met schakelp. / bandensp.-controle / Xenon en LED-pakket buiten / dyn. onderstel

  8. Ad
  9. #8
    A1 Afslag 27's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    51
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Welke winterbanden op de A1?

    Ik heb na wat zoekwerk de winterwielen besteld bij ATU. Dit is een duitse automaterialenfirma met ook wat vestigingen in NL [ www.atu.nl ] en zijn zeker niet duur.

    Ik heb daar de Continental TS800 185-60-15 op stalen velgen besteld voor de totaalprijs van €515.

    Voor diegene die heeft gereageerd, bedankt voor jullie input!
    Laatst gewijzigd door A1 Afslag 27; 29-09-11 om 20:19.

  10. #9
    Adriaanv's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Posts
    231
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Welke winterbanden op de A1?

    Ik heb een extra set 17 inchers (origineel Audi) gekocht en daaromheen komen vredestein giugiaro wintrac xtreme banden in de originele maat

  11. #10
    jeuvie
    Guest

    Standaard Re: Welke winterbanden op de A1?

    185-60 15" op lichtmetaal met Continental TS 830 € 606,- bij Profile

  12. #11
    A1 Afslag 27's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    51
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Welke winterbanden op de A1?

    Het wordt dan toch een keer kouder dus vanmorgen de bandjes maar eens gemonteerd.. Je ziet bijna geen verschil :-) Wel merk je het met rijden, veel meer comfort. Wat natuurlijk weer logisch is van 215-40-17 naar 185-60-15 banden.

    CIMG8439.jpg

    Het scheelt nog dat alles egaal zwart is... Misschien maken wieldoppen het geheel nog wat mooier maar ik vindt wieldoppen zo goedkoop (wat ze natuurlijk ook zijn :-))
    Zit te denken aan de volgende model... zal dat staan??



    Groet,Marco
    Laatst gewijzigd door A1 Afslag 27; 12-11-11 om 20:17.

  13. #12
    DRAGONWAGON's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    59
    Posts
    64
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke winterbanden op de A1?

    Marco,

    Dopjes blijven natuurlijk dopjes, maar mijn mening is dat het er een stuk verzorgder uit zal zien dan de kale stalen wielen.....maar da's natuurlijk mijn mening.

    John. (BTW: mooie A1 heb je!!)

  14. #13
    Sepster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    52
    Posts
    562
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Welke winterbanden op de A1?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A1 Afslag 27 Bekijk Berichten
    Al jaren rijdt ik op winterbanden en wil ook een set aanschaffen voor de A1. Helaas staat deze niet op een echte doorsnee bandenmaat. Nu passen er verschillende maten op, maar bij winterbanden lees ik altijd "hoe smaller, hoe beter" (maximale kg/cm2) Daarnaast vindt ik de auto nu met regen al best heftig reageren op grote plassen, een stuk gevoeliger voor aquaplaning dan m'n vorige A3.

    Deze twee dingen samen wil ik gaan voor de 185-60-R15 of anders de 195-50-R16 maar niet breder.
    Uiteraard wil ik wel goede banden voor een goede prijs.

    Via de dealer komt er een Audi Winterset beschikbaar maar kan er nog niet achter komen welke banden daar op zitten.
    Heeft iemand hier op het forum al een en ander uitgezocht?

    PS; de discussie over wel of geen winterbanden wil ik hiermee niet aanslingeren :-)

    Groet,
    Marco
    Dag Marco ,...ik vindt het zeker wel een goed topic ,en aangezien er zoveel prijsverschillen zitten in de setjes ,zeker interessant om de ervaringen met anderen te delen ,en om de kwaliteiten van de banden te bespreken ...dit is mijn eerste auto waarbij ik overweeg om een setje winterbanden aan te schaffen ,ondanks dat ik in principe nooit echt problemen heb gehad met de gladheid omdat ik doorgaans gewoon de snelheid en rijstijl daarop aanpaste ...en dat ging tot op heden altijd goed ...maar toch ,...meer grip onder gladde omstandigheden is nooit verkeerd ,en je bespaard je mooie lm velgen een hoop rotzooi ....en das ook wat waard ..

    Nog even iets over bredere banden icm sneeuw ,..ik rij zelf dagelijks een transporter t5 met 19 inch velgen en 255 banden ,met"zomer banden" ...en twee jaar terug, toen er voor het eerst echt flinke sneeuw viel ,dacht ik bij mezelf ....foute boel !...dat word een glijpartij met die brede banden ....niets was minder waar ...ik heb in dat jaar en het afgelopen jaar niet 1 keer vast gezeten of grip verloren, (uiteraard rustig rijden ) dat ging boven verwachting ...wellicht dat het gewicht van de t5 ook meespeelt ,ca2500 kg ,maar toch ,......


    mvg sepster

  15. #14

    Standaard Re: Welke winterbanden op de A1?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sepster Bekijk Berichten
    Nog even iets over bredere banden icm sneeuw ,..ik rij zelf dagelijks een transporter t5 met 19 inch velgen en 255 banden ,met"zomer banden" ...en twee jaar terug, toen er voor het eerst echt flinke sneeuw viel ,dacht ik bij mezelf ....foute boel !...dat word een glijpartij met die brede banden ....niets was minder waar ...ik heb in dat jaar en het afgelopen jaar niet 1 keer vast gezeten of grip verloren, (uiteraard rustig rijden ) dat ging boven verwachting ...wellicht dat het gewicht van de t5 ook meespeelt ,ca2500 kg ,maar toch ,......


    mvg sepster
    Ik heb toch iets minder goede ervaringen met 1860kg op 20inch (255 breed), grip bij wegrijden (quattro) geen enkel probleem, maar als je bij het remmen eenmaal gaat glijden... blijf je glijden... Wat ik met lichtere auto's en smallere banden niet of veel minder heb ervaren.
    Audi A1 1.2T S-Edition [Daytona 2011]
    Audi Q5 2.0T S-line S-tronic [Daytona 2010]

  16. #15
    peterkr's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Posts
    403
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Welke winterbanden op de A1?

    Mijn a1 staat op 215-40-17 en ik dacht ik ga winterbanden kopen 15 inch, mooi setje gevonden van een jaar oud met 4x 8mm vredestein snowtrac3 voor mooi prijsje opgehaald en zie ik nu dat ik een te hoge banden serie heb grrrrrrrrrrr ik was er stelig van overtuigd van 215 17 naar 15 is 195-65-15! fout moet ik 50 of 55 serie hebben
    Zal het nu veel uitmaken voor de auto of alleen snelheids aanduiding op teller?
    VW golf 7 GTD tornado rood met Oettinger velgen.
    Audi Cabriolet 2.6 V6 met hardtop.

  17. #16
    A1 Afslag 27's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    51
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Welke winterbanden op de A1?

    Snelheid word dan ruim 5% te laag weergegeven (kan dus net het verschil zijn tussen wel of geen snelheidsboete) Of je problemen krijgt met het aanlopen in de wielkasten zou ik echt niet weten. Denk ook even aan of je sneeuwkettingen gaat gebruiken met wintersport.
    Persoonlijk zou ik hier niet mee lopen klooien en de banden weer op marktplaats zetten. Dit soort banden kom je altijd vanaf (spreek uit ervaring), zeker als er straks een keer sneeuw ligt. Succes ermee!

  18. #17
    Adriaanv's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Posts
    231
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Welke winterbanden op de A1?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A1 Afslag 27 Bekijk Berichten
    Snelheid word dan ruim 5% te laag weergegeven (kan dus net het verschil zijn tussen wel of geen snelheidsboete) Of je problemen krijgt met het aanlopen in de wielkasten zou ik echt niet weten. Denk ook even aan of je sneeuwkettingen gaat gebruiken met wintersport.
    Persoonlijk zou ik hier niet mee lopen klooien en de banden weer op marktplaats zetten. Dit soort banden kom je altijd vanaf (spreek uit ervaring), zeker als er straks een keer sneeuw ligt. Succes ermee!
    Verschil moet kunnen denk ik. Een collega heeft 225-40-18 winterbanden om zijn 18 inch rotorwielen ipv standaard 225-35-18. Er loopt niets aan en rijdt perfect. Zelf wilde ik geen afwijkende bandenmaat en staat nu op deze wielen:

  19. #18
    Sepster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    52
    Posts
    562
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Welke winterbanden op de A1?

    Na een hele tijd aan het zoeken te zijn geweest ,heb ik toch een mooi setje velgen voor de winterbanden gevonden ,en nog voor een spot prijs ook dus dat was echt een mazzeltje ...het zijn velgen van team dynamics type arnage ..in hyper silver ...in 17 inch .(voor eventueel geinteresseerden ze hebben nog 1 setje liggen nieuw in doos voor € 300,- ..ze hebben ze ook nog in 18 inch maar dan zijn ze iets duurder )
    Het is dat ik deze tegen kwam anders was ik gegaan voor de rotor velgen want die spreken me ook zeer aan .
    Nu dus nog kijken naar een goed setje fatsoenlijke banden ,...maar dat valt me niet mee ..er zijn zo veel soorten ...het hoeven zeker niet de goedkoopste zijn maar ook niet de allerduursten een goede middenmoter dus ..zijn er mensen die goede ervaringen hebben met een 17 inch winterband ??? elke suggestie is welkom .
    nu es kijken of ik een foto kan plaatsen van de velg ..
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  20. #19
    cactus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    777
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welke winterbanden op de A1?

    nu de borbet LV5 17" met Kuhmo's winterbanden eronder ( als set gekocht) ... ben benieuwd, in ieder geval meer comfort t.o.v. de 18" rotor met conti's, ook mooier als geheel.
    Wanneer het bevalt koop ik nog zo'n set met zomerbanden en gaan de rotor's weg.
    Laatst gewijzigd door cactus; 13-12-11 om 23:04.
    A4 Avant 1.8 TFSI S-line 210 pk
    voorheen : A1 1.4 TFSI 185 pk S-Edition // A4 B8 3.2 V6 Q Proline B limousine

  21. #20
    peterkr's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Posts
    403
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Welke winterbanden op de A1?

    Ik heb de set die ik had gekocht geprobeerd 195-65-15 zou te groot zijn, ze passen perfect lopen nergens aan en met snelheid geeft kmteller zelfde aan als gps op tomtom.
    Kan dus wel wielkasten zijn goed gevuld maar geen problemen.
    Laatst gewijzigd door peterkr; 14-12-11 om 13:27.
    VW golf 7 GTD tornado rood met Oettinger velgen.
    Audi Cabriolet 2.6 V6 met hardtop.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •