Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Maximale bandenmaat op 17" velg

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Maximale bandenmaat op 17" velg

    Hoi allemaal,

    Even een vraag waar ik mee worstel. We zijn erg tevreden over onze (eigenlijk van mijn vrouw) A1.
    We hebben een 1.4 TFSI 122pk ambition met 17" velgen, lederen interieur en S-tronic. Tot op heden vanaf januari al ruim 21.000km erop zitten en al tot in Rome geweest. Ik blijf me verbazen dat zo'n kleintje zo comfortabel kan zijn op korte oneffenheden na.
    Ook over het uiterlijk zijn we tevreden, behalve recht van achteren bekeken. Dan vind ok hem wat ielig ogen.

    Daarom ben ik van plan om er wat bredere banden onder te laten zetten. De huidige maat is uit mijn hoofd: 215/17/45 maar zou er 235/17/45 onder willen.
    In ieder geval, hij moet van achteren wat dikker gaan ogen. Ik wil hem beslist niet verlagen of iets dergelijks.

    Heeft iemand van jullie een tip? Ik hoor het graag.

    Groeten,

    Mijnnaamishaas

  2. #2
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.789
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Maximale bandenmaat op 17" velg

    Gelet op je titel; De maat wordt beperkt door de afmetingen van je wielkast en de breedte van je velg. Meer logisch is het d eafrolomtrek iig ongeveer gelijk te houden. Bij 235 wordt het dan (gelet op jouw inschatting) 235-17/40 Bij iedere 20 mm erbij haal je 5% wanghoogte eraf als de velgdiameter gelijk blijft.
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •