Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 42

Onderwerp: A1; de verbeterpunten

  1. #21

    Standaard re: A1; de verbeterpunten

    Olieverbruik bij mijn 1.6TDI is prima. Heb nu de erste 30k beurt gehad en in de tussentijd ca 750ml bij gegooid. 500ml binnen de eerste 10k en in de laatste 20k maar 250ml
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  2. #22
    A1 Afslag 27's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    51
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A1

    Standaard re: A1; de verbeterpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sulley Bekijk Berichten
    Hey allemaal,

    "En las bij iemand die de velgen een rare maat banden vind hebben, ben ik helemaal met je eens, zou graag winter banden er op willen hebben van continetal maar die bestaan niet voor die velgen."
    Gr Sulley
    Continental heeft wel banden voor de A1, ik heb ze namelijk zelf ook.. Je moet alleen even zoeken onder de XL types (extra versterkte band). Meer info over types en prijzen staan wel onder het kopje "Winterbanden onder de A1" op dit forum.

    Succes met zoeken, je hebt nog 10 maand :-)
    mvg, Marco

  3. #23
    XXXXXXX
    Guest

    Standaard

    Ik heb ook gewoon conti winterbanden onder de A1.

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Leeftijd
    44
    Posts
    77
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: A1; de verbeterpunten

    Welke maat velgen heb je dan xander?
    Ik heb de standaard 16 inch velgen. En voor zover ik kan vinden zijn er geen winterbanden van conti voor.
    Maar hoop dat jij gelijk hebt dan heb ik nog iets aan de velgen in de toekomst.


    Gr Sulley

  5. #25
    XXXXXXX
    Guest

    Standaard re: A1; de verbeterpunten

    Hmm, nee ik heb 17". Uit mn hoofd 225/35 R17. Maar kan er iets naast zitten. Heeft de A1 verder niet dezelfde maat als bijv de polo met 16" ?


  6. #26

    Standaard re: A1; de verbeterpunten

    Nog een verbeterpuntje....Een lineaire benzine meter. Als deze op de helft staat kun je zeker weten echt niet meer de helft rijden. Of is dit bij alle audi's zo?
    Gr Davitamontje A1 1.4 PLB S-Tronic xenon

  7. #27
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard re: A1; de verbeterpunten

    dat is bij alle audi's zo, tenminste alle audi's die ik ooit gehad heb. 2 keer a3, V8 100 3 keer 200, s4, rs2; zijn allemaal te optimistisch als het wijzertje op de helft staat.

  8. Ad
  9. #28
    Juip's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    53
    Posts
    571
    Kudos
    24
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sulley Bekijk Berichten
    Welke maat velgen heb je dan xander?
    Ik heb de standaard 16 inch velgen. En voor zover ik kan vinden zijn er geen winterbanden van conti voor.
    Maar hoop dat jij gelijk hebt dan heb ik nog iets aan de velgen in de toekomst.


    Gr Sulley
    Ik heb 16" wintervelgen met Dunlop 195/50 sport 3D (wauw! ;-) winterbanden. Auto bij Pon gekocht en daar ook de winterset gehaald. Waarschijnlijk inderdaad geen conti. In die maat.
    A1 1.6 TDI S-edition daytona grijs / rotordesign / panoramadak
    A3 8L 1.9 TDI bj 2001 (130)170 pk / 400 Nm

  10. #29
    Aeins's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Leeftijd
    44
    Posts
    104
    Kudos
    18
    Auto
    Audi A1

    Standaard re: A1; de verbeterpunten

    Inderdaad die benzinemeter in de A1 is echt wel een puntje van kritiek. Al mijn VAG auto's hadden dit enigszins, maar ik kan nu gerust ruim 200km rijden terwijl de naald op "vol" staat. Vervolgens staat hij na nog eens 300km op de helft en dan na nog eens 100km is hij ineens leeg

    Benzine en watertemp metertjes zijn zoals bij alle VAG auto's allebei "fools gauges". Ik had bij mijn octavia een keer een VAGcom kabel eraan hangen terwijl de tempmeter op het dashboard netjes in het midden stond.. De werkelijke watertemperatuur was op dat moment nog maar 60 graden.

    Meer on topic:

    -In z'n 1 lijkt hij bij in bochten stapvoets af en toe licht te kraken bij het insturen (klinkt als een bakgeluid of een aandrijfas), maar is vermoedelijk nieuwigheid, ik kijk het even aan..
    -Mijn spiegelverwarming: Deze heb ik blijkbaar niet kom ik net achter.. Ik zie erg weinig in m'n spiegels 's ochtends en vind het belachelijk dat dit niet tot de standaarduitrusting behoort voor zo'n dure auto. De eerste de beste Panda heeft dat tegenwoordig al standaard. Wil je dit wel dan betaal je maar liefst 140 euro extra!
    -Ik mis ook een zonnebrilhouder, maar het dashboard kastje is groot genoeg om al mijn meuk in op te bergen en ik gebruik vaak één van de bekerhouders om m'n bril te stallen.
    -Ik moet wennen aan de Audi cruiseconrol. De eerste paar gaf ik grootlicht. Had liever knoppen op het stuur gehad ipv een extra "lampenstokje" die je kan verwarren met het echte "lampenstokje" ;-) Ik moet er wel bij vermelden dat de drive by wire aansturing van de cruisecontrol erg fijn werkt in de praktijk.. Niet zoals bij de Clio die af en toe in de war raakte en ineens gas gaf of inhield met grote stappen.
    -Tenslotte moet ik erg wennen aan het binaire gaspedaal en de ongevoelige, lichte koppeling. De koppeling is zo licht als een veertje (wat fijn is in files), maar is niet erg communicatief, dus je voelt niet waar het aangrijppunt zit..

    Maar al met al heel bij met deze auto. Het is de best sturende auto die ik ooit in mijn bezit heb gehad. Ik ga als een speer de bocht door en op droog wegdek is het bijna onmogelijk om hem uit te laten breken. Hij voelt erg solide en stabiel aan qua rij eigenschappen.
    Laatst gewijzigd door Aeins; 21-11-13 om 12:19.

  11. #30
    Adriaanv's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Posts
    231
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A1

    Standaard re: A1; de verbeterpunten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aeins Bekijk Berichten

    -Mijn spiegelverwarming: Deze heb ik blijkbaar niet kom ik net achter.. Ik zie erg weinig in m'n spiegels 's ochtends en vind het belachelijk dat dit niet tot de standaarduitrusting behoort voor zo'n dure auto. De eerste de beste Panda heeft dat tegenwoordig al standaard. Wil je dit wel dan betaal je maar liefst 140 euro extra!
    Staat je verstelknop wel in het midden, anders werkt ie inderdaad niet.

  12. #31
    Aeins's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Leeftijd
    44
    Posts
    104
    Kudos
    18
    Auto
    Audi A1

    Standaard re: A1; de verbeterpunten

    Yes, hij staat in het midden.. Ik heb de Admired uitvoering, die is gebaseerd op de Attraction uitvoering en die die heeft dit niet standaard :-)
    Dat is toe nu toe ook het enige wat ik echt mis 's ochtends..

  13. #32
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard re: A1; de verbeterpunten

    Ik mis trouwens hoogteverstelling voor de gordels. En het tankklepje is erg slecht.

    Daarnaast verzamelt zich moeilijk te verwijderen vuil onder het onderrandje van de (standaard) koplampen en veel vuil bij de achterlichten die achter de achterklep zitten. Vreemde constructie. Ook piepend dakraam, is een ander soort vet op gesmeerd (dus nu o.k.).

    Bij ons is de armsteun onder garantie vervangen (rammel) en is de beruchte distributieketting + waterpomp vervangen (garantie)..

    Olieverbruik (1.2 TFSI benzine) is 0 en verder een prima auto. Ondanks de genoemde puntjes (was ik niet gewend bij Audi) zeer tevreden over de A1.

  14. #33
    Jacob Lamberts's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Posts
    795
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A1

    Standaard re: A1; de verbeterpunten

    die armsteun heeft de garage niet kunnen verhelpen...ik wel
    aan de voorkant daar waar hij dichtklikt heb ik 2 piep kleine stickers geplakt net aan de zijkant nu kraakt er niks meer
    https://www.facebook.com/jacob.lamberts
    https://www.facebook.com/mijn.audi.a1

  15. #34
    Aeins's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Leeftijd
    44
    Posts
    104
    Kudos
    18
    Auto
    Audi A1

    Standaard re: A1; de verbeterpunten

    @meeuw:

    Idd, nu je het zegt: het tankklepje voelt aan alsof het van karton is gemaakt... Dat van een Dacia voelt nog steviger aan.

    Die randen onder de achterruit vallen me nu ook op. Ik verzamel na 2 weken al algen en blad..
    Er blijven ook bladeren tussen de motorkap en de zijschermen hangen, maar ik erger me er (nog) niet aan

    Wat ik mij afvraag: zijn die kettingproblemen bij nieuwe auto's inmiddels opgelost? Je zou zeggen dat VAG dit structureel verbeterd zou hebben, maar die van mij maakte van de week ook -nu al na 2000km- een vreemd geluid bij het starten.. Nou ja, we wachten maar af..

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    53
    Posts
    137
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A1

    Standaard re: A1; de verbeterpunten

    Armsteun is bij mij ook aan het kraken. Ik ga eens kijken of ik de oplossing van @apeldoornse kan gebruiken. En de knop van de MMI draait de verkeerde kant op. Ik ben er inmiddels min of meer aan gewent, maar ik draai nog wel af en toe de verkeerde kant op.
    Audi A1 1.4 TFSi Stronic Amalfiwit/daytona grijs.

  17. #36
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard re: A1; de verbeterpunten

    Armsteun is bij ons ook vervangen alsmede de handsfree Mic. Motorruimte blijft ook niet zo mooi schoon als bij andere audi's vind ik.
    Olieverbruik blijft na modificatie enigszins acceptabel. 1 liter op 6-8000 KM. Verder is het gewoon fijne auto als je alleen rijdt. Wel behoorlijk veel bandenherrie en windherrie boven de 120. Laatst bij een tripje door DL was 190 eigenlijk niet comfortabel meer door het lawaai. De a6 is dan nog muisstil.
    '01 rs4 641 ps

  18. #37
    Martin_'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    72
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: A1; de verbeterpunten

    Helemaal geen problemen.
    Auto van mijn vrouw (A1 Sportback, 1.4TFSI, Proline S),
    die we ook wel eens pakken om wat langere stukken mee te rijden ipv de A4.
    Ligt goed op de weg (18" Rotor velgen), stil, sportief en uitstekende afwerking.
    Een aanrader.
    Audi A4 (B9) / Limousine / 252pk / Quattro / Sport Proline S / 19" PQI / Daytona

  19. #38

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    112
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard re: A1; de verbeterpunten

    Zoals anderen ook al aangeven vind ik de S-Tronic echt te lui in de D. In de S weigert ie bijna te schakelen... Ook niet echt fijn. Dus ik help 'm regelmatig met de flippers.

    Verder mis ik een voetenplankje aan de linkerkant, voor de luie automaatvoet. En het interieur is niet heel goed ingesteld op dat Bose pakket. Er wil nog wel eens wat trillen!

  20. #39
    Aeins's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Leeftijd
    44
    Posts
    104
    Kudos
    18
    Auto
    Audi A1

    Standaard re: A1; de verbeterpunten

    Het gekke is: mijn gordels zijn wel in de hoogte verstelbaar, terwijl die van mij op de absolute basisversie gebaseerd is. Blijkbaar hebben ze dat 'probleempje' bij Audi wel aangepakt. Nu de verwarmbare spiegels nog.

    En inderdaad, nu je het zegt: die MMI-knop die verkeerd om draait is inderdaad een beetje een misser, maar dat went ook wel weer.

    Als extra pluspuntje wil ik nog wel even kwijt: de 1.2 TSI loopt als een trein. Het is een erg levendig blokje dat een lekkere rauwe roffel produceert. Met verhoogde turbodruk doet de auto denken aan wat oudere GTI'tjes met zo'n lekkere rauwe motor (zoals de peugeot 205 GTI). Hij is ook ongeveer even snel :-)

  21. #40
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: A1; de verbeterpunten

    Mijn gordels (sportback modeljaar 2013) is weer niet in hoogte verstelbaar. Maar vervelend vind ik het niet. Zit bij mij op de juiste hoogte, maar voor mijn vrouw weer niet.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •