Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 47

Onderwerp: Schokken en inhouden 1.4 TFSI S-tronic

  1. #1

    Standaard Schokken en inhouden 1.4 TFSI S-tronic

    mijn a1 met 1.4 tfsi s-tronic vertoond klachten waarbij ik jullie vraag of er meerdere zijn die ditzelfde hebben.
    Als ik gewoon rijd en snelheid verhoog dan gaat de motor schokken inhouden etc. dit is de laatste maanden erger geworden.
    het is net alsof je in een schommelstoel rijd, dit gemeld bij de garage en die was snel met de beslissing om de auto een dag te houden en dit probleem te onderzoeken en op te lossen (als ze dat maar kunnen), ik denk dat er iets fundamenteels fout is bij deze motoren.

    Het verbruik van de auto is bijzonder wisselend variërend van 6,5 l/100 tot 8,7 l/100 bij dezelfde route elke dag hetzelfde dit is ongeveer 85km per dag, de auto maakt genoeg kilometers zou je zeggen. koud weer warm regen altijd iets anders nooit constant terwijl mijn rijstijl dat wel is.

    eigenlijk ben ik teleurgesteld in dit, omdat mij helemaal iets anders beloofd is audi zelf zegt 5,3 l/100 wat ik nog nooit gehaald heb! maar gemiddeld op een 7,3 uitkom op de bsi.

    Als je dan 24000 km per jaar rijd dan beginnen de kosten behoorlijk op te lopen, ben op diverse sites gaan googlen de tfsi motoren staan inmiddels bekend om hun dorst bij de a5 met tfsi hebben er diverse nieuwe turbo's gekregen dit is toch een afgeleide van die grotere motor.

    Ik houd jullie op de hoogte van dit.

    groet,

  2. #2

    Standaard re: Schokken en inhouden 1.4 TFSI S-tronic

    Ik moet zeggen dat ik dit niet zo ervaar...Geweldige motor en ook soepele s tonic die het nog steeds goed doet. Verbruik valt idd veel tegen maar daar ben je niet de enige in kan ik je verzekeren...
    Gr Davitamontje A1 1.4 PLB S-Tronic xenon

  3. #3
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard re: Schokken en inhouden 1.4 TFSI S-tronic

    geen enkele auto haalt het opgegeven verbruik. Ga maar 's een pruis rijden dan schrik je helemaal. Zeker als je een vlotte rijstijl hebt..

  4. #4

    Standaard re: Schokken en inhouden 1.4 TFSI S-tronic

    Inderdaad, het opgegeven verbruik van de fabrikant is altijd getest onder de meest gunstige omstandigheden. Absoluut niet gebaseerd op reeele rij-omstandigheden helaas.

  5. #5

    Standaard re: Schokken en inhouden 1.4 TFSI S-tronic

    Heb de auto ook pas net, (2 dagen) maar wil wel al graag meepraten. Verbruik is momenteel 7.7 op de 100km. Volgens de boordcomputer kan ik 620km rijden.
    Deze range is eigenlijk hetzelfde als bij de CT200H (Hybride), dus dat valt niet tegen ;-)
    Laatst gewijzigd door Hjalmar; 24-04-12 om 21:28.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    53
    Posts
    137
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A1

    Standaard re: Schokken en inhouden 1.4 TFSI S-tronic

    Ik heb bij mijn 1.4 TFSi ook soms het idee dat ie inhoudt. Vooral als ik wil invoegen op de snelweg en bij 2500 rpm op schakel naar de 6 (S-tronic). De motor draait dan 2000 rpm ongeveer en had voelt het net alsof de auto niet vloeiend accelereert, maar ook niet met schokken. Alsof je modulerend gas geeft, maar dat doe ik natuurlijk niet. Als ik meer toeren maak voel ik het niet (of niet zo duidelijk), maar laag in het toerental wel. En het komt niet altijd voor, dus lastig uit te leggen aan de garage.
    Audi A1 1.4 TFSi Stronic Amalfiwit/daytona grijs.

  7. #7

    Standaard re: Schokken en inhouden 1.4 TFSI S-tronic

    Hallo,

    Vandaag de auto naar de garage gebracht, monteur heeft meegereden en is ook overtuigd dat hier iets niet goed is.
    De omschrijving van zonoskar is identiek als die van mij.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard re: Schokken en inhouden 1.4 TFSI S-tronic

    Apart, daar heb ik dan weer geen last van. Merk wel (ik moet natuurlijk nog even wennen!) dat hij van 0 naar 15km bijvoorbeeld traag reageert op het gaspedaal waardoor je dus snel een schok hebt omdat je je gaspedaal iets te ver intrapt.

  10. #9
    cactus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    777
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Schokken en inhouden 1.4 TFSI S-tronic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hjalmar Bekijk Berichten
    Apart, daar heb ik dan weer geen last van. Merk wel (ik moet natuurlijk nog even wennen!) dat hij van 0 naar 15km bijvoorbeeld traag reageert op het gaspedaal waardoor je dus snel een schok hebt omdat je je gaspedaal iets te ver intrapt.
    Die ervaring heb ik ook..onderin net niet soepel genoeg.
    A4 Avant 1.8 TFSI S-line 210 pk
    voorheen : A1 1.4 TFSI 185 pk S-Edition // A4 B8 3.2 V6 Q Proline B limousine

  11. #10

    Standaard re: Schokken en inhouden 1.4 TFSI S-tronic

    *opgelost.
    Laatst gewijzigd door Hjalmar; 19-05-12 om 19:58.

  12. #11
    golfgti5's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    54
    Posts
    225
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard re: Schokken en inhouden 1.4 TFSI S-tronic

    Kan je de 1.4 tfsi s-tronic ook al chippen?

  13. #12
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: Schokken en inhouden 1.4 TFSI S-tronic

    Wat doet die vraag in dit topic? Zou je de zoekfunctie willen gebruiken?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  14. #13

    Standaard re: Schokken en inhouden 1.4 TFSI S-tronic

    probleem met 1.4 tfsi s-tronic is gevonden in de garage, de turbo regeling zit vast, waste gate functioneert niet naar behoren.
    de turbo wordt in zijn geheel vervangen volgende week.
    Onderdelen liggen standaard op voorraad bij importeur, die wist te vertellen dat dit een groot probleem aan het worden is met de tfsi motoren van Audi.
    volgende week meer.

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    53
    Posts
    137
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A1

    Standaard re: Schokken en inhouden 1.4 TFSI S-tronic

    Ok, dus ik moet ermee naar dealer? Ik ben geen benzine motoren meer gewend, dit is de eerste benzine turbo motor die ik heb na 12 jaar turbo diesel te hebben gereden. Daarvoor had ik een 2.0l Honda Vtec motor die echt aan het gas hing, niet zo'n mak ding zoals tegenwoordig.
    Audi A1 1.4 TFSi Stronic Amalfiwit/daytona grijs.

  16. #15
    cactus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    777
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Schokken en inhouden 1.4 TFSI S-tronic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hjalmar Bekijk Berichten
    En oppassen voor de lak! Is volgens mij erg dun, heb de auto nu vier dagen en heb net onder de deurknop een zwarte streep van zo'n 1cm, overlegt met de dealer, heb een lakstift besteld om te kijken of dat iets helpt. 100% wordt het nooit meer, maar goed, als je het maar minder ziet.

    pas deze even aan...je conclusie was ietwat overhaast denk ik zo
    A4 Avant 1.8 TFSI S-line 210 pk
    voorheen : A1 1.4 TFSI 185 pk S-Edition // A4 B8 3.2 V6 Q Proline B limousine

  17. #16
    golfgti5's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    54
    Posts
    225
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard re: Schokken en inhouden 1.4 TFSI S-tronic

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Wat doet die vraag in dit topic? Zou je de zoekfunctie willen gebruiken?

    Dan mag je post #10 ook wel een reprimande geven, lak heeft ook niks te maken met schokken en inhouden 1.4 tfsi -

  18. #17
    Jorgb's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Leeftijd
    34
    Posts
    89
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A1

    Standaard re: Schokken en inhouden 1.4 TFSI S-tronic

    Ik ervaar dit wel eens met wegrijden, dus net na het starten. Dan lijkt hij alle power te verliezen en schokt hij.. Na een stukje gereden te hebben is het volledig weg..

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    53
    Posts
    137
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A1

    Standaard re: Schokken en inhouden 1.4 TFSI S-tronic

    Zaterdag bij de dealer geweest met mijn 'probleem'. Het was normaal dat de motor bij 2000 rpm niet veel trekkracht heeft en dan dus een beetje schokt. Ik kreeg meer de indruk dat ze liever niet nog een 1.4 TFSi turbo moeten vervangen. Wat denken jullie? Heeft de 1.4 TFSi bij 2000 rpm (90 Km/h in de 6) niet genoeg koppel om vloeiend te kunnen accelereren? Of praat de dealer poep?
    Audi A1 1.4 TFSi Stronic Amalfiwit/daytona grijs.

  20. #19

    Standaard re: Schokken en inhouden 1.4 TFSI S-tronic

    Zal het eens proberen. Dus bij 90km/h in zijn 6 het gas intrappen? Bij mij gaat hij dan terug naar 4 of zo en gaat ie als de brandweer er vandoor. Geef je maar weinig gas schakelt de bak niet terug en gaat het zeer traag omdat je eigenlijk "onder" zijn toeren zit. Ik zie iig bij mij het probleem niet...
    Gr Davitamontje A1 1.4 PLB S-Tronic xenon

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    53
    Posts
    137
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A1

    Standaard re: Schokken en inhouden 1.4 TFSI S-tronic

    Ik rij altijd op de flippers want ik vind dat de automatische bak zo snel omhoog schakelt. Ik hou er niet van om met 1200 rpm rond te rijden. Dus handmatig in z'n 6, rond de 2000 rpm en dan veel gas geven, maar zonder dat je de kickdown intrapt. Dat gaat bij mij niet echt vloeiend.
    Audi A1 1.4 TFSi Stronic Amalfiwit/daytona grijs.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •