Bekijk Poll Resultaten: Bijgeluiden uit de s-tronic 7versnellingsbak

Stemmers
13. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Ja

    10 76,92%
  • Nee

    3 23,08%
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 27 van de 27

Onderwerp: S-tronic A1 185pk ratelt bij lage snelheid op relatief slecht wegdek

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Smile Re: S-tronic A1 185pk ratelt bij lage snelheid op relatief slecht wegdek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door henk92 Bekijk Berichten
    Ik herken precies hetzelfde, ik rijd een 1.6tdi s-tronic. Afgelopen week met met mooie weer met de raam open gereden en dat wat hoor ik nou. Bij lage snelheid, schakelt al vrij snel naar de D4-D5 en ervaar precies hetzelfde geluid, een ratelgeluid, net of er iets los zit. Met flipperen hoor ik niks. Erg vervelend!! Rijd je een prachtige auto en hoor je dit. Weet iemand of er toevallig er al een oplossing voor is.

    Vandaag de spreekwoordelijke knoop doorgehakt. Ik heb m'n 1.6tdi s-tronic ingeruild voor een 1.2tfsi (levering week22)
    Ik ergerde me mateloos over de bijgeluiden (ratel-, klappergeluiden) van de DSG/s-tronic. Ik twijfelde toentertijd nog tussen deze twee motoren en heb helaas de verkeerde keus gemaakt. Nu maar weer terug naar het handschakelen, ook niet erg!!

  2. #22
    AudiRS5's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    259
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: S-tronic A1 185pk ratelt bij lage snelheid op relatief slecht wegdek

    Ook ik heb hier last van in de woonwijk met mijn raam open. Het klinkt niet echt degelijk. Ik heb een 1.4 122PK S-tronic.

  3. #23
    Arnout's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.431
    Kudos
    35
    Auto
    Audi RS2
    Land
    Land

    Standaard

    Volgens mij is hier een (software) update voor geweest van de S-Tronic. Dealer al eens hierna gevraagd?
    1991 Audi 80 1.6, 1994 Audi Avant RS2
    Leasert: nu: 2018 Hyundai Ionic Electric; ex: 2013 Chevrolet Volt LTZ, 2009 Audi A3 SB 1.4T

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Leeftijd
    55
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: S-tronic A1 185pk ratelt bij lage snelheid op relatief slecht wegdek

    Ik heb er ook last van een ratelende S-tronic bak. Iemand ervaring mee die dit opgelost heeft? Software of iets dergelijks?
    Of de bak kapot gereden daardoor?

  5. #25
    AudiRS5's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    259
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: S-tronic A1 185pk ratelt bij lage snelheid op relatief slecht wegdek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dtroyed Bekijk Berichten
    Ik heb er ook last van een ratelende S-tronic bak. Iemand ervaring mee die dit opgelost heeft? Software of iets dergelijks?
    Of de bak kapot gereden daardoor?
    De dealer heeft dit voor mij nagekeken maar kon er niks aan doen. Ze noemde het een last die bij de techniek hoort.
    Laatst gewijzigd door AudiRS5; 28-09-15 om 10:37.


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    61
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT S
    Land
    Land

    Standaard Re: S-tronic A1 185pk ratelt bij lage snelheid op relatief slecht wegdek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AudiS1 Bekijk Berichten
    De dealer heeft dit voor mij nagekeken maar kon er niks aan doen. Ze noemde het een last die bij de techniek hoort.
    Klopt het dat je dit geluid vooral hoort bij relatief steile drempels? Het is een soort klapperend "klonk" geluid.
    Laatst gewijzigd door Boston; 04-02-18 om 18:53.

  7. #27
    AudiRS5's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    259
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: S-tronic A1 185pk ratelt bij lage snelheid op relatief slecht wegdek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Boston Bekijk Berichten
    Klopt het dat je dit geluid vooral hoort bij relatief stijle drempels? Het is een soort klapperend "klonk" geluid.
    Ik hoorde het als ik over drempels heen reed maar ook als ik over hobbelig wegdek reed. Het zijn de koppelingsplaten die tegen elkaar aan trillen.
    Audi RS5

  8. Ad
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •