Bekijk Poll Resultaten: Bijgeluiden uit de s-tronic 7versnellingsbak

Stemmers
13. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Ja

    10 76,92%
  • Nee

    3 23,08%
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 27

Onderwerp: S-tronic A1 185pk ratelt bij lage snelheid op relatief slecht wegdek

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard S-tronic A1 185pk ratelt bij lage snelheid op relatief slecht wegdek

    Hallo,

    Ik heb een aantal weken geleden een A1 185pk s-edition gekocht. Superwagen! Lekker rap, compleet en prima weggedrag. Nu komt er sinds ik de auto heb een vervelende ratel uit de versnellingsbak. Hier had ik voorheen geen last van, omdat je het met de ramen dicht niet hoort. Omdat ik 2 jaar fabrieksgarantie heb, heb ik de wagen na laten kijken bij de dealer waar ik m gekocht heb (Audi centrum Utrecht). Zij geven aan dat het een productechnische specificatie is. Mijn vraag; hebben andere s-tronic rijders hier ook last van? Zo ja, hoe is dat opgelost? Zo nee, dan hoor ik het ook graag ivm referentiekader. Het is een onplezierig gehoor voor berijder en omstanders en geeft mij een inferieur kwaliteitsgevoel (voor een auto van 30k +).

    Alvast dank voor jullie reactie.

    Gr. Pieter

  2. #2
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: S-tronic A1 185pk ratelt bij lage snelheid op relatief slecht wegdek

    heeft de onze ook, is de stronic bak die klappert, niks aan te doen, komt door de droge koppelingsplaten. Alle 7 bak FWD stronics hebben het, is dus geen specifiek 185 pk probleem. Ik zou me meer zorgen maken over het olieverbruik ;-)

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q2

    Standaard Re: S-tronic A1 185pk ratelt bij lage snelheid op relatief slecht wegdek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joris(snaak) Bekijk Berichten
    heeft de onze ook, is de stronic bak die klappert, niks aan te doen, komt door de droge koppelingsplaten. Alle 7 bak FWD stronics hebben het, is dus geen specifiek 185 pk probleem. Ik zou me meer zorgen maken over het olieverbruik ;-)
    Inderdaad, ben met mijn 1.4 stronic al eens naar de dealer teruggeweest vanwege dit geklapper (en geratel), daar echter tijdens een rit met de monteur het geluid niet kunnen 'terughalen'. Komt voor bij lage snelheden in mijn woonwijk oa waar ik langzaam moet rijden en verkeersdrempels over moet.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: S-tronic A1 185pk ratelt bij lage snelheid op relatief slecht wegdek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fnurck Bekijk Berichten
    Inderdaad, ben met mijn 1.4 stronic al eens naar de dealer teruggeweest vanwege dit geklapper (en geratel), daar echter tijdens een rit met de monteur het geluid niet kunnen 'terughalen'. Komt voor bij lage snelheden in mijn woonwijk oa waar ik langzaam moet rijden en verkeersdrempels over moet.
    Ik heb precies hetzelfde. Als ik mijn straat uit- of inrijd, dan moet ik over een aantal drempels en dat geeft een geluid alsof er iets defect is. Laatst kwam de audi monteur mijn auto terugbrengen (prima service btw) en ik kon hem al aan horen komen. Ik vraag me toch sterk af of dat de bedoeling is...

    Als er nog mensen zijn die deze klacht niet hebben, of hebben gehad, dan hoor ik dat graag!

  5. #5

    Standaard Re: S-tronic A1 185pk ratelt bij lage snelheid op relatief slecht wegdek

    Ik heb dat totaal niet, en nog nooit gehoord. Wat ik wel heb bij drempels (en ik rijd met het raam open) dan hoor ik de schokdempers volgens mij. alsof er lucht oid vrijkomt bij het opvangen van de auto. Maar dat zal wel normaal zijn...
    Gr Davitamontje A1 1.4 PLB S-Tronic xenon


  6. #6
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: S-tronic A1 185pk ratelt bij lage snelheid op relatief slecht wegdek

    Ik heb meerder a1's stronic gereden en ze hadden het allemaal.

  7. #7
    Renick's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    38
    Posts
    29
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: S-tronic A1 185pk ratelt bij lage snelheid op relatief slecht wegdek

    Dat geluid uit de schokdempers heb ik ook...

    Maar ratelende versnellingsbak herken ik niet
    Laatst gewijzigd door Renick; 13-08-12 om 14:27.
    Audi A1 1.4 TFSI S-Tronic - Amalfiwit - 18" BBS

  8. Ad
  9. #8
    Juip's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    53
    Posts
    571
    Kudos
    24
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door davitamontje Bekijk Berichten
    Ik heb dat totaal niet, en nog nooit gehoord. Wat ik wel heb bij drempels (en ik rijd met het raam open) dan hoor ik de schokdempers volgens mij. alsof er lucht oid vrijkomt bij het opvangen van de auto. Maar dat zal wel normaal zijn...
    Mijn A1 en A3 hebben dat ook, evenals de VW Touran van mijn buurman die net voorbij rijdt. Dat is normaal bij schokbrekers en hebben ze allemaal bij het in/uitveren.
    A1 1.6 TDI S-edition daytona grijs / rotordesign / panoramadak
    A3 8L 1.9 TDI bj 2001 (130)170 pk / 400 Nm

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: S-tronic A1 185pk ratelt bij lage snelheid op relatief slecht wegdek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Juip Bekijk Berichten
    Mijn A1 en A3 hebben dat ook, evenals de VW Touran van mijn buurman die net voorbij rijdt. Dat is normaal bij schokbrekers en hebben ze allemaal bij het in/uitveren.
    Ha Juip, bij de schokbrekers hoort het volgens mij. Maar heb jij ook een ratel uit de automaat bij lage snelheden en hobbels?

  11. #10
    Barry van Straaten's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    49
    Posts
    52
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: S-tronic A1 185pk ratelt bij lage snelheid op relatief slecht wegdek

    Je komt er niet omheen woonwijk slecht wegdek hoor je inderdaad geratel maar dat is niet de versnellingsbak volgens mij en de schokdempers hoor je goed zodra je een drempel overrijd.
    Laatst gewijzigd door Barry van Straaten; 14-08-12 om 10:28.
    Audi A1 1.4 * 122pk S-Tronic 7 bak. 17 inch velgen - kleur zwart

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q2

    Standaard Re: S-tronic A1 185pk ratelt bij lage snelheid op relatief slecht wegdek

    Soms denk ik dat het met de versnelling te maken heeft, bij deze lage snelheden en het twijfelend gas geven vanwege drempels cq slechte wegdek, lijkt het te twijfelen, "moet ik opschakelen, of niet", de platen (?) lijken steeds op en neer te bewegen wat dit geluid veroorzaakt. Nu gaat mijn kennis niet zover dat ik weet of dat kan...
    Een andere keer denk ik dat het de distributieketting is die door minder gas te geven een moment losser komt en vervolgens weer strak wordt getrokken en daardoor klappert. Ook dit weet ik natuurlijk niet of dat kan. Maar het geeft wel een beeld van hoe het ongeveer klinkt bij mij.

  13. #12
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: S-tronic A1 185pk ratelt bij lage snelheid op relatief slecht wegdek

    het zijn de koppelingsplaten van de stronic. Omdat het bij de a1 om droge platen gaat hoor je ze meer. Bij de a3 3.2 bv zijn het in olie draaiende platen en die hoor je niet.

  14. #13

    Standaard Re: S-tronic A1 185pk ratelt bij lage snelheid op relatief slecht wegdek

    koppeling / versnellingsbak
    Audi A7 3.0 S-Line

  15. #14
    Juip's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    53
    Posts
    571
    Kudos
    24
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieter1975 Bekijk Berichten
    Ha Juip, bij de schokbrekers hoort het volgens mij. Maar heb jij ook een ratel uit de automaat bij lage snelheden en hobbels?
    Ik heb een handbak en heb dat probleem niet.
    Laatst gewijzigd door Juip; 14-08-12 om 17:01.
    A1 1.6 TDI S-edition daytona grijs / rotordesign / panoramadak
    A3 8L 1.9 TDI bj 2001 (130)170 pk / 400 Nm

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: S-tronic A1 185pk ratelt bij lage snelheid op relatief slecht wegdek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fnurck Bekijk Berichten
    Soms denk ik dat het met de versnelling te maken heeft, bij deze lage snelheden en het twijfelend gas geven vanwege drempels cq slechte wegdek, lijkt het te twijfelen, "moet ik opschakelen, of niet", de platen (?) lijken steeds op en neer te bewegen wat dit geluid veroorzaakt. Nu gaat mijn kennis niet zover dat ik weet of dat kan...
    Een andere keer denk ik dat het de distributieketting is die door minder gas te geven een moment losser komt en vervolgens weer strak wordt getrokken en daardoor klappert. Ook dit weet ik natuurlijk niet of dat kan. Maar het geeft wel een beeld van hoe het ongeveer klinkt bij mij.
    Woont er iemand in de buurt van Rotterdam, zodat we dit geluid eens kunnen vergelijken?

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q2

    Standaard Re: S-tronic A1 185pk ratelt bij lage snelheid op relatief slecht wegdek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pieter1975 Bekijk Berichten
    Woont er iemand in de buurt van Rotterdam, zodat we dit geluid eens kunnen vergelijken?
    Nee, helaas, ik niet...

  18. #17
    Barry van Straaten's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    49
    Posts
    52
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: S-tronic A1 185pk ratelt bij lage snelheid op relatief slecht wegdek

    Ik ook niet. Kom uit de provincie Utrecht
    Audi A1 1.4 * 122pk S-Tronic 7 bak. 17 inch velgen - kleur zwart

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    53
    Posts
    137
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: S-tronic A1 185pk ratelt bij lage snelheid op relatief slecht wegdek

    Ik heb het bij mijn Stronic nog niet opgemerkt. Maar ik rij wel heel vaak op de flippers, ipv automaat en nooit met de ramen open (daar heb je airco voor ). Het komt wellicht doordat bij langzaam rijden de bak steeds tussen de eerste en 2de versnelling schakelt? Ik merk in ieder geval dat op de automaat de auto in D2 staat bij lage snelheden, terwijl op de flippers dit niet kan wegens te weinig toeren, dus dan gaat ie naar M1 (eerste versnelling). Dus op een of andere manier kan de automaat wel in z'n 2 rijden, maar handmatig niet. Ik kan me voorstellen dat dit met slippende koppeling(en) misschien kan.
    Laatst gewijzigd door zonoskar; 15-08-12 om 15:40.
    Audi A1 1.4 TFSi Stronic Amalfiwit/daytona grijs.

  20. #19

    Standaard Re: S-tronic A1 185pk ratelt bij lage snelheid op relatief slecht wegdek

    Dat herken ik idd ook. In automaat schakelt de bak al vroeg door naar de 2. In hand met de flippers of pook lukt dat niet, je moet dan wat hoger in de toeren zitten om naar de 2 te kunnen schakelen...
    Gr Davitamontje A1 1.4 PLB S-Tronic xenon

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: S-tronic A1 185pk ratelt bij lage snelheid op relatief slecht wegdek

    Ik herken precies hetzelfde, ik rijd een 1.6tdi s-tronic. Afgelopen week met met mooie weer met de raam open gereden en dat wat hoor ik nou. Bij lage snelheid, schakelt al vrij snel naar de D4-D5 en ervaar precies hetzelfde geluid, een ratelgeluid, net of er iets los zit. Met flipperen hoor ik niks. Erg vervelend!! Rijd je een prachtige auto en hoor je dit. Weet iemand of er toevallig er al een oplossing voor is.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •