Het is wel erg snel kapot, wist niet eens dat dit op de a1 zat, kwam vroeger veel voor op vrachtwagens etc en dikke motoren maar tegenwoordig
Inderdaad ook op de moderne diesels in personenwagens. De arbeid is wat de prijs zo hoog maakt.
Vanmiddag sprong mijn auto (A1 1.6TDI 105 pk) opeens in de noodloop. Lampjes van de gloeispiraal en uitlaatgassysteem brandde. Opnieuw gestart, paar seconden later weer in de noodloop. Nog een paar keer herhaald en iedere keer weer. Naar de garage, blijkt de EGR-klep koeling defect (koelt de lucht die opnieuw de motor ingeleid wordt). Kosten: €1.000,-. M'n auto heeft 60.000km gelopen en is net 3 maanden uit de garantie.
Heeft iemand hier ook ervaring mee (in combi met zo'n lage km stand)?
Het is wel erg snel kapot, wist niet eens dat dit op de a1 zat, kwam vroeger veel voor op vrachtwagens etc en dikke motoren maar tegenwoordig
Inderdaad ook op de moderne diesels in personenwagens. De arbeid is wat de prijs zo hoog maakt.
Das behoorlijk balen !! Zeker omdat je niet op dit soort tegenvallers hoopt...
Maar even iets anders,..heb je al overwogen om de egr gewoon buitenspel te zetten ?...je zult waarschijnlijk bij een tuner terecht kunnen ..om deze software matig dicht te laten zetten ....het is alleen maar beter voor je motor !..waarschijnlijk kost je dit ook stukken minder geld .
Google maar eens op dichtzetten egr....en dan snap je direct wat ik bedoel....
Mvg Sepster