Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 28

Onderwerp: Ambition sportonderstel of Attraction onderstel?

  1. #1

    Standaard Ambition sportonderstel of Attraction onderstel?

    Na mijn laatste topic ben ik al een stuk wijzer geworden over mijn eventuele aankoop.
    Navigatie moet erin zitten en ook de mistlampen(voor eventuele upgrade naar xenon).

    Nu ben ik de volgende 2 A1's tegen gekomen,

    http://occasion.audi.nl/s5bd4988554a...ey=9826&page=0

    en

    http://occasion.audi.nl/s5bd4988554a...ey=9826&page=0

    De laatste vind ik eigenlijk net iets mooier qua kleur. Voor de rest scheelt het niet heel erg veel alleen de onderstellen, stoellen en automatische lichtfunctie volgens mij. Alleen de bruine is bijna 1000 euro duurder.

    Hoe verhoudt het Attraction onderstel zich tot het ambition onderstel? Kan hier eigenlijk geen informatie over vinden, wel over ambition en s-line.

  2. #2
    Sepster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    52
    Posts
    562
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Ambition sportonderstel of Attraction onderstel?

    Wat betreft de verschillen in onderstel ...het sport onderstel is iets stugger als het normale onderstel en het s line onderstel schijnt weer een andere afstelling te hebben als het sport onderstel ...ik denk dat het veel gaat uitmaken op hoeveel inch banden je gaat rijden ...mijn winterset is 17 inch en mijn zomerset 18 inch...en dat verschil in comfort is te voelen ....het stuurt overigen wel lekker strak met 18 inch..
    ...
    Mooie kleur overigens dat bruin ...je ziet het niet veel !....ik ging overigens echt voor de proline....das echt de mooiere uitvoering ....het lijken maar kleine details ,maar ze maken een hoop verscil....maar goed €1000 euro is wel weer geld ..
    Mvg sepster

    Ps...ik weet niet of je de duitse taal machtig bent ,maar op het duitse a1forum worden de verschillen qua onderstellen uitgebreid besproken ..
    Laatst gewijzigd door Sepster; 13-02-13 om 18:22.

  3. #3

    Standaard Re: Ambition sportonderstel of Attraction onderstel?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sepster Bekijk Berichten
    Wat betreft de verschillen in onderstel ...het sport onderstel is iets stugger als het normale onderstel en het s line onderstel schijnt weer een andere afstelling te hebben als het sport onderstel ...ik denk dat het veel gaat uitmaken op hoeveel inch banden je gaat rijden ...mijn winterset is 17 inch en mijn zomerset 18 inch...en dat verschil in comfort is te voelen ....het stuurt overigen wel lekker strak met 18 inch..
    ...
    Mooie kleur overigens dat bruin ...je ziet het niet veel !....ik ging overigens echt voor de proline....das echt de mooiere uitvoering ....het lijken maar kleine details ,maar ze maken een hoop verscil....maar goed €1000 euro is wel weer geld ..
    Mvg sepster

    Ps...ik weet niet of je de duitse taal machtig bent ,maar op het duitse a1forum worden de verschillen qua onderstellen uitgebreid besproken ..
    Dank voor je antwoord, zag inderdaad dat het sportonderstel is mooier geveerd staat. Hij staat mooier op zijn banden dan, overigens zijn beide auto's pro line business. Over de 1000 euro, ja het gene is als ik dit uitgeef is dat ik dan wel krap bij kas zit. Niet dat ik direct heftige kostenposten verwacht maar anders is mijn buffer toch 1000 euro groter.

    Ik zal mijn beste duits eens aanwenden, heb het toch 3 jaar gehad op school.

  4. #4
    Sepster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    52
    Posts
    562
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Ambition sportonderstel of Attraction onderstel?

    Ik zag het beide zijn proline ...maar ik bedoelde de ambition ...ivm de sportstoelen ,de mistlampen ,het led pakket ,de lendensteun ,het sportonderstel ,het bis.....de verwarmde spiegels......dat zijn toch beste verschillen ...
    Ik ben gevraagd om een setje mistlampen voor een kennis te regelen in zijn a1,....en dat gaat toch al gauw rond de 3 a 400 kosten ...en dan betaal ik al niet de hoofdprijs ( de dealer wil er 800 voor hebben )....dus nu lijkt /is 1000 euro een hoop geld ,maar begin maar eens met het naderhand upgraden van je auto....dat gaat dan al snel in de papieren lopen ,vooral de electronische dingetjes ...
    Maar hoe je het ook wend of keert beide autos zijn absoluut niet verkeerd ,en ook zonder sport onderstel stuurt dat heel behoorlijk !!...het mooiste zou zijn als je een gebruikte 1.2 s-edition kon vinden rond die prijs ( dan zit ie zeker goed in alle spullen ...maar ik weet niet wat die dingen 2e hands kosten ..)

    Mvg Sepster

  5. #5

    Standaard Re: Ambition sportonderstel of Attraction onderstel?

    2e hands s line is weer een stuk duurder. De attraction heeft ook de mistlampen en verwarmde spiegels, sportstoelen zitten erg goed maar ik weet nog niet hoe de normale stoelen zitten. Het led pakket is vanbinnen toch? En wat is bis als ik vragen mag?

    ik ga ze waarschijnlijk beide nog rijden dus kan dan goed een vergelijk maken.


  6. #6
    Sepster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    52
    Posts
    562
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Ambition sportonderstel of Attraction onderstel?

    De s edition loopt idd richting de 20mile....en dat is toch flink duurder...helaas voor je...
    Met bis bedoel ik bestuurders informatie scherm ( dat is het schermpje tussen je klokken waar je allerlei waarden van af kunt lezen )..met de gewone stoelen heb ik geen ervaring,maar ik ga er van uit dat deze ook prima zitten .....de sportstoelen weet ik zeker...die heb ik er zelf in zitten .
    Veel plezier met het proefrijden !

  7. #7

    Standaard Re: Ambition sportonderstel of Attraction onderstel?

    Ja zeker jammer, die is toch net even een stuk stoerder.

    Maar even een vergelijk van beide.

    Bruine Ambition:
    -Mistlampen
    -Navigatie
    -Multifunctioneel stuur
    -BIS
    -Verwarmde spiegels
    -Automatisch licht
    -Sportstoelen
    -Sportonderstel
    -Led pakket
    -Lendesteun

    Zwarte Attraction
    -Mistlampen
    -Navigatie
    -Multifunctioneel stuur
    -BIS
    -Verwarmde spiegels

    De sportstoelen en onderstel maakt mij sowieso niet uit want hij rijdt met welke opstelling dan ook prima. Automatisch licht is inderdaad wel handig, maar aan de andere kant je hoeft alleen even het knopje om te zetten,doe dit nu al standaard in mijn moeders auto. Led pakket heb ik eigenlijk niet op gelet.
    Het enige wat ik wel graag zou willen op de attraction is de lendesteun en ik neem aan dat deze geen 1000 euro inbouw is?

  8. Ad
  9. #8
    Sepster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    52
    Posts
    562
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Ambition sportonderstel of Attraction onderstel?

    Ik weet niet of dat zo eenvoudig is om naderhand nog een lendesteun in te bouwen ..het led pakket is op zich ook best wel fraai ,er schijnt dan licht vanonder het dashboard de voet ruimte in en in de portieren zitten ook weer leds ...maar das iets dat je gewoon het beste zelf kunt zien in het donker ...ik persoonlijk vind het heel fraai staan ...ik neem aan dat de prijzen van de autos nog ruimte bieden voor verdere onderhandelingen ??..dan ging ik zelf kijken of ik dat gat van 1000 wat kleiner kon maken en proberen of ik de ambition kon krijgen ....maar ik heb een zwak voor autos ...hahaha....maar zijn dit echt de enige verschillen tussen de twee wagens dan ? of waren er nog wat kleine dingen ? ...misschien een midden armsteun ,regen sensor,..
    Laatst gewijzigd door Sepster; 14-02-13 om 14:45.

  10. #9
    JeroenV's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    43
    Posts
    164
    Kudos
    7
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Ambition sportonderstel of Attraction onderstel?

    Vergis je niet in stoelen!
    Ik weet niet hoeveel je rijdt, maar een goede stoel kan een auto maken of breken.
    Bij een proefritje zal het niet direct opvallen, maar als je wat langer rijdt is een goede stoel toch echt een must have. Ik zou daarom altijd toch de sportstoelen nemen, heb je net iets meer steun en instelmogelijkheden aan alle kanten.
    Audi A1 1.6tdi (105pk) - Proline S - Dark line - 18" Rotor - Carbon wrapped dak

  11. #10

    Standaard Re: Ambition sportonderstel of Attraction onderstel?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sepster Bekijk Berichten
    Ik weet niet of dat zo eenvoudig is om naderhand nog een lendesteun in te bouwen ..het led pakket is op zich ook best wel fraai ,er schijnt dan licht vanonder het dashboard de voet ruimte in en in de portieren zitten ook weer leds ...maar das iets dat je gewoon het beste zelf kunt zien in het donker ...ik persoonlijk vind het heel fraai staan ...ik neem aan dat de prijzen van de autos nog ruimte bieden voor verdere onderhandelingen ??..dan ging ik zelf kijken of ik dat gat van 1000 wat kleiner kon maken en proberen of ik de ambition kon krijgen ....maar ik heb een zwak voor autos ...hahaha....maar zijn dit echt de enige verschillen tussen de twee wagens dan ? of waren er nog wat kleine dingen ? ...misschien een midden armsteun ,regen sensor,..

    @Sepster
    Ja dat lijkt mij ook wel fraai inderdaad, dat led pakket. Ook die laatste 2 dingen kloppen inderdaad. Regensensor en middenarmsteun. Een vriend van mij werkt bij audi hoogenboom in R'dam en vertelde dat de middenarmsteun wel in te bouwen is voor niet al te veel geld.

    Maar, ik ga inderdaad proberen om voor de ambition te gaan, deze spreekt mij net iets meer aan. Ik ga mijn uiterste best doen hiervoor. Aan de andere kant, het is mijn eerste auto dus eigenlijk moet ik met beide heel blij zijn.
    Ben net als jij gek op auto's maar helaas moet ik nog even doorsparen voor een R8 :-)

    @JeroenV
    Klopt, stoelen zijn erg belangrijk maar ik zal waarschijnlijk alleen kleine ritten maken. hooguit 20 km per keer en twee keer in het jaar op vakantie.
    Ik ga ze Zaterdag beide nog eens vergelijken.

  12. #11
    Sepster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    52
    Posts
    562
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Ambition sportonderstel of Attraction onderstel?

    Als dit je eerste auto is dan mag je je handen dichtknijpen ...allebei...ongeacht ambition of atraction ...als mede liefhebber begrijp ik je financiele dillemma...ongetwijfeld weet je wel wat mooi is...alleen wordt je gehinderd door je knip.....net als de meesten onder ons...
    Ik zou zeggen ..ga lekker onderhandelen en wie weet is het geluk aan jouw zijde !!

  13. #12
    CrIpLeX's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    36
    Posts
    190
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Ambition sportonderstel of Attraction onderstel?

    Ik heb een A1 Attraction, er zitten wel veel opties op (navi, cruise control, MMI, LED-pakket, alu-pakket, verwarmde spiegels...) maar natuurlijk wel met Attraction-onderstel en de standaard stoelen. Laat dat ook net het enige zijn wat ik jammer vind dat de mijne niet heeft, de sportstoelen... Qua onderstel, ik heb nog niet met de Ambition gereden maar moet zeggen dat ik al heel tevreden ben met hoe hij met het Attraction-onderstel stuurt, een stuk beter dan wat ik ervoor reed (al waren dat niet echt voorbeelden van goede onderstellen: Fiat/Alfa Romeo/Peugeot haha).

    Ik heb gezien dat je achteraf sportstoelen-set kan kopen (ik zocht wel halflederen) en deze kosten dan 899 euro voor een hele set (link). Als je dan ziet dat deze €1000 meer kost... Je moet natuurlijk weten wat je wil hé. Maar ik vind, vergeleken met de rest van de wagen, de standaard stoelen er zo goedkoop uitzien.

  14. #13

    Standaard Re: Ambition sportonderstel of Attraction onderstel?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CrIpLeX Bekijk Berichten
    Ik heb een A1 Attraction, er zitten wel veel opties op (navi, cruise control, MMI, LED-pakket, alu-pakket, verwarmde spiegels...) maar natuurlijk wel met Attraction-onderstel en de standaard stoelen. Laat dat ook net het enige zijn wat ik jammer vind dat de mijne niet heeft, de sportstoelen... Qua onderstel, ik heb nog niet met de Ambition gereden maar moet zeggen dat ik al heel tevreden ben met hoe hij met het Attraction-onderstel stuurt, een stuk beter dan wat ik ervoor reed (al waren dat niet echt voorbeelden van goede onderstellen: Fiat/Alfa Romeo/Peugeot haha).

    Ik heb gezien dat je achteraf sportstoelen-set kan kopen (ik zocht wel halflederen) en deze kosten dan 899 euro voor een hele set (link). Als je dan ziet dat deze €1000 meer kost... Je moet natuurlijk weten wat je wil hé. Maar ik vind, vergeleken met de rest van de wagen, de standaard stoelen er zo goedkoop uitzien.
    @CrIpLeX Oke dank voor je antwoord. Ik vind de stoelen zelf niet verkeerd eruit zien, echter is dit alleen op de foto. We gaan het morgen zien.

    @Sepster Ja klopt ik knijp ze allebei ook echt dicht haha. Heb al contact gehad met beide dealers en het gat is alleen nog maar groter geworden. Morgen vertrek ik vanuit Rotterdam naar Tilburg en hopelijk kan ik een aankoop doen!

  15. #14

    Standaard Re: Ambition sportonderstel of Attraction onderstel?

    Net gereden met de Zwarte Attraction, vind de verschillen echt minimaal met de Ambition.
    Verkoper gaf aan dat alles nog aangepakt wordt en een set banden gratis, verder nog wat kleine dingen.

    Weet iemand wat af van een ratelende distributieriem? Aangegeven werd dat dit een A1 kwaal is en dat dit vervangen wordt onder garantie.

    Voor de rest erg tevreden over de auto, nog even een nachtje erover slapen
    Laatst gewijzigd door ThimoM; 16-02-13 om 15:28.

  16. #15
    audietsje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    53
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Ambition sportonderstel of Attraction onderstel?

    Heeft geen riem , maar ketting ..
    A1 1.2 tfsi Attraction proline business

  17. #16

    Standaard Re: Ambition sportonderstel of Attraction onderstel?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audietsje Bekijk Berichten
    Heeft geen riem , maar ketting ..
    Excuus bedoel ik ook. Iemand die dit heeft meegemaakt of mij er iets over kan vertellen?

  18. #17

    Standaard Re: Ambition sportonderstel of Attraction onderstel?

    Ik heb de auto gekocht onder voorbehoud dat alle besproken punten deskunsdig aangepakt worden.
    Het is uiteindelijk de attraction geworden, scheelde uiteindelijk 1500+ met de ambition, dat werd me echt te veel.

    Hopelijk is hij zsm klaar, ik ben in ieder geval erg blij!

  19. #18
    CrIpLeX's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    36
    Posts
    190
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Ambition sportonderstel of Attraction onderstel?

    Proficiat! Leuke auto gekocht

  20. #19

    Standaard Re: Ambition sportonderstel of Attraction onderstel?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CrIpLeX Bekijk Berichten
    Proficiat! Leuke auto gekocht
    Dankje!

  21. #20
    Sepster's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    52
    Posts
    562
    Kudos
    13
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Ambition sportonderstel of Attraction onderstel?

    Veel rijplezier alvast toegewenst !....maar dat gaat vast goedkomen .

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •