Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 67

Onderwerp: Distributieriem 1.2 nooit vervangen?

  1. #21

    Standaard re: Distributieriem 1.2 nooit vervangen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grafiekje Bekijk Berichten
    Kortom: De ratel zit er nog gewoon in en de monteur weet zich geen raad (want je hoort het namelijk niet altijd.......of hij wil het niet horen).
    Het probleem is de ketting, die rekt uit. Er is inmiddels een reparatieset beschikbaar voor de 1.2.
    "Reparatieset voor distributieketting (productiedatum vóór 24-11-2011 met het onderdeelnummer: 03F 198 229 A, vanaf 24-11-2011 met het onderdeelnummer: 03F198229B)" Wellicht is bij jou nog de ketting vervangen voordat de geoptimaliseerde ketting ontwikkeld was en heb jij dus nog de oude met hetzelfde euvel?
    Ook is er inmiddels een optimalisatie wat betreft de kettingkast, die heeft nu een overspringbeveiliging (kettingkast met overspringbeveiliging productcode: 03F 109.210 C).
    Er is nog wel een 'rammeltje' bekend van een brandstofleiding die met name bij koude start hoorbaar is. Veel meer weet ik daar niet over, behalve dat met een software-update het toerental iets omhoog kan worden gezet waardoor het probleem verdwijnt..

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grafiekje Bekijk Berichten
    Ook heeft men in januari van dit jaar de brandstofpomp moeten vervangen i.v.m. een luchtlekkage (starten ging regelmatig moeilijk). Er bleek een luchtlekkage in te zitten.
    Sindsdien voelt de auto heel anders aan met rijden. Vooral het optrekken en bochtenwerk gaat niet meer soepel. Constant heb ik het idee dat ik een te lage versnelling heb gekozen.......maar niets is minder waar. Ook dit bemerkt de monteur niet en weet niet waar hij nog moet zoeken.
    Draait de motor stationair wel gewoon regelmatig? Is er niet toevallig een software-update die moet worden uitgevoerd na deze fix?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grafiekje Bekijk Berichten
    Dan is er ook nog die vervelende knak/knok tijdens het inveren van de voorwielen. Vooral bij nat weer is er aan de (volgens mij) rechter voorzijde een (soms) harde, (soms) zachte knak/knok te horen.
    Er is een ratel/bonk bekend linksvoor in de motorruimte. Rubber elementen van de versnellingsbaklager moeten dan worden ingevet.. Dit is vanaf de fabriek standaard gedaan vanaf chassisnr.: 8X C B 052 820 (wk 46 2011)
    Bovendien kan een aircoleiding een klapperend geluid geven. Die maakt dan contact met de langsdrager. Gaat om de bevestiging van twee koelvloeistofleidingen bij de condensor. Vermindering van het aantrekmoment was de oplossing. Is gefixt vanaf chassisnummer: WAUZZZ8X1CB243602 (09-05-2012). Afstand tussen aircoleiding en langsdrager moet 10mm zijn.

    Misschien heb je er wat aan. Succes!

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Leeftijd
    57
    Posts
    37
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard re: Distributieriem 1.2 nooit vervangen?

    Perfect Raz0r!

    Hier ga ik inderdaad mee verder 'bakkelijen' met betreffende monteur(s) van mijn dealer.


    Weet iemand misschien wat normaal gesproken de prijs is van een servicebeurt waarbij nieuwe Longlife olie en oliefilter vervangen worden?
    Er zou ook het een en ander geinspecteerd zijn.

    Voor het 'luttele' bedrag van €211,-

  3. #23
    Jacob Lamberts's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Posts
    795
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A1

    Standaard re: Distributieriem 1.2 nooit vervangen?

    bij welke KM stand?
    https://www.facebook.com/jacob.lamberts
    https://www.facebook.com/mijn.audi.a1

  4. #24
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: Distributieriem 1.2 nooit vervangen?

    Kijk Raz0r, dat is pas informatie! Geweldig!

    211 euro vind ik nog meevallen voor slechts een oliewissel...mijn dealer vraagt 250 euro inc btw!
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Leeftijd
    57
    Posts
    37
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard re: Distributieriem 1.2 nooit vervangen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apeldoornse Bekijk Berichten
    bij welke KM stand?
    36000 km.


  6. #26
    Jacob Lamberts's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Posts
    795
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A1

    Standaard re: Distributieriem 1.2 nooit vervangen?

    is normaal

    bij 60.000 wordt het pas echt leuk
    https://www.facebook.com/jacob.lamberts
    https://www.facebook.com/mijn.audi.a1

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Leeftijd
    57
    Posts
    37
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard re: Distributieriem 1.2 nooit vervangen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Heel vervelend dat je zulke ervaringen met je a1 hebt, maar ook geprobeerd om bij een andere dealer dit op te laten lossen? Want je kunt immers bij iedere audi dealer terecht. Rechtsbijstand kun je altijd inschakelen voor advies/hulp. Ookal contact gehad met importeur?
    Vandaag diverse stappen ondernomen.
    Diverse andere Audi dealers benaderd, welke (alle 3) mij al aan de telefoon konden vertellen dat het om bij hun bekende problemen ging. Zij wisten in ieder geval hoe dit op te lossen, mocht het niet bij mijn huidige dealer verholpen (kunnen/willen) worden.

    Even een stapje terug........gisteren en vandaag zéér stevig onderhandeld met de verkoper van de Audi dealer waar ik de A1 gekocht heb en waar deze in onderhoud is (tot nu toe). De verkoper kwam met een bod, welk ik absoluut niet kon accepteren (= €13.000 bijbetalen voor een gelijkwaardige auto........dus bijna €4.000 afschrijving per jaar). Hij vond dit een geweldig aanbod en dat zou ik nooit meer ergens anders krijgen (???).
    Vandaag belde hij mij en 'had z'n huiswerk beter gedaan' (zijn z'n eigen woorden) en kon me vol blijdschap mededelen dat hij dit terug kon brengen tot ca. €9.500 bijbetaling. Ook dit heb ik echter afgeslagen en heb hem duidelijk gemaakt dat ik ook hier niet van onder de indruk ben! Ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik het liefst zou hebben dat mijn huidige (overduidelijk problematische) auto gerepareerd zou worden.
    Nou......hij zou dan toch nog eens met de monteur gaan praten, zodat die mij terug zou bellen om nogmaals om de tafel te zitten en de problemen door te spreken..........ik ben nog wachtende op dat telefoontje!!
    De verkoper weet, dat als ik morgen geen positief bericht heb ontvangen, ik verdere stappen zal gaan ondernemen. De eerste brief ligt reeds klaar (alleen nog de postzegel erop en dan kan die op reis naar z'n eindbestemming). De verkoper heeft mij erop gewezen dat ik me in zou moeten houden en ervoor moest waken dat ik de 'mannen van de werkplaats tegen me in het harnas joeg'. :o))) geweldig toch! Ik heb hem verteld hier geen boodschap aan te hebben. Al was het de koning waar ik tegenin moest gaan. Als ik gelijk heb, zal ik er alles aan doen om dat gelijk te krijgen. Wel op een eerlijke manier, en niet op de sneaky manier waarop zij handelen.

    Wordt zeer zeker vervolgd!........
    Laatst gewijzigd door grafiekje; 12-06-14 om 21:51.

  8. Ad
  9. #28
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: Distributieriem 1.2 nooit vervangen?

    Om welke dealer gaat het eigenlijk? Wel handig om te weten...dan weten wij tenminste dat we daar niet naar toe moeten
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Leeftijd
    57
    Posts
    37
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard re: Distributieriem 1.2 nooit vervangen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Om welke dealer gaat het eigenlijk? Wel handig om te weten...dan weten wij tenminste dat we daar niet naar toe moeten
    Het gaat hier om VAG Dealer WEALER in Heerlen!
    Laatst gewijzigd door grafiekje; 13-06-14 om 06:23.

  11. #30

    Standaard re: Distributieriem 1.2 nooit vervangen?

    Pff wat een drama. Ik ben ook helemaal klaar met die dealers. Als ik echt naar een dealer moet ga ik naar de grotere Audi Centrum X vestigingen, daar gaat het altijd wel goed. Bij de overige kleinere dealers in de buurt altijd ellende, 2-massavliegwiel die kapot zou zijn maar gewoon nog goed was, verkeerde facturen, altijd maar alles vervangen ipv repareren, net even factuur opvoeren met reinigingsproducten e.d., "dist. riem hoef je niet te vervangen" maand later distr. ketting kapot en zo kan ik nog wel even doorgaan.

    Sterkte! Als je een document over die ketting nodig hebt om sterker te staan moet je maar een gil geven.

    [Edit] vergeet Audi Centrum X vandaag precies nu ik dit zeg iets uit te voeren waar ik een afspraak voor had gemaakt. Als t niet goed was moest ik maar terugkomen.. weer boos moeten maken om t gelijk te laten regelen...
    Laatst gewijzigd door Nenna; 13-06-14 om 17:03.

  12. #31
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard re: Distributieriem 1.2 nooit vervangen?

    Re: en kon me vol blijdschap mededelen dat hij dit terug kon brengen tot ca. €9.500 bijbetaling. Ook dit heb ik echter afgeslagen en heb hem duidelijk gemaakt dat ....

    Blijkbaar is je auto circa 3,5 jaar oud. Een nieuwe auto halveert in circa 3,5 jaar in waarde. Ervan uitgaande dat je A1 meer dan € 20.000 heeft gekost is dit inruilvoorstel niet verkeerd.

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Leeftijd
    57
    Posts
    37
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard re: Distributieriem 1.2 nooit vervangen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door meeuw Bekijk Berichten
    Re: en kon me vol blijdschap mededelen dat hij dit terug kon brengen tot ca. €9.500 bijbetaling. Ook dit heb ik echter afgeslagen en heb hem duidelijk gemaakt dat ....

    Blijkbaar is je auto circa 3,5 jaar oud. Een nieuwe auto halveert in circa 3,5 jaar in waarde. Ervan uitgaande dat je A1 meer dan € 20.000 heeft gekost is dit inruilvoorstel niet verkeerd.

    Nou meeuw, Ik voel dit toch anders!
    Het was op dit moment absoluut niet mijn bedoeling om een nieuwe auto te kopen. Door problemen met mijn huidige (zoals je wellicht gelezen hebt) wordt ik min of meer door de dealer voor het blok gezet: óf een nieuwe tegen bijbetaling, óf door blijven karren met deze mankementvolle bak. Ik word dus 'gedwongen' om geld uit te geven voor een probleem waar ik niks aan kan doen..........een probleem wat Audi gecreëerd heeft. Stel: ik heb dit geld nu niet ter beschikking.....? Dan ben ik dus mooi de sigaar. Ik weet namelijk niet welk kwaad dat deze euvels uiteindelijk zullen verrichten. Met andere woorden: Mocht het zijn ik kan (en wil) nu niet zoveel geld uitgeven voor een nieuwe auto, en er gaat zo dadelijk iets grandioos kapot, ben ik helemaal de dupe.
    Nee, ik zal tot het uiterste gaan om dit recht te breien en dus m'n gelijk te halen.
    Aangezien ik nog steeds niks van 'n monteur heb mogen vernemen (die zou door de verkoper gevraagd worden om met mij om de tafel te gaan zitten), ga ik er gemakshalve vanuit dat ze mij in m'n vet willen laten garen. Prima! Ze zullen een flinke kluif aan mij krijgen.

    Ik ben zojuist nog verhaal gaan halen bij een mede Audi-rijder die blijkbaar bij dezelfde dealer ook zo'n zelfde probleem had. Welliswaar een ander euvel aan de auto, maar ook bij deze persoon heeft men eerst een waanzinnig, belachelijk aanbod gedaan. Deze persoon heeft via de rechtsbijstand z'n gelijk gekregen en heeft achteraf tegen een schappelijke vergoeding een nieuwe auto gekocht.

    Aan WEALER: Jullie hebben nog tot vandaag 17:00 uur de tijd om contact met me op te nemen en met een bespreekbaar voorstel te komen!
    Laatst gewijzigd door grafiekje; 13-06-14 om 13:54.

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Leeftijd
    57
    Posts
    37
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard re: Distributieriem 1.2 nooit vervangen?

    10 minuten geleden telefonisch benaderd door 'n monteur van Wealer.
    Hij gaf aan dat ik moest begrijpen dat hij niets kon repareren wat hij niet kon constateren.
    Hierop heb ik hem medegedeeld dat ik de problemen met mijn auto dagelijks meerdere malen opmerk en dat ik het een sterk staaltje vind dat er in de ruime week dat hij bij hun op 'stal' is geweest niets te constateren zou zijn.

    Aanstaande maandag wordt er intern bij de dealer overleg gepleegd over de voortgang. Ik zou daar dan bericht over krijgen.

    Nou firma Wealer............ik laat me verrassen!

  15. #34
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: Distributieriem 1.2 nooit vervangen?

    Ik zou allang al naar een andere dealer gegaan zijn. Daarnaast heb je ook audi service centra, die voldoen aan de audi eisen en mogen ook de reparaties uitvoeren.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Leeftijd
    57
    Posts
    37
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard re: Distributieriem 1.2 nooit vervangen?

    Oké dan firma Wealer!
    Geen bericht van jullie mogen ontvangen, dus (zoals beloofd) gaat het balletje bij deze hard rollen!


  17. #36

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Leeftijd
    27
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: Distributieriem 1.2 nooit vervangen?

    Ik ga zelf ook altijd naar WEALER in Heerlen, vind dat ze opzich een goede klantvriendelijkheid beiden (zolang ze geld aan je kunnen verdienen natuurlijk). Verder weet ik natuurlijk niet hoe deze dealer zich kan wenden wanneer dit soort problemen zich voordoen. Heb dit zelf gelukkig nog niet mee hoeven te maken

  18. #37

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Leeftijd
    57
    Posts
    37
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard re: Distributieriem 1.2 nooit vervangen?

    Korte update:

    Zowel 'Ingolstadt' als ook 'PON' zijn wakker geworden en er is een vervolggesprek afgesproken.......weliswaar pas volgende week donderdag, maar het lampje brandt eindelijk weer!


    Wordt zeker vervolgd!
    Laatst gewijzigd door grafiekje; 18-06-14 om 21:14.

  19. #38

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Leeftijd
    57
    Posts
    37
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard re: Distributieriem 1.2 nooit vervangen?

    Nou beste mede Audi-bezitters en geinteresseerden, na ruim 3 weken ben ik terug met mijn 'vervolg'.

    Veel positiefs is er niet te melden, behalve dat:

    * Bericht gehad vanuit Ingolstadt met mededeling dat iemand van 'Die Audigesellschaft' contact met mij op zou nemen
    * Ik telefonisch benaderd ben door een medewerkster van PON
    * Er een gesprek heeft plaatsgevonden met een sales manager van Wealer
    * Deze persoon maar half op de hoogte was van alle uitgevoerde reparaties en (nog steeds aanwezige) problemen
    * Hij mij mededeelde dat mijn auto naar Leusden (PON) zou gaan
    * Men zich niet aan de beloofde afspraak heeft gehouden om mij in te lichten over 'hoe, wat, wanneer'
    * Men vanuit Wealer als ook vanuit PON met de ene verontschuldiging na de andere komt (voor zover ik die serieus mag en kan nemen)
    * Volgens een monteur van Wealer een hele vraag en antwoord aktie aan de gang is (DIS-meldingen etc...), terwijl volgens de dame van PON de laatste DIS-melding van mijn auto uit 2011 stamt (???)
    * Er volgens de dame van PON onenigheid zou zijn in het management van PON over de verdere afhandeling van mijn probleem
    * Ik de dame van PON heb laten weten dat mijn geduld eigenlijk wel op is
    * Ik inmiddels (na alweer 2 weken na beloofde transport naar PON) nog steeds niks weet
    * Zojuist hulptroepen ingeschakeld zijn vanuit mijn zijde, daar WEALER & PON mij de nu POT op kunnen!

    PON en WEALER!! FOEI FOEI FOEI, waar zijn jullie helemaal mee bezig?

  20. #39

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    43
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard re: Distributieriem 1.2 nooit vervangen?

    Stiekem toch blij dat ik daar niet ben gaan kijken voor een auto. Dit gaat natuurlijk helemaal nergens op en die negatieve reclame komt wealer ook niet ten goede.

    En:
    * Er volgens de dame van PON onenigheid zou zijn in het management van PON over de verdere afhandeling van mijn probleem
    Komop, dergelijke uitspraken kan toch niet Vervelend man, heel veel succes en houd ons op de hoogte.

  21. #40
    Jacob Lamberts's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Posts
    795
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A1

    Standaard re: Distributieriem 1.2 nooit vervangen?

    Vandaag ook de A1 (1.4) ook bij de Dealer neergezet omdat ik vaak s'morgens een korte ratel hoor dit is niet fijn en was ook nooit zo
    ze willen het graag zelf horen dus hoop ik dat de wagen morgen vroeg ratelt bij het starten anders laat ik hem nog een nacht staan
    hij doet het niet elke dag dus ff afwachten

    volgens een monteur is dit niet iets van een audi A1 maar alleen een Golf euvel..

    ik lees echter genoeg online dat dit ook bij de A1 voorkomt
    https://www.facebook.com/jacob.lamberts
    https://www.facebook.com/mijn.audi.a1

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •