Pagina 1 van 9 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 167

Onderwerp: Retrofit elektrisch inklapbare spiegels

  1. #1
    Tje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    271
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Retrofit elektrisch inklapbare spiegels

    Ik wil op termijn elektrisch inklapbare spiegels op onze A1 monteren en ben aan het uitzoeken wat ik allemaal nodig heb.

    Tot nu toe gevonden dat de kappen overzetbaar zijn dus alleen de "basis" spiegels hoeven aangeschaft te worden. Las op andere fora ook nog iets van modules die geplaatst moeten worden maar volgens mij is dit afhankelijk vd uitvoering die je hebt en kunnen ze al in je wagen zitten.
    Vgl de summiere info die ik vd dealer krijg kan mijn huidige spiegelbedieningsknopje blijven zitten en hoeft er alleen maar een plaatje met spiegelsymbool veranderd te worden waar ook de kantelfunctie op staat maar dat klopt mijns inziens niet want ons knopje is niet 180 graden draaibaar hetgeen vgl mij bij de af fabriek geleverde systemen wel het geval is.

    Onderdeelnummers die ik tot nu toe gevonden heb :

    linkerspiegel : 8X1857409L
    rechterspiegel : 8X1857410L
    plaatje met symbooltje : 8T0919173A
    schakelaar : 8E09599565A
    schakelaar "bekleding " : 8X1959521B
    module links : 8X0959793E
    module rechts : 8X0959792E

    Op onze A1 zitten standaard al elektrisch verstelbare en verwarmbare spiegels.

    Ik hoop in dit topic ervaringen te kunnen verzamelen van mensen die dit al eens gedaan hebben zodat we elkaar kunnen helpen. Wellicht zijn er mensen die de elektrisch inklapbare spiegels al af fabriek hebben en meer inzicht in de juiste onderdeelnummers kunnen geven ?
    Laatst gewijzigd door Tje; 09-01-14 om 20:06.
    Audi A1 1.4 TFSI Sport

  2. #2
    Tje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    271
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Retrofit elektrisch inklapbare spiegels

    Inmiddels via andere Audidealer meer info verkregen en de correcte onderdeelnummers in bovenste bijdrage aangepast.
    Wanneer je de 2 bovenstaande modules er al in hebt zitten hoef je deze ook niet meer aan te schaffen.
    Het gaat hierbij blijkbaar om de toevoeging E. Ik dacht ik de correcte modules had maar na een beetje rondsnuffelen met vcds op de adressen 42 (bestuurdersdeur) en 52 (bijrijdersdeur) kwam ik erachter dat ik de modules met toevoeging D heb waardoor je de melding krijg zoals in bijgevoegde pics (> Edit, dit is achteraf onjuist, stond nog op Byte 0 waardoor melding verscheen)
    Als ik het goed begrijp na lezen van topics op het Duitse en Engelse forum zou het kunnen voorkomen dat je zelfs met de juiste modules deze niet kunt benaderen met vcds waardoor je uiteindelijk hiervoor toch naar de dealer moet.

    Vgl het systeem vd dealer zou na intikken van de gegevens van onze wagen een nieuwe schakelaar niet nodig zijn maar dit blijkt niet correct want ik kan mijn spiegelschakelaar niet 180gr draaien.
    De fout in hun systeem komt blijkbaar doordat bij de uitlevering van de huidige A1's de spiegelverstelknop al standaard vh type is dat ook inklapbare spiegels bedient. Je hoeft dan slechts het plaatje met symbool + het kapje met een extra gat aan te schaffen als je het helemaal perfect wilt doen.
    In ons geval moet ik dus op zoek naar het complete boodschappenlijstje.

    Zou mooi zijn als er meer mensen zijn die hun ervaringen met deze retrofit kunnen delen.



    Laatst gewijzigd door Tje; 18-01-14 om 18:39.
    Audi A1 1.4 TFSI Sport

  3. #3
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.950
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Retrofit elektrisch inklapbare spiegels

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tje Bekijk Berichten
    ..... Ik dacht ik de correcte modules had maar na een beetje rondsnuffelen met vcds op de adressen 42 (bestuurdersdeur) en 52 (bijrijdersdeur) kwam ik erachter dat ik de modules met toevoeging D heb waardoor je de melding krijg zoals in bijgevoegde pics.
    .....
    Melding is van toepassing op Byte 0. Voor inklapbare spiegels moet je klikken op Byte 4.
    gr.
    Nico
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

  4. #4
    Tje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    271
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Retrofit elektrisch inklapbare spiegels

    Klopt maar met deze modules gaat het blijkbaar sowieso niet lukken, moet de versie met index E hebben
    Audi A1 1.4 TFSI Sport

  5. #5
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.950
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Retrofit elektrisch inklapbare spiegels

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tje Bekijk Berichten
    ... moet de versie met index E hebben
    Als de twee pins voor de voeding van de inklapbare motoren op de stekkeraansluiting van je deurmodule ontbreken dan moet je een andere versie hebben.
    Maar als de pins op module D er wel zijn en Byte 04 is instelbaar dan zouden deze modules ook moeten werken.
    Byte 04 van module D is instelbaar 100% want ik heb een module D van een A1 vorig jaar uitgelezen. Jij hebt een Tjaptjoi VCDS versie 1.0.6.6 en er ontbreken labels bij jouw !
    gr.
    Nico
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)


  6. #6
    Tje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    271
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Retrofit elektrisch inklapbare spiegels

    Nope, heb gewoon een officiele VCDS kabel van Rosstech via Gendan release 12.12.0 , dataversie 20130910 voor zover ik weet de laatste update ?
    Zojuist nog even gekeken in wagen, melding kwam idd omdat ie op Byte 0 stond. Byte 4 is instelbaar. Zoals aangegeven ben ik nog maar aan het verkennen dus ik weet nog niet of de voeding op de D modules ontbreken maar de kans is groot wanneer ik de info op diverse sites lees.
    Laatst gewijzigd door Tje; 30-01-14 om 11:13.
    Audi A1 1.4 TFSI Sport

  7. #7
    Tje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    271
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Retrofit elektrisch inklapbare spiegels

    Alle nieuwprijzen vh boodschappenlijstje inmiddels binnen en dat wordt wat te gortig dus flink op zoek geweest op het net.
    Setje gebruikte elektrisch inklapbare spiegels + modules via ebay is onderweg uit Duitsland ... er zit daar een alfa sloperij die een hoop A1 spullen heeft uit schadewagens.
    Tevens via het Duitse forum een leuke mod gezien die gestart is door een Ollander (wrschijnlijk hier ook actief ?). Morgen prijzen opvragen voor wipschakelaars vd ramen en spiegelverstelknop met chromen randen.
    Audi A1 1.4 TFSI Sport

  8. Ad
  9. #8
    Tje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    271
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Retrofit elektrisch inklapbare spiegels

    Deze week alle spullen binnengekregen en het zonnetje scheen vandaag dus leuk karweitje voor de boeg.

    Gestart met demonteren van het deurpaneel dmv het losdraaien van 4 torxboutjes, 2 zitten er onder de kapjes en 2 zijn zichtbaar.



    Vervolgens 3 rubber dopjes verwijderen om bij de moertjes vd spiegelbevestiging te komen.



    Spiegel in een doek gedraaid ter bescherming van eventuele deurbeschadigingen en daarna de 3 moertjes losgedraaid.
    Tevens de kabel verbindingen aan de binnenkant vd deur losgemaakt en niet te vergeten de clip IN de deur aan de achterkant van de raamgeleiders .... aangezien de bedrading om de raamgeleiders loopt is het een behoorlijk gepiel om de spiegel met draad van de deur te verwijderen maar uiteindelijk komt alles goed.
    Na verwijdering zie je onderstaand gat aan de buitenkant



    De bestaande spiegel (links) naast de elektrisch inklapbare spiegel (rechts)



    Bedrading van bestaande spiegel (links) en bedrading van elektrisch inklapbare spiegel (rechts)



    Bestaande deurmodule met D index dient vervangen te worden door deurmodule met minimaal index E > in deze module zit een hogere pinbezetting



    Elektrisch inklapbare spiegel weer monteren en bedrading aansluiten. Tevens spiegelkap overgezet.



    Dit natuurlijk ook allemaal aan de bijrijderskannt gedaan en bij terugmonteren van de deurpanelen meteen de zwarte wipschakelaars vervangen door versies met een chroomrandje. In de bestuurdersdeur tevens de draaiknop vervangen door een versie die geschikt is voor spiegelkanteling.





    De deurpanelen zitten vrij stevig bevestigd met onderstaande clips en wonderbaarlijk genoeg is er geen afgebroken hetgeen meestal wel het geval dus wellicht handig om op voorhand al wat extra clips bij de hand te hebben.



    Als laatste dien je het spul nog met VCDS bekend te maken in het systeem. Bij mij kon ik in Byte 4 wel de optie Mirror Folding aanvinken en daarmee kantelden de spiegels dmv het knopje maar niet met de afstandsbediening. Daarvoor moest Byte 6 aangepast worden en aangezien deze niet in het menu voorkwam heb ik die binair aangepast met als gevolg dat alles werkt vgl planning !!

    Ik heb een comfort ab waarbij de spiegels automatisch kantelen wanneer ik de wagen sluit en ze klappen pas weer open op het moment dat ik de wagen op contact zet.

    http://youtu.be/q0ry_epq4_g
    Laatst gewijzigd door Tje; 19-01-14 om 08:32.
    Audi A1 1.4 TFSI Sport

  10. #9
    Carpediem's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Posts
    2.612
    Kudos
    45
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Retrofit elektrisch inklapbare spiegels

    Mooi hoor, is weer een upgrade om over na te denken...
    A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--

  11. #10
    Tje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    271
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Retrofit elektrisch inklapbare spiegels

    Nee joh ... niet denken maar doen !!
    Audi A1 1.4 TFSI Sport

  12. #11
    Carpediem's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Posts
    2.612
    Kudos
    45
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Retrofit elektrisch inklapbare spiegels

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tje Bekijk Berichten
    Nee joh ... niet denken maar doen !!
    Precies
    A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--

  13. #12
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Retrofit elektrisch inklapbare spiegels

    Je video is helaas prive!

    Maar ontzettend mooie mod! Hoeveel ben je in totaal kwijt geweest voor deze mod?

    Wat is dat witte ding in je deurpaneel? Is dat waar de bose speaker geplaatst wordt? Kun je die gewoon zo plaatsen en erin pluggen? Want ik zie dat daar ook kabels naar toe lopen...
    Laatst gewijzigd door Rainesh; 18-01-14 om 23:38. Reden: Wit ding? Speakerplek?
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  14. #13
    Tje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    271
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Retrofit elektrisch inklapbare spiegels

    Filmlinkje is aangepast en zou nu moeten werken.
    Dat witte ding is de motor vd elektrische ramen, de speaker is dat grote ronde ding dat daaronder zit.
    Totale kosten hangen af van waar je de spullen koopt en of je nieuw of gebruikt koopt. Ik ben iets meer dan 300 euro armer geworden door de mod. De modules kosten bijvoorbeeld 111 euro/stuk bij de dealer en ik heb er 2 via ebay voor 60 euro incl verzendkosten kunnen kopen. Als je vervolgens de spiegels die eraf komen nog verkoopt valt hele verhaaltje wel mee qua kosten dus heb ze inmiddels op mp gezet.
    Laatst gewijzigd door Tje; 02-02-14 om 21:17.
    Audi A1 1.4 TFSI Sport

  15. #14
    Tje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    271
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Retrofit elektrisch inklapbare spiegels

    foutje
    Laatst gewijzigd door Tje; 02-02-14 om 21:16.
    Audi A1 1.4 TFSI Sport

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Retrofit elektrisch inklapbare spiegels

    Mijn complimenten, knap gedaan!
    Een vraag ik wil mijn kappen van de buitenspiegel laten spuiten in de kleur van mijn dak, is de kap demonteerbaar en hoe heb jij ze er af gekregen?

  17. #16
    Carpediem's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Posts
    2.612
    Kudos
    45
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Retrofit elektrisch inklapbare spiegels

    Vandaag ook de spullen binnen gekregen, komende weken kijken wanneer te monteren.
    Van Ebay gekocht bij een sloper

    image (7).jpg
    A8 4H Facelift | A6 Sedan 4G FL BiTDI | A5 8T facelift |Audi A1 8XVAGcoding.NL / .BE (VCP & VCDS Coderingen & projecten) Nederland & België --> info@VAGcoding.nl<--

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    40
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1 SB

    Standaard Re: Retrofit elektrisch inklapbare spiegels

    Als je inklapbare spiegels hebt, kan je die zo laten instellen dat die open/dicht klappen met de afstandsbediening? Want ik vind het namelijk vrij vervelend dat ik nu hele tijd die schakelaar moet omdraaien.

  19. #18
    Tje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    271
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Retrofit elektrisch inklapbare spiegels

    Jazeker
    Audi A1 1.4 TFSI Sport

  20. #19
    Danieltt2007's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2013
    Leeftijd
    40
    Posts
    116
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Retrofit elektrisch inklapbare spiegels

    Hoe stel je dat in met VCDS dat je ze met de AB dicht laat klappen?

    En waar zitten de modules verstopt?

  21. #20
    Tje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    271
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Retrofit elektrisch inklapbare spiegels

    De antwoorden staan in dit topic .... gewoon ff lezen ......
    Audi A1 1.4 TFSI Sport

Pagina 1 van 9 12345 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •