Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 90

Onderwerp: Audi A1 Ervaringen

  1. #41
    kena's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    51
    Posts
    308
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Audi A1 Ervaringen

    Hoi,

    Ik heb inmiddels mijn 2e Audi A1. De eerste heb ik drie jaar gehad en heb ik met ruim 86.000 kilometer op de teller afgelopen mei ingeruild tegen een nieuwe A1. Ik heb eigenlijk nooit problemen gehad met de A1. De 1.2 TFSI heeft drie jaar lang zonder enige problemen dienst gedaan. De 1.4 TFSI CoD die ik momenteel heb, heeft wat kleine dingetjes gehad. Maar niets noemenswaardig. Ik rijd al bijna 20 jaar Audi en alleen mijn TT van 1998 had echt veel problemen.

    Gr. Alexander
    Audi A1 Sport Edition 1.4 TFSI CoD S-tronic (Extra's: Zwarte dakbogen, Dark pakket, Bagage- en opbergpakket, Elektrisch inklapbare buitenspiegels, Panoramadak, lederen sportstuurwiel met schakelpaddels, Parkeerhulp achter, Afneembare trekhaak)

  2. #42

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A1 Ervaringen

    Mensen,

    De auto is gemaakt en rijd als vanouds, wat een heerlijke bak.

  3. #43
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi A1 Ervaringen

    Wat was er precies stuk en hoeveel ben je voor kwijt geweest? Ben best benieuwd ernaar
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  4. #44

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    53
    Posts
    137
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Audi A1 Ervaringen

    Mijn A1 is inmiddels bijna 4 jaar oud, 65000Km. Dingen die ik heb/had:
    - kraak in dashboard (verholpen)
    - rammel in armsteun (niet verholpen)
    - kraken van voorstoel (verholpen)
    - inhouden bij optrekken in 5de versnelling tussen 2200 en 3000 rpm (niet verholpen, dealer kan niks vinden).

    Verder een fijne auto, op de Stronic na. Wel is het interieur erg rumoerig, de voorstoel van de passagier rammelt als er niemand zit. Verder dacht ik dat de auto lekker stil was, tot ik in een Volvo V40 proefreed. Het kan dus een stuk beter. Die Volvo wordt overigens mijn volgende auto.
    Audi A1 1.4 TFSi Stronic Amalfiwit/daytona grijs.

  5. #45

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A1 Ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Wat was er precies stuk en hoeveel ben je voor kwijt geweest? Ben best benieuwd ernaar
    Bougiekabel van cilinder 3 was kapot. Daarom het inhouden.
    Reparatie zou 400 Euro kosten. Echter ben ik gaan procederen via Audi Klantenservice, aangezien ik het raar vind als je en auto koopt bij lage kilometerstand en vervolgens 1 jaar later kapotte kabels hebt. Dit is geen normale slijtage.

    Vervolgens werd ik gebeld door Audi en ze zeiden 75% voor de dealer en 25% voor mij zou dus neerkomen op 100 Euro. Ik ben hiermee akkoord gegaan, zodat ik de auto weer kan gebruiken voor mijn werk. Audi afgeleverd, hij werd zelfs gepoetst en al allemaal netjes gedaan. Bij het ophalen van de auto gevraagd, wat zijn we u schuldig. Ze zeiden helemaal niets. Ik was verbaasd en ik zei weet u het zeker (aangezien ze zonder procedure er niets vanaf wouden weten, tenzij ik 400 Euro aftik). Maar ze hadden met Pon gebeld en hun vonden ook een vreemd verhaal. Ook met name, ik heb hem gekocht bij een officiële Audi dealer, met lage kilometerstand. Vonden hun het wel zo eerlijk om het voor hun eigen rekening te gooien.

    Auto rijd weer fantastisch!


  6. #46

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A1 Ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zonoskar Bekijk Berichten
    Mijn A1 is inmiddels bijna 4 jaar oud, 65000Km. Dingen die ik heb/had:
    - kraak in dashboard (verholpen)
    - rammel in armsteun (niet verholpen)
    - kraken van voorstoel (verholpen)
    - inhouden bij optrekken in 5de versnelling tussen 2200 en 3000 rpm (niet verholpen, dealer kan niks vinden).

    Verder een fijne auto, op de Stronic na. Wel is het interieur erg rumoerig, de voorstoel van de passagier rammelt als er niemand zit. Verder dacht ik dat de auto lekker stil was, tot ik in een Volvo V40 proefreed. Het kan dus een stuk beter. Die Volvo wordt overigens mijn volgende auto.
    Wat vind je niet goed aan de S-tronic bak, aangezien ik zelf na 6 maanden mijn Audi om wilt ruilen voor een Automaat A1 ?

    Tevens zou ik bij het inhouden van die 5de versnelling je bougiekabels ook maar laten nakijken!

  7. #47
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi A1 Ervaringen

    Inhouden 5e versnelling? Inderdaad ff bougiekabels controleren. Maar ook vanaf welke snelheid houdt ie in.....

    @ Ihatejuice

    Erg fijn dat alles opgelost is! 400 euro voor een bougiekabel?! Dat is toch belachelijk?! Maar top dat je niks hoefde te betalen en dat je nu weer een fijne auto hebt.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  8. Ad
  9. #48

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A1 Ervaringen

    Ja is inderdaad belachelijk. Misschien kost die kabel 55 euro, alleen om erbij te komen moet je volgens mij heel die motor in. Dus het zal wel een hele klus zijn geweest. Dus ik raad ook zeker mensen aan, wanneer je problemen hebt bij een laag km stand. Bel Audi klantenservice!

    Oja kwam nog een leuk speeltje tegen bij de belastingdienst/politie http://www.domeinenrz.nl/domeinenrz_...03&kterug=2603
    Laatst gewijzigd door Ihatejuice; 03-10-14 om 21:19.

  10. #49
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi A1 Ervaringen

    Heel de motor in?! Toen het bij mij vervangen werd, stond ik erbij en het was serieus paar minuten werk.....
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  11. #50

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A1 Ervaringen

    Ok ja dan weet ik het ook niet. Ook vreemd dan. Wat was jij kwijt ? Heb je het ook laten doen bij officiele dealer ?

  12. #51
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi A1 Ervaringen

    Officiele dealer en onder garantie. Had aan de werkplaats gevraagd of ik erbij mocht staan en dat vonden zij prima. Monteur was hartstikke aardig en die vertelde ook dat de bougiekabels een kwaal is bij 1.2t motoren. Hij had alleen een lange platte tang gebruikt om de bougiekabel los te halen en dat was het.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  13. #52

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A1 Ervaringen

    Hahaha nou lekker. Gelukkig heeft het mij ook niets gekost.

  14. #53

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    53
    Posts
    137
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Audi A1 Ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ihatejuice Bekijk Berichten
    Wat vind je niet goed aan de S-tronic bak, aangezien ik zelf na 6 maanden mijn Audi om wilt ruilen voor een Automaat A1 ?

    Tevens zou ik bij het inhouden van die 5de versnelling je bougiekabels ook maar laten nakijken!
    Stronic is niet fijn icm eco tuning van de motor. Hij schakelt veel te snel door naar een hogere versnelling. Zo rij ik 55 Km/h in de zesde versnelling met 1400 rpm. Als de bak altijd 1 versnelling hoger zou rijden, dan had ik er 90% minder problemen mee.

    Bougiekabels zullen wel zo blijven, ik moet nog rijden tot eind december. De leasemij zal er niet veel meer aan willen doen denk ik.
    Audi A1 1.4 TFSi Stronic Amalfiwit/daytona grijs.

  15. #54
    Quintyboy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Leeftijd
    30
    Posts
    69
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A1 Ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zonoskar Bekijk Berichten
    Stronic is niet fijn icm eco tuning van de motor. Hij schakelt veel te snel door naar een hogere versnelling. Zo rij ik 55 Km/h in de zesde versnelling met 1400 rpm. Als de bak altijd 1 versnelling hoger zou rijden, dan had ik er 90% minder problemen mee.

    Bougiekabels zullen wel zo blijven, ik moet nog rijden tot eind december. De leasemij zal er niet veel meer aan willen doen denk ik.

    Ik rij zelf ook in een 1.4 s-tronic, maar ik heb hier totaal geen last van! het ligt aan je rijstijl denk ik ...

  16. #55

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    53
    Posts
    137
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Audi A1 Ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quintyboy Bekijk Berichten
    Ik rij zelf ook in een 1.4 s-tronic, maar ik heb hier totaal geen last van! het ligt aan je rijstijl denk ik ...
    Hoe is jouw rijstijl dan? Wil je zeggen dat mijn rijstijl enige invloed heeft op het schakelmoment van de bak? Ik heb overigens wel de 119gram uitvoering die in het begin leverbaar was. Misschien heeft dat er iets mee te maken.
    Audi A1 1.4 TFSi Stronic Amalfiwit/daytona grijs.

  17. #56

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    112
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A1 Ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zonoskar Bekijk Berichten
    Hoe is jouw rijstijl dan? Wil je zeggen dat mijn rijstijl enige invloed heeft op het schakelmoment van de bak? Ik heb overigens wel de 119gram uitvoering die in het begin leverbaar was. Misschien heeft dat er iets mee te maken.
    Ik ben het helemaal met je eens, zonoskar. Ik word ook chagrijnig van het snelle doorschakelen van de S-tronic. In de S-stand is het weer het tegenovergestelde; dan schakelt hij veel te laat, veel later dan het het toerental waarbij (volgens mij) het maximale vermogen wordt gehaald. Boven de 5000 rpm is het eigenlijk wel op met de 1.4 TFSI.

    Gelukkig heb ik flippers achter het stuur en die gebruik ik dan ook zeer regelmatig... Een S-tronic zou sportief moeten zijn, maar is dat zeker niet!

  18. #57

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    53
    Posts
    137
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Audi A1 Ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Merijn Bekijk Berichten
    Ik ben het helemaal met je eens, zonoskar. Ik word ook chagrijnig van het snelle doorschakelen van de S-tronic. In de S-stand is het weer het tegenovergestelde; dan schakelt hij veel te laat, veel later dan het het toerental waarbij (volgens mij) het maximale vermogen wordt gehaald. Boven de 5000 rpm is het eigenlijk wel op met de 1.4 TFSI.

    Gelukkig heb ik flippers achter het stuur en die gebruik ik dan ook zeer regelmatig... Een S-tronic zou sportief moeten zijn, maar is dat zeker niet!
    Exact!
    Audi A1 1.4 TFSi Stronic Amalfiwit/daytona grijs.

  19. #58

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A1 Ervaringen

    Ok, bedankt voor jullie reactie. Het is juist slecht voor de motor als je 55 kmh per uur rijd in zijn 6. Hij heeft dan totaal geen kracht. Ik rijd nu zelf in 50 in zijn 3. Vroeger weleens in zijn 4, maar ik merk dat je motor daar slap van wordt. Voornamelijk omdat het een kleine motor is 1.2 of 1.4. Die heeft veel toeren nodig om lekker door te schroeven.

    Ik ga dan opzoek naar een handgeschakelde 1.4 of zouden jullie zeggen hou het bij een 1.2 en chiptuned die handel ?

  20. #59
    Quintyboy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Leeftijd
    30
    Posts
    69
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A1 Ervaringen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ihatejuice Bekijk Berichten
    Ok, bedankt voor jullie reactie. Het is juist slecht voor de motor als je 55 kmh per uur rijd in zijn 6. Hij heeft dan totaal geen kracht. Ik rijd nu zelf in 50 in zijn 3. Vroeger weleens in zijn 4, maar ik merk dat je motor daar slap van wordt. Voornamelijk omdat het een kleine motor is 1.2 of 1.4. Die heeft veel toeren nodig om lekker door te schroeven.

    Ik ga dan opzoek naar een handgeschakelde 1.4 of zouden jullie zeggen hou het bij een 1.2 en chiptuned die handel ?
    ik zou zeker voor een 1.4 gaan!

  21. #60

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A1 Ervaringen

    Wel jammer, dacht dat die s-tronic bak een goede automaat is.

    Zit ook net een filmpje te kijken. 35 in zijn 4. en 80 kmh in zijn 7.
    Maar wat als je hem nou gewoon altijd in sport stand zet, schakelt die dan wel later ?
    Laatst gewijzigd door Ihatejuice; 11-10-14 om 12:07.

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •