Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 90

Onderwerp: Audi A1 Ervaringen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Audi A1 Ervaringen

    Geachte leden en Audi rijders,

    Ik rijd nu al 1 jaar een Audi A1 1.2TFSI. In dat jaar heb ik wat problemen gehad. Onder andere een ratelend geluid, echter is dit verholpen. Het had te make met een slang die tegen de motor tikte, dus is gesoldeerd en ik heb daar geen last meer van.

    Tot zaterdag, EPC lamp begon te branden, motor begon te stotteren en in te houden. Mijn auto is uitgelezen echter konden ze niks vinden. Vandaag weer getest en alweer begint hij in zijn 2 en met name lage toeren te haperen. Alweer moet ik dus een afspraak maken bij de dealer. Ik zit dus serieus waar te denken om mijn auto te verkopen en er zit een kans in dat ik naar een ander merk ga. Echter vind ik dit redelijk moeilijk, als je die auto's al ziet is de keus makkelijk om alweer een andere Audi te halen.

    Ik ben dus op het internet wat research gaan doen wat de problemen zijn met de Audi A1. Maar het belangrijkste is, hoe is de ervaring van de gebruikers zelf.
    Daarom wil ik jullie vragen, jullie ervaringen te delen (slechte kanten, goede kanten) van de Audi A1.

    Mijn dank is groot.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    22
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Audi A1 Ervaringen

    Beste, ik rij nu twee jaar ineen A1 1.2 tfsi en ben nog steeds erg tevreden over de auto . Ik heb alleen een klein
    Probleempje met de cruise controle gehad. Deze is in totaliteit vernieuwd.goede rijeigenschappen en prima comfort.
    Drie weken heerlijk door Spanje mee gereisd . Voor mij geen andere.

  3. #3
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi A1 Ervaringen

    Heb nu 15.000km met een 1.2tfsi op zitten en tot nu toe maar 1x een motorprobleempje gehad, maar verder geen krimp. Vind wel dat ie wat dorstig is op de snelweg.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  4. #4

    Standaard Re: Audi A1 Ervaringen

    Ik heb mijn Audi A1- 1.2 als occasion bij de dealer gekocht.
    En binnen 3 maanden moest er een andere ketting in.
    Dit is onder de A- selectie garantie vervangen.
    Maar als ik de auto toen nieuw had gekocht, of als zoiets een jaar later had moeten gebeuren was ik niet zo blij geweest.
    De mijne is van 2011 als ik het goed heb zijn ze vanaf 2012 met een andere ketting geleverd ??.

  5. #5
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi A1 Ervaringen

    Ketting van de mijne (2013) is vorige week tijdens onderhoudsbeurt vervangen.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com


  6. #6
    k.veenstra's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    88
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A2

    Standaard Re: Audi A1 Ervaringen

    Kettingen zijn vanaf 2012 af fabriek gewijzigd waardoor deze niet meer hoeven worden vervangen.
    Rainesh deelde mede dat die van hem (bj 2013) is vervangen tijdens onderhoudsbeurt, dat lijkt mij
    stug want dealer zal niet zomaar kosteloos tot vervanging overgaan als het niet nodig is.
    Ik rij nu ruim twee jaar probleemloos rond met mijn 1.2TFSI Pro-line S en totaal geen mankementen e.d.!
    Laatst gewijzigd door k.veenstra; 02-09-14 om 18:23.
    Audi A2 Colorstorm 1.4 Sprint Blauw Metallic Mica

  7. #7
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi A1 Ervaringen

    En de ketting is vorige week echt vervangen, want ik hoorde een ratel bij koud start en de dealer heeft het ook geconstateerd. Tijdens onderhoudsbeurt hebben ze het gelijk vervangen, ik heb specificatie niet bij de hand anders kon ik wel een screenshot van maken. De service-medewerker had gelijk de TPI-handleiding uitgeprint en bij de werkorder gevoegd.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A1 Ervaringen

    Bij aanschaf van mijn Audi A1 stond in het onderhoudsboekje dat mijn ketting ook al is vervangen. Bij 24.000 KM. Aankomende week heb ik een afspraak bij de dealer ben benieuwd.
    Voor alle leden die hun ervaring hebben gedeeld top, hopelijk zullen er nog meer mensen hun ervaringen delen

  10. #9
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Audi A1 Ervaringen

    Bij onze A1 van begin 2011 zijn de ketting, waterpomp en een rammelende armsteun vervangen, alles garantie.

    Verder vind ik het een topauto. Rijdt prima, ook bij hogere snelheden in Duitsland.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A1 Ervaringen

    Mede Audi Rijders,

    Even een vraag. Is het normaal als je een auto bij 24.000 km koopt nu net 1 jaar oud - huidig 38.000 km stand en vervolgens een bougiekabel verrot is ?
    Zit net 3,5 week uit de garantie. Tevens is dit probleem al gemeld binnen de garantieperiode en dinsdag motor uitgelezen ben ik nog weggestuurd. Als nog vertrouwde ik het niet, dus ben ik maar teruggegaan.
    Laatst gewijzigd door Ihatejuice; 04-09-14 om 13:59.

  12. #11
    Mspeed's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    302
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A1 Ervaringen

    Ze kunnen toch in het systeem zien dat je in de garantie periode ook al bent geweest.
    Dan zou ik gewoon terug gaan en het nogmaals vragen.
    En anders de boel op zijn kop zetten helpt ook wel eens
    Audi A3 1.4TFSI 150pk S-line

    https://www.facebook.com/michael.kneppel

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A1 Ervaringen

    Ja ik ben het nu aan op zijn kop aan het zetten. Vind het te triest voor woorden. Ik koop een auto met 1 jaar garantie, in die garantie periode had ik zal gezeur. Wordt er gezegd ja het is nu goed. Ga ik vervolgens deze week, laat ik het uitlezen wordt ik weer naar huis gestuurd. Breng ik hem de dag erna terug, komen ze eropeens mee je bougiekabel is verrot na 37.000 km. Als ik nou 100.000 km heb gereden okay prima. Maar na 37.000 km na 1 jaar al gezeur.

    Naar mijn mening is het bij de aankoop van de dealer al misgegaan, omdat ik 1x naar belgie ben gaan rijden en toen zei ik al hey wat schokt die auto. In eerste instantie dacht ik zal wel belgische wegen zijn. Dus ik ben bang dat tijdens de aankoop het probleem er al zat. Is al 1 ding, aangezien je er vanuit gaat bij een erkende audi dealer een auto koopt, de auto in 100% in perfecte staat is. Ik had ook al een longlife audi keuring gehad 2 jaar probleemloos rijden niet dus. Schandelige service.

  14. #13
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi A1 Ervaringen

    Ga naar een andere dealer. Op mijn auto staat nu 23.500km en bij mij is ook een bougiekabel vervangen. Terwijl ik eigenlijk geen problemen had, was voor wat anders gegaan maar bij het uitlezen zagen ze een foutcode en bougiekabel nr4 onder garantie vervangen. Ik zou dit bij PON aankaarten en eventueel naar een andere dealer toe gaan. Als jij het probleem al in de garantie periode gemeld hebt, dan is dit gelogd in hun systeem.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A1 Ervaringen

    Er loopt nu een proces bij audi klantenservice. Ga hem maandag ophalen en dan parkeer ik hem in de garage laten staan en ik wacht het wel af. Al heb ik er een hard hoofd in.
    Ik heb nu ook echt mijn twijfels over de betrouwbaarheid van Audi. Ook nu ik het artikel van autoblog heb gelezen.

  16. #15
    Quintyboy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Leeftijd
    30
    Posts
    69
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A1 Ervaringen

    heb een 1.4 tfsi ook last van EPC storingen, schuiven het op de chiptuning af... maar weer een EPC gehad (zonder chip) en gefilmd! kijken wat ze nu weer te mauwen hebben bij Audi
    Laatst gewijzigd door Quintyboy; 06-09-14 om 16:02.

  17. #16
    Mspeed's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2014
    Posts
    302
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A1 Ervaringen

    Altijd zo jammer he, dat ze het zo lekker snel afschuiven op chippen
    Audi A3 1.4TFSI 150pk S-line

    https://www.facebook.com/michael.kneppel

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A1 Ervaringen

    Ja ik heb inderdaad ook een EPC lampje. Bij mij zijn het de bougiekabels na aankoop van 1 jaar geleden. In totaal gereden km 14.000. Vind dit niet normaal.
    Auto's verkopen kunnen ze als geen ander, maar onderhoud en stuk service ho maar.

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi A1 Ervaringen

    Nog meer mensen die een Audi A1 rijden en hun ervaringen, onderhoud etc ?

  20. #19
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: Audi A1 Ervaringen

    de onze doet het eigenlijk gewoon goed. Alleen wat olieverbruik, maar dat ligt aan de vele korte stukjes. Verder prima.
    '01 rs4 641 ps

  21. #20
    Aeins's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Leeftijd
    44
    Posts
    104
    Kudos
    18
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: Audi A1 Ervaringen

    Helemaal niets te klagen over mijn A1 (1.2TFSI met inmiddels 33.000km). Goede service bij Auto Muntstad in de Meern.
    Ik vind alleen de versnellingsbak(?) wat kraken in z'n 1 als ik flink instuur bij stapvoets rijden, maar dat deed hij al vanaf dag 1. Verder een top autootje! Erg stabiel bij hoge snelheden. Ik ben met volle bepakking met het dingetje op vakantie geweest. Geen centje pijn; een hartstikke comfortabele tourauto, die veel groter aanvoelt dan hij is.
    Laatst gewijzigd door Aeins; 08-09-14 om 13:22.

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •