Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: 25 TFSI, welke motorolie?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2019
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1 SB

    Standaard 25 TFSI, welke motorolie?

    Hallo,

    Ik heb nu sinds 2 weken een nieuwe Audi A1 25 TFSI Epic.

    Nu staat er in het boekje niet duidelijk welke olie er in moet, en de dealer was er eerlijk gezegd ook vrij wazig over (hij wilde volgens mij gewoon heel graag dat ik bij hem langs ging om olie af te laten toppen)

    Weet iemand welke olie er in mijn blok moet? ik rij een 1.0 TFSI met 70KW (95PK) (25 TFSI)

    Mijn auto gaat in principe elk jaar (20.000 KM) naar de dealer voor een oliewissel.

  2. #2

    Standaard Re: 25 TFSI, welke motorolie?

    ------

    Of 0w20 LL 4 of 5w30 LL 3... Zou zomaar kunnen dat die van jou al op 0w20 LL 4 zit omdat 'ie zo nieuw is.
    Laatst gewijzigd door Nenna; 25-04-19 om 18:44. Reden: twijfels :)

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2019
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: 25 TFSI, welke motorolie?

    Naar mijn mening is het SAE 5w- 30w Long Life (full synthetisch).
    Aaangeraden is om NOOIT van olie te veranderen met een andere viscositeit (vind je motor niet zo fijn). Dus niet naar SAE 0-20w, als het 5-30w moet zijn.

    In ieder geval de olie gebruiken, die er vanaf het begin in zit. De dealer weet dat exact.
    Laatst gewijzigd door Flash; 14-11-19 om 15:33.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2019
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: 25 TFSI, welke motorolie?

    Inderdaad 5W-30

  5. #5

    Standaard Re: 25 TFSI, welke motorolie?

    Volgens mij is 0w20 longlife 4 standaard voor deze auto hoor. @spinez0r heb je dit nog nagevraagd?


  6. #6
    merelmaassluis's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Leeftijd
    77
    Posts
    244
    Kudos
    4
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: 25 TFSI, welke motorolie?

    Als je in principe ELK jaar / 20.000 km naar een AUDI dealer gaat voor een servicebeurt/olie wissel kan het je toch weinig schelen welke olie in je nieuwe auto gaat ....je rijdt binnen de max. norm voor onderhoud (2jaar/30.000 km dacht ik) en de garage zal heus de juiste olie gebruiken. Als jouw auto in deze nieuwstaat en dit olieschema zoveel olie verbruikt dat tijdens een periode olie moet worden bijgevuld (!!!) dan zou ik maar een gesprekje met de dealer binnen de garantieperiode aangaan of je hebt een erg slechte rijstijl.
    Ik heb de laatste 10 jaar AUDI rijdend ( 1xA1/1xA3/2xQ3) nog NOOIT tussentijds zelf olie hoeven toevoegen !!

    NB: Veel plezier met je nieuwe aanwinst en zorgeloze km's !!
    Q3 SportBack 45TFSI-e PHEV, 245PK/400Nm. S-tronic, ProLine S , Daytona Grijs, sportstoelen, Sunroof, 360 Camera, Parkeerhulp, Inklap.spiegels, zwart glanspakket, Privacy Glas, trekhaak, Velgen 19" AudiSport, S-line leer, B&O geluid etc...

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2019
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1

    Standaard Re: 25 TFSI, welke motorolie?

    De dealer kan in het digitale onderhoudsboekje zien, welke olie er in zit. Even bellen en je weet het.

    Wie zegt dat de Audi van RazOr veel olie verbruikt ? Daar is niets over genoemd... Volgens wil hij gewoon weten welke olie er precies inzitten. (wil ik van mijn Audi ook weten).

    Persoonlijk, zou ik ook het liefst ieder jaar een olie + oliefilter wissel doen. 30.000 Km met dezelfde olie, vind ik ook wat veel. Maar goed, als Audi dat aanbeveelt. De olie van tegenwoordig is ook erg goed, vergeleken met vroeger.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2019
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A1 SB

    Standaard Re: 25 TFSI, welke motorolie?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Raz0r Bekijk Berichten
    Volgens mij is 0w20 longlife 4 standaard voor deze auto hoor. @spinez0r heb je dit nog nagevraagd?

    Nee, nog geen tijd gehad om dit na te vragen bij de dealer.

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •